batt waar het best aansluiten

• Topicstarter Topicstarter peeken
  • Startdatum Startdatum
P

peeken

Guest
moet je een 12v dc absoluut op de batt van je wagen aansluit ik heb de multicharger 5008 dc van mpx want steeds als ik deze aansluit op de oplader van de auto batterij geeft hij geen juiste spanning enkel op de autobatterij zelf blijft deze laden ??

NOOIT een lader op een auto accu lader aansluiten. Als je wilt laden vanaf 220v moet je een 12V voeding kopen met minimaal het vermogen van je lader.

Hier ben ik het helemaal mee eens, een lader voor autoaccu's is meestal een zeer simpel apparaat, er zit over het algemeen alleen een transformator in en een gelijkrichter. Hiermee kun je geen apparaat voeden die een goede 12V gelijkspanning nodig heeft. Niet doen, beter is een echte 230V naar 12V DC voeding te gebruiken.

en goedkoop kan het ook door een pc voeding om te bouwen.
zoek er maar eens naar op het forum er is genoeg over gescreven

bedankt voor de reacties

dus gewoon op een autoaccu mag het wel enkel niet op de lader van de autoaccu bedankt voor jullie snelle en proffesionele reacties

groeten peter

dan heb ik nog een vraagje hierover
stel je bent onderweg met de auto en je wil laden via de sigareten aansteker kan dat wel omdat je dan ook de (laad)spanning van de dynamo hebt
dat is namelijk wel handig als je vergeten bent de zender ofzo opteladen voor je naar het veld gaat

Dat kan, geen probleem. Zolang de laadstroom onder de 1.5 A ampere blijft.

Groeten,
Gerben

Correct Kris

Laadstroom van de lader Ghost. De bedrading in de auto naar de sigaretten plug is vaak niet zo dik uitgevoerd. Het is daarom verstandig de laadstroom laag te houden. Daarnaast kun je een zenderaccu maar met een beperkte stroom opladen, vanwege de dunne bedrading in de zender en de zekering die er soms inzit.

Groeten,
Gerben

daar heb je gelijk in (mischien maar iets dikker uitvoeren)
maar ik bedoelde de zender accu als voorbeeld het kan ook bijvoorbeeld een vlieg accu wezen

Back