Bauplan en artikel in FMT september

Ja, mits...
Die bevestiging met paperclips, mmm.... :rolleyes: Zal met een 0,8 Cox nog wel houden, maar het is niet aanbevelenswaardig dit bij grotere modellen en motoren proefondervindelijk vast te stellen. Je wilt geen LB model dat op eigen houtje nog een stukje rechtdoor :eek: vliegt alvorens de kop in het zand, of erger, het publiek te steken.
Ook is voor iedereen de neutrale stand verschillend en als je voortdurend moet sturen om horizontaal te blijven is dat een aanslag op je concentratie (als beginner). :confused:

Beste mensen ik had dat artikel in FMT met bouwplan van de Kuki WM-20xx een lijnbesturing model ook gelezen maar de reacties zijn niet echt positief.
Is er iemand die mij kan vertellen wat ik eventueel zou kunnen kopen wat wel positief is. Maar vooral ook waar ik het kan kopen en ook de onderdelen.
Het liefste elektrisch en het mag een bouwpakket zijn.

Den's Model Supplies heeft de Ace in zijn programma:

lrg_pp2s_1457456143.jpg

https://www.densmodelsupplies.co.uk...s&s=&p=ace_+_electric_trainer_package&pid=392

Muziek is een kwestie van smaak.
Maar dat "jongeren" zich tegenwoordig vervelen en dan maar dingen stuk gaan maken in plaats van dingen bouwen, dat vind ik iets raars.
Ik heb me nog nooit verveeld toen ik jong was en mijn vrienden ook niet.
We zaten ook nooit te "chillen" ergens op een bankje en dan meisjes lastig vallen.
Buurthuizen waren er niet, dat was gewoon bij vrienden thuis.
Ergens is er iets fout gelopen in de samenleving, 2 werkende ouders en geen opa en oma die oppassen, ontstaan van coffeeshops, invloeden van andere culturen, geen respect meer voor de politie, ik kan nog wel even doorgaan.
Ik was gisteren in Rotterdam, mondkapjesplicht..
Bijna niemand houdt zich eraan en geen BOA of politie te zien, zou toch leuk cashen zijn.

GJ
je slaat de spijker op zn kop.. Volledig mee eens

Ja; dat krijg je ervan als je Amsterdam verplaatst naar de Flevopolders. Je hebt daar in ieder geval minder toeristen!
Het spijt mij te moeten melden dat in mijn "stadje" de lokale hobbyshop niet alleen niet is verdwenen, maar eigenlijk al het modelbouwspul nog heeft en ook nog LB-spullen en goed hout.
En als hier iemand wat uithaalt krijgt die te horen;"Jaj ben er ientje van van Diepen, morgen zie ik je vader weer, zet je bril maar vast af".

Urk ??

Hoorn; En als iemand een motortje meeneemt, bouw ik ter plekke in een middag een trainertje , maak de lijnen geef het handvat weg, en leer het slachtoffer ook nog vliegen en landen.
Ik heb alleen geen diesel brandstof meer.
niet lullen maar vliegen!

MVG

Max

Dat is niet de ACE trainer die ik bedoelde.
Deze wel:
Mustang.jpg

Nu is dit toevallig een profiel Mustang, maar je kunt er werkelijk alles van maken wat je maar wilt.
Deze is heel stuiterbestendig en vliegt, mits tam afgesteld net zo makkelijk als de Record Trainer.
Maak je hem -als je eenmaal kunt vliegen- wat feller (stuurstang wat gaatjes naar binnen op de hoogteroerhorn), dan kun je er nog een leuk stukje kunstvlucht mee oefenen.

Stevig ding hoor, die rompversterker rechts volgens stippel lijn is. Is er ook een pdf van Bruno?

Ja, hier is al heel wat mollenrust mee verstoord....:rofl:
Maar door de stuiterbestendigheid ideaal om je negatieve figuren mee te oefenen.
Omdat je niet zoveel over hebt als bij een echt kunstvluchtmodel MOET je handvat wel goed neutraal staan, anders kom je aan een kant wellicht tekort en krijg je wat je mij zag doen :eek: met de grote (ENYA 35) Ace. Niet goed voor de hartkleppen.
Maar zoals gezegd, 30 cm boven de grond is 30 cm boven de grond.....:D

Ik denk dat een .pdf er niet is. Voor tekening even bij Henk informeren, denk ik zo....:rolleyes:

Beste mensen weet iemand waar ik aan tekeningen of een kit kan kopen voor een beginner in lijnbesturing, ik heb wel al ervaring in RC vliegen zowel vliegtuigen als heli.
Het liefste met elektromotor (ivm geluidsoverlast) en ik heb ervaring met het bouwen van RC vliegtuigen in balsa hout.
Het mag best een model zijn wat ik ook kan gebruiken voor kunstvluchten.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Op de site Lijnbesturing.nl staan allerlei bouwtekeningen, en verslagen uit de werkplaats: http://lijnbesturing.nl/werkplaats/tekeningen/
Mocht je interesse hebben in één van mijn trainermodellen, neem dan maar contact op! Verder heeft de firma Brodak in de V.S. een heleboel nuttig LB spul, waaronder bouwdozen. https://brodak.com/control-line-kits.html
En kijk ook even een beetje omhoog op deze pagina, naar het elektro aangedreven trainertje van Den's Model Supplies.

Back