batterij voor dlg

Ik zoek batterijen van 1.2 v 150 mah voor in een dlg.
Bij cheapbatteriepacks.com zijn ze niet in stock. Weet er soms iemand nog een adres liefst waar ze snel leveren.
Bedankt

Breek even een 9V batterij van de Lidl of Aldi open; daar zitten ze ook in (al zijn die geloof ik 180mA), zeven stuks in totaal. Twee batterijen kopen levert dus drie pakketjes van 4.8V op en een paar reserve :)

250 mah zijn die van de aldi.
kheb een pakketje gemaakt, en 2 standaardservos op gekoppeld, en deze zwaar laten werken... en ze kregen het toch goed getrokken zonder in te storten ofzo.

Gisteren in Bemmel de gehele dag gevlogen met 1 kist. In deze kist heb ik de voltagebooster zitten. Dat is niet bijzonder want ik heb al mijn kisten hiermee uitgerust.
Zonder ook maar aan laden te denken gewoon de gehele dag staan smijten zonder bijladen en angst te hebben dat ik zonder prik kwam te zitten. Volgens de berichten op HobbyKing komt er binnenkort een nieuwere kleinere versie op de markt die zelfs 1,5amp continu kan leveren.
Meer info over de voltagebooster op de F3K site onder bouwverslagen.

Breek even een 9V batterij van de Lidl of Aldi open; daar zitten ze ook in (al zijn die geloof ik 180mA), zeven stuks in totaal. Twee batterijen kopen levert dus drie pakketjes van 4.8V op en een paar reserve :)

Ik ben zo'n pakketje aan het maken. Nu weet ik dat ik wat lood zal moeten gaan toevoegen in de neus. ik kan dus net zo goed 5 cellen gebruiken ipv 4. Zijn daar voor of nadelen aan? Mijn ontvanger en servo's kunnen met 4 of 5 cellen werken.

Jos.

Nee, alleen maar voordelen. Je servo's zullen sneller reageren op 6V en je hoeft minder lood toe te voegen omdat je accu groter is. Enig nadeel kan zijn dat het minder makkelijk in de neus van je toestel past (toch al niet superveel ruimte voorin een DLG meestal)

Back