Banckert ankers

Hallo,
Met veel plezier ben ik bezig met de Banckert, inmiddels door mijn kleinzoon omgedoopt tot Zeeduivel :p
RC ingebouwd en werkende bluskanonnen.
Nu zit ik nog wel met het vraagstuk ankers. Ankerlier is geplaatst, maar het monteren van de ankers is nog een vraagstuk.
Ook op het internet en op het forum kom ik er weinig over tegen.
Zijn er mensen die ideeen hebben, tips of foto's hoe de ankers aan te brengen?
Het liefst zou ik kluisgaten maken die door de romp naar boven lopen.

Cees Cappelle

Het mooiste is de kluisgaten door de romp heen, zo is het in het echt ook. Maar kan niet beoordelen of dat nu nog te doen is bij uw model.

Daarna kan u de ankers aan een ketting maken en die door de kluisgaten naar boven over lier zetten.

zomaar een ideetje

Bij mij heb ik het zo gedaan. In het begin eigenlijk al. Maar achteraf een gaatje boren moet toch ook geen probleem zijn.

IMG_0052.jpg

Laatst bewerkt:
Kijk even naar het bouwverslag jacco 1992 over de Banckert welke hij ook aan het bouwen is / was.Op pagina 5 van dit bouwverslag staat een post ( datum 11 Oktober 2009 19,29 uur) van Frits Thies met een link naar zijn bouwverslag van zijn Banckert.Even na het klikken op de link zoeken op banckert.Dzar staan foto's van zijn Banckert met de kluisgaten voor de ankers.Zeer nuttig voor een ieder die met een banckert bezig is.

Groet; Cor

Kijk even naar het bouwverslag jacco 1992 over de Banckert welke hij ook aan het bouwen is / was.Op pagina 5 van dit bouwverslag staat een post ( datum 11 Oktober 2009 19,29 uur) van Frits Thies met een link naar zijn bouwverslag van zijn Banckert.Even na het klikken op de link zoeken op banckert.Dzar staan foto's van zijn Banckert met de kluisgaten voor de ankers.Zeer nuttig voor een ieder die met een banckert bezig is.

Groet; Cor
Cor, goeie tip, alleen kan ik die niet vinden. Is het teveel gevraagd als je de link hebt, om die hier even te plaatsen?

Cees

Back