Banden/velgen probleem Lunch Box

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door dimmu1975, 1 feb 2009.

  1. dimmu1975

    dimmu1975

    Lid geworden:
    1 feb 2009
    Berichten:
    4
    Hey allemaal,

    Ben hier net aangekomen en heb ineens een vraag :D
    Ik heb samen met mijn zoon een Tamiya Lunch box in elkaar geknusteld en deze is nu rijdend. Omdat "tunen" wel leuk is heb ik er ineens ball bearings opgezet en Oil filled dampers, afgewerkt met witte leds vooraan.
    Gisteren eens deftig gaan testen op een BMX parcour hier in de buurt, ging goed en de originele 540 motor blijkt voorlopig genoeg kracht te hebben om al de bergjes te beklimmen en wat bescheiden te jumpen!

    Maar nu het eigenlijke probleem en de bijkomende vraag, na een jump of wat veel hobbels loopt mijn voorste band steeds van de velg :-(
    Deze is er vlug terug opgezet maar wel vervelend natuurlijk , is dit een bekend fenomeen en is daar wat aan te doen?

    Bedankt alvast.
     
  2. Vin

    Vin

    Lid geworden:
    22 jan 2007
    Berichten:
    347
    Locatie:
    Zeist
    Lijm de banden op de velg, dan is het probleem verleden tijd.
     
  3. dimmu1975

    dimmu1975

    Lid geworden:
    1 feb 2009
    Berichten:
    4
    Inderdaad simpel, dat ik daar zelf niet aan kon denken :hammer:

    Welke lijm kan ik hiervoor gebruiken is dan natuurlijk de volgende vraag ...
     
  4. thomas

    thomas

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    329
    Locatie:
    NL
    cyanoacrylaat oftewel secondelijm.
     
  5. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    jup en dan niet helemaal rondom maar slechts met een aantal kleine druppeltjes zodat je de band later eventueel nog redelijk makkelijk eraf kunt halen bij een eventuele bandenwissel.
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Bij de modelbouwwinkel is Slowzap verkrijgbaar, dat is een langzaam drogende superlijm wat het lijmen iets makkelijker maakt.

    Dit soort banden zijn overigens ook prima met Bisonkit te lijmen. Wel even de band ontvetten en het te lijmen deel bij de velg opschuren.
     
  7. dimmu1975

    dimmu1975

    Lid geworden:
    1 feb 2009
    Berichten:
    4
    Okay de voorste banden gelijmd gaan test rijden en nu blijven ze perfect zitten :D

    [​IMG]
     
  8. mark

    mark Guest

    Ikzelf gebruik UHU hart, gewoon bij Quartel te koop(is wel prijzig maar is top spul!)
     
  9. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Als we het hebben over het "tunen" van een Lunchbox;)
    Heb zelf zitten kwijlen.....

    Project Tamiya Lunchbox, The Brushlessbox - oOple.com Forums
     
  10. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    wel grappig dat bij het eerste plaatje van die brushless auto de lak op de randen van de body al weg is (bij het dak)
     
  11. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Direct aan gort gereden die kap. Snap het trouwens niet, want op een eerdere foto heeft hij twee lexaan kappen staan. Had behoorlijk gescheeld qua zwartepunt. Maar wel een extreme "tune up";)
     
  12. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    ach.. Ik heb hetzelfde met een Tamiya FF01 (zit nu een 5.5T brushless set in), puur omdat ik eht brushless set had liggen, en geen zin had om een nieuwe ervoor te kopen. het is maar net hoe het zich ontwikkeld. :p

    hoewel, ik vraag me af of deze net zulke achterover salto's kon maken als de Savage Flux ^.^
     

Deel Deze Pagina