Ik zoek een orginele knvvl bouwtekening van de Bartje vrijevlucht zwever
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Arthur, ik denk dat je daar menigeen een dienst mee bewijst.
Zelf bouwde ik "Bartje" in het voorjaar van 1963 en nam daar vervolgens met succes deel aan de Kemelzuilen wedstrijd (Boshoverheide), 2e plaats in de klasse A1 !
Mijn allereerste wedstrijddeelname was daarmee direct zeer succesvol, ook 1e plaats Sportmodellen.
Ondanks de geringe spanwijdte was het ontwerp binnen de TMVC (Tilb. Modelvl. Club) gewijzigd in een gedeelde vleugel met een aluminium tong door de romp (aanliggend onder aan de bovengording).
Dit op advies van Ir. Chris van Nes en natuurlijk mét turbulentiedraad............................
Plaatsing van de tekening dan onder Vintage & Classic, subgroep VFF.
L'histoire se répète.
Deden ze vroeger ook met de hand....Ik zal er dan gelijk een freesfile voor de vleugelprofielen van maken, zo'n D4 profiel lijkt me lastig nauwkeurig uit het handje te maken.
Deden ze vroeger ook met de hand....![]()
Gewoon twee ribben van Alu maken die een beetje fatsoenlijk in model zijn vindt ik al een hele uitdaging op zichZeker, gewoon twee ribben van alu nemen en een pakket strookjes balsa van het benodigde aantal ribben er tussen
Gewoon twee ribben van Alu maken die een beetje fatsoenlijk in model zijn vindt ik al een hele uitdaging op zich.