BalsaCraft Hurricane mkI; Waarom er even niets aan de Mustang gebeurt...

Een Typhoon 29 (of vergelijkbaar) gaat prima. Kijk eens bij RBC-modelletjes van Ton, daar staat vast wel iets bruikbaars in.

Die Typhoon is voor modellen tot 3,5kg :-s
Probleem opgelost dus.. Of niet? Niet dat ie onbeperkt aan mag komen. Hoe doe ik die smileys goed?

Nou een leuke foto update zeggen we geen nee tegen.

Die Typhoon motortjes zijn prima let wel even op de neus, dat je die ook aanpast voor dat type motor.

Normaal vliegt de Hurri met een speed 600 waarbij de buitenmantel stilstaat bij de borstelloze motoren als de Typhoon draait de buitenmantel de neus moet dus aangepast worden.

Ton

Ik heb nu ff visite en bovendien geen batterijen voor mn camera.. Maar de vleugel is helemaal ingedekt en de vleugeltips zijn erop gelijmd. De vleugel is op zich klaar.. Fotos volgen.. Maar waar moet ik aan denken dan bij het aanpassen? In het andere draadje gebeurd dat volgens mij ook niet of wel?

Zo jij gaat echt lekker door, nou okay dan;) we zullen nog effe geduld moeten hebben:(

hurri_36.jpg

Ja dacht dat je meer moest aanpassen valt mee dus, maar die kabel zijn nog wel even lastig.

Ton

Zoals beloofd:
6430490470ce3b5cd.jpg

Zie de linkerkant, sluit niet goed aan op de vleugel.. Maskeren met een stuk balsa?
6430490470ce8d6ac.jpg

Vleugel klaar om te schuren
6430490470ce65602.jpg

Mja..
6430490470e40a98d.jpg

Aileron beetje slordig gezaagd...
6430490470e4341e1.jpg

Hoe dit te verhelpen..? Ik heb het met de vorm van de romp meegeschuurd, maar die is blijkbaar niet symetrisch..
64304904724a2363b.jpg

Dit is dan wel weer mooi gelukt..
6430490470f0ea592.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zit ruimte tussen de romp en vleugel, ik heb de zijkant/onderkant van de romp gelijk geschuurd met het interne frame van triplex zoals in het boekje stond maar er is een ruimte tussen de vleugel en romp. Kan / moet ik dit verhelpen of gewoon het zadel maken?

6430490a00524e119.jpg

Gary

Wat me opvalt is de houtnerf op deze foto;

6430490470ce8d6ac.jpg

Die loopt van de voor- naar de achterlijst en dat is eigenlijk niet goed bijdragend aan het middendeel constructie van de vleugel.

De onstane stress in de vleugel loopt van tip naar tip met vooral in het midden een doorbuigen onder belasting.

Belangrijk is dan dat de houtnerf in de richting van tip naar tip moet lopen om zo de krachten bij de wortel beter op te kunnen vangen en te verdelen .

De hoofdligger moet nu alles opvangen omdat de indekking niet de belasting van link naar recht kan doorgeven omdat de nerf niet goed loopt.

Ik zou dan ook zeker aanraden om het middenstuk met glasmat te verstevigen.

Ton

Ik zou dan ook zeker aanraden om het middenstuk met glasmat te verstevigen.

Of het mes erin (voorzichtig) en een nieuw stuk indekking maken.
Ik denk dat de vleugel in het voorste deel dan ook beter aansluit aan de romp, omdat dit sterk gekromde deel zich dan makkelijker laat buigen.

Gary,

Laat die indekking lekker zitten met loshalen wordt het alleen maar lastiger om het weer strak te krijgen, wordt altijd een hoop ge hak en gezaag en dat moet je vermijden.

Het ziet er verder goed uit, een matje geeft alsnog de stevigheid die je daar graag wilt hebben.

De opening tussen vleugel en romp vul je lekker op met een strookje balsa of je maakt van 0,4 mm triplex een kleine fairing waarbij je de vleugel alsnog perfect aan laat sluiten op de romp.

Ton

00Sugestie voor motor algemeen:
100 - 130 gram
Kv van 1200 - 1400

Bijvoorbeeld
RCtechnics Internet Store

deze motor vloog een club genoot met 4S A123 (komt overeen met 3S lipo) met een 10 x 6 prop op een vergelijbare balsacraft spitfire.

Bedankt voor de tips mannen!!! Hoewel doe motor een goede suggestie is wordt het monteren lastig denk ik, het zou namelijk IN het motorhuis bevestigd moeten worden terwijl die T29 tegen/op de voorkant gemonteerd moet worden.. Tenzij dat montagekruis aan de achterkant ook naar de voorkantbij de as verplaatst kan worden? Is trouwens ook niet duur zo een motortje..

Laatst bewerkt:
00Sugestie voor motor algemeen:
100 - 130 gram
Kv van 1200 - 1400

Bijvoorbeeld
RCtechnics Internet Store

deze motor vloog een club genoot met 4S A123 (komt overeen met 3S lipo) met een 10 x 6 prop op een vergelijbare balsacraft spitfire.

Als je voor die motortjes gaat, check dit ook even:HiModel 1410KV Outrunner Brushless Motor W/mount A2814/6 - HiModel - Electric Brushless Motors - Outrunner
Is zelfde, alleen goedkoper. 7dagen en in huis.

Ziet er goed uit, wordt mooi kistje.

Grtz

b

Hoewel doe motor een goede suggestie is wordt het monteren lastig denk ik, het zou namelijk IN het motorhuis bevestigd moeten worden terwijl die T29 tegen/op de voorkant gemonteerd moet worden.. Tenzij dat montagekruis aan de achterkant ook naar de voorkantbij de as verplaatst kan worden? Is trouwens ook niet duur zo een motortje..

... en gelijk antwoord op je vraag:
imgurl.php

Grtz,
Menno

Ja was weer bezig van de week..

Hardware is binnen
6430491482bb0348d.jpg

Niet zo netjes als Ton maja het is mn 1e keer. Denk dat het goed komt met filler..
6430491482bb2c4d8.jpg

6430491482bb53e11.jpg

Andere kant ging wat makkelijker
6430491482d477720.jpg

Schuur schuur schaaf schaaf
6430491482d4a0f2a.jpg

Leuk project zeg.

K'heb er ook wel eens gehad, deze vloog ik met een 3,5cc tweetakt. Ging als een speer.

Alleen het landingsgestel was geen succes, want hij ging met de landing steeds over de kop.

full

Grtz

Back