balancer stekker vervangen

Hoi,

Ik heb eindelijk mn lipo pack binnen en moet er een ander balancer stekkertje aan zetten.
Maar voor ik er aan begin dacht ik eerst eens te vragen of het klopt zoals ik het wil gaan solderen.

Het gaat om de 4S van flight power accu met balancer stekkertje die vervangen word voor de Robbe stekker,

Bij de flight power accu zitten alle negatieve (-) polen apart aan een draad naar de stekker en bij de Robbe stekkertjes zitten alle neg. polen samen op 1 draad (de zwarte)

Doe ik er goed aan door van de flight power accu, 1.zwart, 3.grey, 5.blue, 7.yellow te bundellen en verbinden met de zwarte draad van het robbe bal.stekkertje :?:

Of weet iemand of hier verloop stekkertjes voor zijn :?:

bedankt alvast voor het advies

gr Stefan

Bekijk zelf dat schema in de robbe handleiding eens goed.. en denk er nog eens 2x meer over na?

Let op dat wat jij zegt niet klopt. Bij de robbe stekker zitten niet alle negatieve polen op 1 draad.

Alle + polen hebben een eigen draad en er wordt 1 - pool gebruikt.

Dat is wel belangrijk want als je alle - polen op dezelfde draad gaat aansluiten, vernaggel je je pakket..

Klopt ja,.. :oops: blij dat ik het eerst even gevraagt heb :!:

ik zet dus (-) zwart op (-) zwart en alle pocitive (+) op een apparte draad

is het niet simpeler om een verloop kabel te maken dan hoef je de accu ook niet open te maken.
de kontra stekker voor de lipo kan je bij een elektra boer zo kopen.

Fox heeft dergelijke dingen Zeker niet... Elco waarschijnlijk ook niet...

kijk eens bij shops als: eheli.nl, rceheliparts, mfis, rctechnics.... die hebben meestal wel een paar connectors in assortiment liggen.

Uit alle winkels (modelbouw) die ik ooit heb bezocht, vind ik Fox ronduit de slechtste.... om over hun "adviezen" maar te zwijgen.

ps. kijk eens bij conrad... :wink:

merijndj zei:
Uit alle winkels (modelbouw) die ik ooit heb bezocht, vind ik :?: ronduit de slechtste.... om over hun "adviezen" maar te zwijgen.

Ben ik helemaal met je eens,.. ik kom er ook alleen maar voor een brandstof slangetje of zo iets...

stefanw zei:
Ben ik helemaal met je eens,.. ik kom er ook alleen maar voor een brandstof slangetje of zo iets...

en zelfs over merk-type enz enz enz, van dergelijke dingen hebben zij hun "eigen" dingen... lol :(

Maarja, ze draaien al een paar jaar aardig... dus het zal wel wat opbrengen :lol:

genoeg offtopic over fox nu denk ik... :P

Back