Banckert Patrijspoorten

• Topicstarter Topicstarter EleanorGT
  • Startdatum Startdatum
E

EleanorGT

Guest
Ik ben momenteel bezig met de banckert van bb. Hier ben ik met de zijkant van de kajuit bezig en zie ik dat ik een deur moet OPplakken op de zijkant. In de deur komt een patrijspoort.

Maar hoe los ik dit nu op, of liever gezegd, hoe hebben jullie dit gedaan (eventueel bij andere schepen) een klein gaatje in de dekant van de kajuit en plexiglas erachter, of gewoon verfen zodat het niet doorzichtig word.

Eeeemmm, volgens mij is het een kwestie van een gaatje boren in de kajuit.
Vervolgens de kajuit in de juiste kleur brengen.
Dan een stukkie plexiglas (of "gewoon" transparant plastic) eroverheen plakken.
Hierover het deurtje plakken (nadat je ook in het deurtje een gat op de juiste plek hebt geboord.
Op deze manier is de kans dat er verf op het glas komt nihil.

Greetings,
Luit

Bedankt. Deze tip kan ik wat mee. Maar bij mijn model zit een plaatje wat in het boek aangeduid staat als acetaat. Dit is een soort plexiglas volgens mij alleen veel dunner. Dit moet ik gebruiken voor de ramen van de brug(hoe heet zoiets? waar de stuurman staat te sturen).

Zou dit bij de reguliere modelbouwshop te krijgen zijn zodat ik het ook voor de andere ramen kan gebruiken?

Is het plaatje niet groot genoeg voor (inderdaad) de brug, EN de patrijspoorten?
Je mot eens bij de modelbouwshop vragen naar dit spul, want zoveel te dunner, zoveel te beter.
De makelijkste manier is zorgen dat je de delen eerst geverft/gespoten hebt, voordat je raampjes gaat plakken.
Afplakken van de raampjes e.d. wil ook wel, maar...als je iets niet helemaal perfect afgeplakt hebt dan.... nouja je weet wel.
Ik ben mijn Typhoon ook "helemaal" aan het bouwen, maar het zijn allemaal losse onderdelen, die ik straks apart kan gaan spuiten (als Conrad tenminste eindelijk mijn bestelling eens afrond :oops: :roll: )

Greetings,
Luit
ps laat eens een fotootje zien.

Voor die hele kleine raampjes kan je ook aluminiumfolie gebruiken.
Gewoon tussen de deur en je huisje plakken alleen alsje er met je neus opstaat zal het opvallen.
Groet Norwin

Back