GJ! Mooi dat Steve Webb die folie heeft. Had geen zin in China te bestellen, ook al is het daar een fractie van de prijs.
Ik moest voor mijn RC1 kist bij bijbestellen, echter door een complete re-recover nu overbodig (gaat nu in restanten Oracover)
Viel mij op dat de Chinese cover een sterke en goed hechtende is, en een vele malen groter kleurenpallet heeft dan Oracover.
RC1 stond in die betreffende folie. Uitmuntende kwaliteit en erg sterk, goede hechting.
Oracover prijst zich thans volledig uit de markt. Vreemd dat de Nederlandse handel zich er niet op de China-totalitair-folie
heeft gestort, en gewoon voor een normale prijs. Luiheid?
In ditzelfde RC1 model ooit ARF, had ik een falende borgbout. Bout uit verkeerde soort plastic. Na 2x aandraaien draad gestipt. Meuk.
Overgegaan tot eigen verzinsel 'a l'improviste... waar je bijstaat'.
Wellicht heb je er wat aan om tot nieuwe ideetjes te komen.
Grootmoeders houten garenklossjes kwamen na 50 jaar eindelijk van pas.
Mooi lindenhout. Nerf correct voor een goede breekfunctie... mag ik hopen.
En verder's geven deze een goed houvast om ze aan te draaien.
Aangezien de vleugel ook 50% moest worden overgebouwd... hier een 'exploded view'.
Ja, zo een model gaat vast voor 25 dollar (met winst) de fabriek uit... wat een zooibouw...
De nylonbout is ook met de vleugel dichtgespijkerd te vervangen... ofwel... casu quo in te fröbelen.
Stabiloconstructie lijkt me halfbakken. Typisch bij deze bouw. Dat zit ook zo op een CMPro P40 140.
Dat stabilo was ik van plan over te bouwen aan de hand van een Byron of TopFlite P40,
en dan door en door de romp, ligger over volledige span.
1x hangar rash op die plek, onzichtbaar kraakje en je kist is, voor dat je het door hebt, onbestuurbaar...
Voor wat het waard is.
Groet Bas