hallo,
eigenlijk wilde ik van deze boot geen bouwverslag plaatsen,...
maar nu hij van de bouwplank af is, wil ik toch een klein verslag plaatsen..
deze boot is behandeld in het modelbouwblad "modellschiff" nummer 1/2013.
dit blad ligt altijd bij ons op de vereniging, en bij het lezen van dit blad, wou ik die boot bouwen... op onze vereniging zouden er 2 gebouwd worden, helaas is op het moment de andere bouwer (waarschijnlijk tijdelijk) gestopt met de hobby 'modelbouw'.
als de boot gereed is zal hij er zo uitzien:
http://www.ekkelboom.de/mediapool/95/956861/resources/big_29946912_0_400-266.jpg.
tevens nog een paar andere foto's van de persoon die deze heeft gemaakt als voorbeeld hoe hij moet worden:
BASSBOAT
het bootje is +- 77 cm lang en op het breedste punt +- 30 cm breed.
dan nu hoe ver ik ben..
allereerst spanten uitgezaagd, deze worden als twee helften gemaakt, op 1 blad staan 2 spanten half tegen elkaar.
deze op een bouwplank geplaatst, laten op de daarvoor bestemde plaatsen gemaakt, en vervolgens beplanken,
wat een behoorlijk lange tijd heeft geduurd,

het eerste stuk ging redelijk snel... daarna kwam het punt waarop ik telkens maar een stukje kon doen omdat daar allerlei hulpstukken moesten worden geplaatst om de delen te klemmen...

een mijlpaal bereikt,
1 kant helemaal dicht beplankt.

en nu helemaal dicht:

mijlpaal 2, de romp is van de bouwplank...tevens al een stapje vooruit, de servo en roerbuis is geplaatst.
deze zullen na het plaasten van het dek etc... niet meer zichtbaar zijn:

wel is de schroefas er weer uitgesloopt, de schroef kon er niet onder...
er moet namelijk een 40mm schroef onder.... misschien zelfs wel een 45mm, dus was er een aanpassing nodig...

tot zover hoever het bootje er nu bij staat....
nog even de setup welke erin komen:
*robbe roxxy 3548/05 (830kv)
*waarschijnlijk 2x 3cell lipo van 5000mah (paralel om langer te varen).
* RC plus metal gear servo (RCD-645MGB) (11kg bij 6V)
eigenlijk wilde ik van deze boot geen bouwverslag plaatsen,...
maar nu hij van de bouwplank af is, wil ik toch een klein verslag plaatsen..
deze boot is behandeld in het modelbouwblad "modellschiff" nummer 1/2013.
dit blad ligt altijd bij ons op de vereniging, en bij het lezen van dit blad, wou ik die boot bouwen... op onze vereniging zouden er 2 gebouwd worden, helaas is op het moment de andere bouwer (waarschijnlijk tijdelijk) gestopt met de hobby 'modelbouw'.
als de boot gereed is zal hij er zo uitzien:
http://www.ekkelboom.de/mediapool/95/956861/resources/big_29946912_0_400-266.jpg.
tevens nog een paar andere foto's van de persoon die deze heeft gemaakt als voorbeeld hoe hij moet worden:
BASSBOAT
het bootje is +- 77 cm lang en op het breedste punt +- 30 cm breed.
dan nu hoe ver ik ben..
allereerst spanten uitgezaagd, deze worden als twee helften gemaakt, op 1 blad staan 2 spanten half tegen elkaar.
deze op een bouwplank geplaatst, laten op de daarvoor bestemde plaatsen gemaakt, en vervolgens beplanken,
wat een behoorlijk lange tijd heeft geduurd,

het eerste stuk ging redelijk snel... daarna kwam het punt waarop ik telkens maar een stukje kon doen omdat daar allerlei hulpstukken moesten worden geplaatst om de delen te klemmen...

een mijlpaal bereikt,
1 kant helemaal dicht beplankt.

en nu helemaal dicht:

mijlpaal 2, de romp is van de bouwplank...tevens al een stapje vooruit, de servo en roerbuis is geplaatst.
deze zullen na het plaasten van het dek etc... niet meer zichtbaar zijn:

wel is de schroefas er weer uitgesloopt, de schroef kon er niet onder...
er moet namelijk een 40mm schroef onder.... misschien zelfs wel een 45mm, dus was er een aanpassing nodig...

tot zover hoever het bootje er nu bij staat....
nog even de setup welke erin komen:
*robbe roxxy 3548/05 (830kv)
*waarschijnlijk 2x 3cell lipo van 5000mah (paralel om langer te varen).
* RC plus metal gear servo (RCD-645MGB) (11kg bij 6V)