Batterijtype zender Perfex

Hallo,

wilde vandaag na lang slecht weer eens weer rijden met mijn kyosho DST. Alles perfect en reed zo weer weg. Echter de zender was binnen 5 minuten leeg.

Nu heb ik e-power 800 mAh R6 AA nikkel cadnium batterijen erin dus ik dacht ik stop er 2300 mAh R6H Nimh AA batterijen in. Nee dus. Helemaal niets. Geen stroom.

Is het nu zo dat de zender perse Nikkel cadnium batterijen moet hebben? Of heb ik een verkeerd type ofzo... Helemaal geen verstand van. Graag hulp.

Weet je zeker dat de batterijen goed zaten en ze allemaal contact maakten :?:

Voor een zender is het gewoon stroom , die ziet geen verschil tussen Ni-CD of Ni-MH of zelfs lipo varianten.

De nieuwere AA batterijen hebben de neiging wat dikker te zijn waardoor ze klem komen te zitten tegen elkaar en dan niet tegen het contactje geduwd worden door het veertje.

Ga er even van uit dat de Ni-Mh cellen geladen zijn.

Je zender heeft waarschijnlijk een batterijhouder voor losse cellen. Op zich is dat niet aan te raden, omdat de veertjes soms geen (goed) contact maken. Soms is er nog een probleem met de plus "neusjes" van de cellen. Van bepaalde cellen zijn die te kort om contact te maken met de de metalen contactstrip in de houder.

Op zich maakt het niet uit wat voor type cellen je gebruikt. Alleen de laadprocedure is anders. Cellen met een capaciteit van 800 mAh laadt langzaam gedurende 14 uur met een stroom van 80 mA, cellen met een capaciteit van 2300 mAh laadt je langzaam met een stroom van 230 mA, ook gedurende 14 uur.

Ja ze waren vol en ik heb 2x een wisseling gemaakt van de een naar de ander zeg maar. Beide keren deden die van 800 Mah het prima en de andere niets. Qua laden; dit doe ik altijd met een automatische lader (die van de aldi). Tot nu toe geen problemen mee gehad...

Oke beide reacties spot on! De neusjes lijken te weinig uit te steken. Ofwel, de battery is te goed verpakt... Ik heb ze er nog eens in gedaan en als ik blijf wrikken en draaien zie je af en toe de contactlampjes aangaan. Nou dus batterijen bestellen die beter aansluiten haha, maf hoor. Bedankt allemaal!

Back