Bandenwarmers

Ik heb bandenwarmers van Carson besteld, deze dekken het gehele wiel af dus de warmte blijft mooi binnen. Deze worden per 2 geleverd. Hierin kunnen banden van F1 tot gewoon touring banden.
C13082.jpg

Alleen zijn de F1 banden van een F103 smaller dan een Pro10 achterband vandaar. Zou zonde zijn om ze te kopen en dat ze dan niet passen...

En ik had het eigenlijk over die bandenwarmers die hierboven ergens genoemd werden...

De carson zijn groot genoeg voor pro10 banden. mocht je het zeker willen weten.....ik heb ze in mijn koffer liggen kun je vrijdag zelf even proberen.

Laatst bewerkt:
Okee, dan zou je er dus eigenlijk alleen een voeding met variabele spanning achter moeten hangen zodat je de temperatuur kan regelen...

klopt, ze zijn gemaakt om een stickpack aan te hangen. Per twee warmers zit er een tamiya stekker aan. Zou je dus 2 stickpacks moeten hebben. Je kunt ze natuurlijk ook aan elkaar knopen en aan zo'n temperatuur regelaar of regelbare voeding zetten.

Ja klopt, dat is inderdaad niet zo heel erg moeilijk. Als ik mijn vader lief aankijk dan zit dat met een paar dagen in elkaar dus...

Nu alleen nog de vraag, hebben we er echt wat aan in de Pro10...

Mijn ervaring is dat je smeermiddelen veel effectiever worden bij verwarmen.
Dat is voor ons ook meer de reden voor verwarmen
belangrijker dan warmte in de band te krijgen.

Ja precies, dat dacht ik dus ook. De warmte is er meestal toch al wel weer uit ten tijde dat de auto op de baan staat. Maar het beter inwerken van het smeermiddel zou een voordeel kunnen zijn...

Ja klopt, dat is inderdaad niet zo heel erg moeilijk. Als ik mijn vader lief aankijk dan zit dat met een paar dagen in elkaar dus...

Nu alleen nog de vraag, hebben we er echt wat aan in de Pro10...

Kan je hem vragen dat voor mij ook te maken? ;):D

Tot op heden heb ik de bandenwarmers nog nooit geprobeerd maar klagen hoe mijn auto nu gaat hoef ik ook niet dus of ik het veel zal merken is nog maar even afwachten. Wellicht iets minder verloop tijdens de race maar ook dat vind ik eigenlijk wel meevallen.

Ik zal eens vragen of hij de schema's daarvan heeft liggen. Zal toch wel wat stroom moeten kunnen leveren denk ik.

Ja daarom, het gaat nu al zo goed met de auto's van ons. Verloop valt idd reuze mee. Merk nog steeds weinig zelfs na 7 min. rijden...

Dat soort dingen laat ik echt aan mijn vader over. Die heeft daar véél meer kaas van gegeten dan ik. Mocht dat er moeten komen dan besteed ik dat lekker uit.

iemand enig idee hoeveel Amp de 3080 bandenwarmer van MuchMore vraagt als de boel rond de 60/70 graden wordt gezet? Heb een nieuwe voeding gekocht (nog niet binnen) en vraag me af of een 3A serviceoutput voldoende is om de warmers te voeden.

Back