Tja, die loodslab, die door een drietal bouwers werd genoemd: dat was ik ook al van plan, maar dan om die [oude] loodplaten te smelten eventueel!
Ik heb de diverse opties onderzocht, en heb besloten om te beginnen met het verknippen van dakdekkers loodplaat, die ik nog had; daarmee de ruimte rondom de roeren opgevuld, en daarna een deel van de ruimte onder de as koppelingen, dus achter de motoren.
Daar kán overigens nog meer bij, maar er zit nu al ca 1,5 kg in, dus eerst maar even de accucellen erinleggen en de zaak te water laten; hij was inmiddels al aardig zwaar.
De loodvullingen ziet U op de volgende foto:
Toen lag hij nog achterover, maar al wel in de buurt van de waterlijn. Twee tegeltjes voorop de boeg van 850 gram, bracht het geheel mooi in balans
Een detailfoto daarvan, waarop te zien is dat het schip nog iets boven de waterlijn ligt is hier: aan de ene kant dus zoals op de foto, aan de andere zijde gelijk, het schip ligt iets scheef hier, met die topzware tegeltjes :
Dat is mooi, want er komt nog het een en ander aan opbouw bij, dus dan zou hij goed moeten liggen; er ging minder lood in dan ik had gedacht, maar de accu's wegen natuurlijk ook wel bijna 3kg, maar omdat het cellen zijn liggen die allemaal uitgespreid over de bodem, dus lekker stabiel zo.
Het was allemaal eenvoudiger dan ik had gedacht; het grootste voordeel was natuurlijk de grote soortelijke massa van lood, en ook de makkelijke verwerking van dakdekkerslood ( en dat had ik allemaal nog
)
Het schip weegt nu, inclusief de tegeltjes, 8,3 kg, en zal klaar dan ca. 8,5 kg gaan wegen, dacht ik zo.
Allemaal bedankt voor het aandragen van oplossingen, dat heeft zéker geholpen. Ik vond het dus ook niet meer dan logisch om eea even terug te koppelen!
Nogmaals dank!
Cor
Ik heb de diverse opties onderzocht, en heb besloten om te beginnen met het verknippen van dakdekkers loodplaat, die ik nog had; daarmee de ruimte rondom de roeren opgevuld, en daarna een deel van de ruimte onder de as koppelingen, dus achter de motoren.
Daar kán overigens nog meer bij, maar er zit nu al ca 1,5 kg in, dus eerst maar even de accucellen erinleggen en de zaak te water laten; hij was inmiddels al aardig zwaar.
De loodvullingen ziet U op de volgende foto:
Toen lag hij nog achterover, maar al wel in de buurt van de waterlijn. Twee tegeltjes voorop de boeg van 850 gram, bracht het geheel mooi in balans
Een detailfoto daarvan, waarop te zien is dat het schip nog iets boven de waterlijn ligt is hier: aan de ene kant dus zoals op de foto, aan de andere zijde gelijk, het schip ligt iets scheef hier, met die topzware tegeltjes :
Dat is mooi, want er komt nog het een en ander aan opbouw bij, dus dan zou hij goed moeten liggen; er ging minder lood in dan ik had gedacht, maar de accu's wegen natuurlijk ook wel bijna 3kg, maar omdat het cellen zijn liggen die allemaal uitgespreid over de bodem, dus lekker stabiel zo.
Het was allemaal eenvoudiger dan ik had gedacht; het grootste voordeel was natuurlijk de grote soortelijke massa van lood, en ook de makkelijke verwerking van dakdekkerslood ( en dat had ik allemaal nog

Het schip weegt nu, inclusief de tegeltjes, 8,3 kg, en zal klaar dan ca. 8,5 kg gaan wegen, dacht ik zo.
Allemaal bedankt voor het aandragen van oplossingen, dat heeft zéker geholpen. Ik vond het dus ook niet meer dan logisch om eea even terug te koppelen!
Nogmaals dank!
Cor
Laatst bewerkt door een moderator: