battery connector

• Topicstarter Topicstarter ferrari4life
  • Startdatum Startdatum
Wat volgens mij meest gebruikt wordt door electro wedstrijdrijders zijn gewoon de goudpluggen.Corally gold stekkers uitleg
Dit is neem ik aan voor je ESC-accu verbinding? Volgens mij zijn die Deans/goudpluggen iig meer universeler dan die van Losi en Traxxas.

Laatst bewerkt:
De Deans zijn toch wel DE stekkers naar mijn mening , lekker groot contactoppervlak en makkelijk te solderen.

Misschien niet het makkelijkst om los te halen , maar dat is juist wat je wil i.v.m. je contact tussen de stekkers ;)

Ik gebruik zelf veel 4mm goud pluggen en die bevallen enorm goed. Zeker goed tot stromen van 80A. EC3 pluggen zijn ook erg mooi maar toch eerder voor 50A. Die schumacher pluggen (deans ultra) zijn ook goed en willen ook wel 70-80A doen. Traxxas lijken me net iets minder, 60A oid.

Allen zijn stukken beter dan de tamiya pluggen :)

Ik gebruik ook de lossen goldpluggen. Gaat prima. Behalve in de handen van een 3 jarige... Ja, ik weet 't, heel stom, maar wel gebeurd. En dan passen de plus en min toevallig heel goed in elkaar! Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd en niets kapot gegaan. Alleen een rookpluimpje en een roodgloeiend contactpunt op de accu zelf. Maar zo kom je d'r wel nog eens achter waar er het minst makkelijk de amperes doorheen gaan! Die goldpluggen doen het dus goed!

het is alleen maar om te bashen en misschien een keer een rallycyup wedstrijd. Ik denk dat ik voor de traxxas ga, die lijken mij wel degelijk en makkelijk maar goed vast te zetten. bedankt voor de tips. maar het zal wel een persoonlijke keuze zijn.

Tuurlijk is 't een persoonlijke keuze! Maar neem gewoon in je overweging mee of er voldoende amperes door heen kunnen. Want bashen of wedstrijdrijden, die amperes gaan er toch doorheen. Maar goed, zoals Tadango al zei, is het verschil in de amperes tussen de connectors die je voorstelt peanuts, die zijn allemaal gewoon beter dan de tamiya.

Uit eigen ervaring is nog een aardige overweging om connectors te kiezen die je makkelijk kunt bijbestellen. Ze zult later maar us willen uitbreiden en dan de connectors niet meer of met veel moeite moeten achterhalen. Dat is mij dus gebeurd met 3,5 mm goldconnectors. 4 mm is veel makkelijker te krijgen.

wel,ik heb de traxxas stekkers en die werken goed.
Ze zijn makkelijk te solderen en werken enorm goed
je moet niet eens krimpkous hebben voor die traxxas stekkers omdat de
gesoldeerde verbindingen mee in de connector klikt.
Ook zijn ze zo goed als overal te verkrijgen.
Deans vind ik zelf niet zo een geslaagd systeem (veel te klein)
maar het is volgens mij ook wat je zelf makkelijk vind.

kijk ook naar wat je collega rijders gebruiken tenzij je altijd alleen rijdt

allemaal het zelfde stekker systeem is handig met het laden op het veld
of met testen bij storingen

Back