Batterij DJI Phantom

3.4 is risicovol laag zover ik weet. 3.7 is minimaal maar de meesten houden 3.8 aan.

Nee hoor ik hou altijd 3.3 belast aan.
3.4 kan prima.

Als bij 3.4 de fut eruit is dan zijn je lipos niet goed meer.

Dan zal de lipo na die 3.4 volt ook ineens heel snel in voltage zakken.
 
Laatst bewerkt:
uhhhh de lipo' s zijn nieuw, 1 keer opgeladen :-(
word gek van dat batterijen gedoe, vliegen is erg leuk maar van die batterijen word je niet goed, wat kan ik meer doen als ze opladen met de originele lader van dji, daar is toch niks mis mee
Als ik bij 3.7 moet stoppen kan ik beter aan de grond blijven grrrrr
 
uhhhh de lipo' s zijn nieuw, 1 keer opgeladen :-(
word gek van dat batterijen gedoe, vliegen is erg leuk maar van die batterijen word je niet goed, wat kan ik meer doen als ze opladen met de originele lader van dji, daar is toch niks mis mee
Als ik bij 3.7 moet stoppen kan ik beter aan de grond blijven grrrrr

Hou staan je voltages in de software?
Staan die niet toevallig veel te hoog zodat hij gaat landen?
 
Nee Taz dat staat allemaal ok, de batterijen presteren nu wat beter icm de originele props , rond de 9 minuten, maar bij 8 land ik gewoon dan weet ik zeker dat ik ze niet sloop
 
Willem, ze bestaan (nog) niet. Ik verwacht overigens dat er wel snel after market accu's en laders beschikbaar komen. Of iets met een verloop zodat ze op je eigen lader te laden zijn.

De prijs van de accu's is dermate hoog dat het voor andere fabrikanten interessant kan zijn om ook iets te ontwikkelen. Even afwachten nog.
 
Willem, ze bestaan (nog) niet. Ik verwacht overigens dat er wel snel after market accu's en laders beschikbaar komen. Of iets met een verloop zodat ze op je eigen lader te laden zijn.

De prijs van de accu's is dermate hoog dat het voor andere fabrikanten interessant kan zijn om ook iets te ontwikkelen. Even afwachten nog.

Ik denk het niet want je led blijft dan rood zoals ik het nu begrepen heb.
 
Dat is nu het geval. We moeten denk ik even afwachten tot er iets "goeds" op de markt komt ;)
 
Ik vlieg de Phantom1 nu met 2200mAh nanotechs. Ruim 10 minuten vliegtijd.
Wanneer de rode LED begint te knipperen neerzetten.
Meten geeft dan tussen de 18 en 20% restcapaciteit. Lijkt me niet slecht.

Overigens vind ik ruim € 100,- voor een accu voor een Phantom2 een veel te hoge prijs...

Willem.
 
Is inderdaad behoorlijk aan de prijs. Zo zorg je voor wat extra inkomsten als iemand een extra accu wilt hebben. Nu koop je je accu's bij bv HK of een lokale winkel. Bij deze accu's vreet DJI ook mee uit de ruif. Je kunt ze geen ongelijk geven.
 
Ik zweer zelf bij de Beez2B's.
Heb er 1 van 2700... die vliegt ruim 10 minuten. Past NET in de Phantom 1, stekkeruiteinde moet een beetje worden geduwd wegens dikte lipo.
Heb ook een 2200 van hetzelfde merk. Vliegt ook langer dan de Turnigy. En is erg klein, net zo klein als de originele Phantom lipo's.

Ik gebruik ze al een tijdje. Zetten niet uit. Behouden hun vliegtijden.

P.S. Dit is geen sluikreclame, echt niet. :D
 
Wat voor waardes hebben jullie bij de eerste en tweede voltage waarschuwingen staan?
Ik heb namelijk het gevoel dat de landing direct volgt bij intensieve belasting na het eerste waarschuwings- moment. ( en dat is bij de originele dji batt)
 
Nee hoor ik hou altijd 3.3 belast aan.
3.4 kan prima.

Als bij 3.4 de fut eruit is dan zijn je lipos niet goed meer.

Dan zal de lipo na die 3.4 volt ook ineens heel snel in voltage zakken.

Dat LiPo's niet meer goed zijn als de fut eruit is bij 3.4 volt is bij de Nanotechs naar mijn ervaring niet waar.

Deze LiPo's houden zeer lang een hoog voltage vast, iets dat fijn is als je acro vliegt en dus veel vermogen nodig hebt tijdens de manouvres. Echter de keerzijde van deze eigenschap is dat ze heel snel inzakken als ze eenmaal bijna leeg zijn. Ik houd op mijn OSD 3,5 volt per cel aan als ondergrens tijdens het vliegen. Daarna zorg ik dat ik rustig terug vlieg en land.

Overigens ben ik recent overgestapt op de Zippy Compact serie. Mijn Nanotechs waren na een half jaar eigenlijk gewoon op. Hopelijk gaat de compact serie wat langer mee. Kleine kanttekening is dat ik mijn LiPo's in het verleden altijd volgeladen aan de kant legde. Wellicht dat dit de levensduur ook ingekort heeft.
 
Zelf gebruik ik ook Turnigy Nanotech accu's maar dan wel de 35-70 en 45-90C versies en die dingen doen het prima. Ik gebruik ze in mijn 450 heli's.
Voor de quadcopter (1,7 Kg vlieggewicht) gebruik ik 3300 45-90 C accu's en deze ontlaad ik tot ongeveer 3.5 volt per cel en kan er 6 min mee vliegen.
 
Aanrader vind ik zijn de ZIPPY 2800 30S lipos, passen perfect in de phantom en vliegtijd verbetert door grote lipo... prijs kwaliteit is ook meer dan top!
 
Ik vlieg met de goedkoopste turnigy 2.2 2200 mah twaalf minuten en met de originele 11 minuten, dit bij een temperatuur van 20 gr C. Ik zag afgelopen week een set op eBay met dragers voor onder het landingsgestel waardoor dat de phantom 2 accu's kan dragen.( zelfs drie maar dat zal met de normale setup niet top zijn)

;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top