Balsa dlg 1 m. Merlijn 2

full
full
full
full
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Eindelijk weer even gebouwd! Na de merlijn 1, nu een tweede die alweer iets beter vliegt.Aanvankelijk wou ik een mini setupje erin zetten, maar helaas zijn deze servotjes net iets te zwak.Het glasvezel neusje is inmiddels balsa geworden en iets hoger om de setup te behuizen.De eerste testvluchtjes zitten erop, nu is het zaak om de merlijn 2 mooi te maken!~Suggesties voor het moomaken zijn meer dan welkom!Wat lijkt jullie leuk om op de vleugel te maken?

Het is geen geheim dat rode DLG's over het algemeen veel beter presteren dan een DLG met een willekeurige andere kleur. Dus, rood moet het worden, liefst ferari-rood.

P.s.: Mooi ding! Doet ie zaterdag mee?

Ok, rood zal het worden als basis, nu nog iets van een thema. Vanavond nog ff test gevlogen en ik ben redelijk tevreden over de vliegeigenschappen, vliegbeeld van een kraai, lijkt wel...Het gewicht is nu zo'n 190 gram, vliegklaar.
Zaterdag doet ie zeker mee!Helemaal meekomen met de mimi's zal wel lastig worden, maar lol staat voorop!

wowwww, als die jouw richting uitkomt! ;)

hoe zit het met de vleugelopbouw? is deze manier sterk genoeg om de kracht van het gooien op te vangen?

echt heel mooi! :thumbsup:

maar wat is het verschil tussen onder en boven?

zicht is iets waar je ook tijd mee kan winnen omdat je dan minder stuurfouten hebt ;-)

Helaas is ie vanmiddag in precies 18 stukken op de grond, uhm IN de grond geland....was in iedergeval geen buitenlanding......Balen dus, want de vuurvogel deed het prima met het weer vandaag!I ga er weer een mooi neusje voor maken, ik houd jullie op de hoogte!
@firefox de vleugeltjes waren meer dan stevg genoeg, ik heb er voluit mee staan smijten met 55 gram ballast, totaal vlieggewicht was dus ongeveer 250/260 gram!Wel heb ik een heel dun glasmatje over de voorlijst getrokken, net een centimeter de vleugel op,onder en boven.Als extra truc heb ik zijde papier gebruikt; de onder- en bovenzijde van de vleugel zijn hiermee bespannen en afgewerkt met ouderwetse spanlak.Naar mijn mening geeft dit vooral de stevigheid. Ook de schuine plaatsing van de ribjes geven iets meer stijfheid dan de conventionele ribbouw.De kromming in het carbon liggertje vind ik ook belangrijk om te melden, zo is ie echt veel stijver als wanneer je hem zonder kromming in bouwt.
Ik ga weer ff bouwen....dusssss.......

Hey, vliegt lekker 1min17sec in de avond is toch niet slecht!
Ja, je bent een echte kunstenaar, mooi.
De manier van bouwen is mij niet bekend, maar geen slecht idee. Ga ik ook eens proberen.

Hey, vliegt lekker 1min17sec in de avond is toch niet slecht!
Ja, je bent een echte kunstenaar, mooi.
De manier van bouwen is mij niet bekend, maar geen slecht idee. Ga ik ook eens proberen.
Vind het heel leuk om te lezen dat ik anderen op ideeen breng qua bouwen, echt:cool:. Ik kom vooral tot dit soort bouwmethoden omdat het relatief snel gaat en niet al te duur is.En omdat ik nog niet bekend ben met het carbon/kevlar/glasweefsel/schuim/baggings-principe, maar daar hebben we het niet over....;)

Dus.......Voorlopig is de vuurvogel gedoofd......;)
Meschien lijm ik dit toch nog in elkaar, ja ik weet het...:rolleyes:Helaas begon nou net op een metertje of 25 hoogte de servo voor het hoogteroer aan werkweigerng,oorzaak; gefreubel met stekkertjes in te kleine rompjes, oftwel los contactje:mad:gevolg zie foto......
full

Laatst bewerkt door een moderator:
solderen op de ontvanger lost veel op.... of wat ik een betere oplossing vind.... alles net zo krap indelen dat je ontvanger incl stekkertjes zo strak zitten dat ze er niet uit kunnen , en dan nog een dun zachtschuimpje derbij duwen zodat alles mooi aangesloten blijft....

en de power op een mini schakelaartje zetten zodat je ook van dat stekkertje afblijft.... (schakelaartjes genoeg te vinden in oude toestelletjes)

Back