Batterij keuze sebart 50e

Hallo,

Ik ben aan het zoeken welke batterij ik zou moeten plaatsen in een sebart sebart 50e. Momenteel heb ik drie 5s 25C 4000mAh batterijen maar deze zijn denk ik te klein.(vliegtijd zou te kort worden)

De motor is een hacker a50 16s en 100amp regelaar met momenteel 16*10 prop. Ik hoop van 6 minuten te vliegen met 20% resterend ofzo.

Ik deed al wat experimenten met ecalc maar vraag me af wat welke soort batterij jullie hiervoor zouden gebruiken. Hoeveel mAh/C/gewicht.
Zouden de vliegeigenschappen van 550g tov. 750g veel schelen? Momenteel gebruik ik voor andere batterijen hxt 4mm is dit genoeg of zou ik sterkere connectoren nodig hebben?

Dit is de informatie die op de website van Sebart staat.
Lipo: 3800-6S of een 4500-6S Lipo.
Prop: APC 16x12E of een 17x8E

En als je langer wil vliegen, zou ik over stappen op 6S zoals op de site omschreven.
En zo vlieg je met een 6S 4000mah langer dan een 5S 4300mah

Laatst bewerkt:
Ik vlieg dit met een 6S 4000 mAh. Ik haal hier probleemloos 6 minuten mee en dat is 6 minuten powervliegen dan.
Met een beetje throttle management kun je er wel tot 8 minuten uithalen met 20% reserve.

Met m'n wind S vlieg ik figuren, heb mijn timer staan op 6,5 minuten en er schiet altijd 25%, 30% over.

Back