Beast is geblokkeerd?

Hallo,
Na opstarten van mijn beast (V2-soft):
De eerste stap te hebben uitgevoerd (binding), nml.pushbutton indrukken en dan de power op ,blijven de led's van de tweede rij ( H-N) op en af branden.
Ook kan met indukken van de pushbutton de kleuren rood,paars,blauw en "uit" verkrijgen????????
De beast blijft hierin eindeloos werken en het onmogelijk dit te deblokkeren.
kan hier iemand me verder helpen aub?
bedankt

Ja zoals ik op het beastx forum al heb verteld :
Je binding van opnieuw doen tussen je zender en ontvanger zodat de beastx stick bewegingen kan zien en lezen.
Misschien is je ontvanger wel kapot.
De initialisatie van de beastx kan pas als er communicatie is tussen zender <=> ontvanger <=> beastx

Beste,
Ik heb ondertussen al drie ontvangers geprobeerd (allen zijn gebonden).
Het opnieuw binden van de Beast met de ontvanger (button indrukken en de spanning op) brengt ook geen soelaas.
mvg

??
Sinds wanneer moet de beastx gebonden worden...
Je bind je ontvanger, daar heeft de beastx toch niets mee te maken.
OF werk je met een spektrum sateliet in je beastX?
Bij een normale ontvanger hoef je de beastx niet te binden, die werkt gewoon, net als een normale gyro.

Laatst bewerkt:
Door de knop in te drukken terwijl je er power op zet ga je in het ontvanger sselectie menu.
Ale je standaard rx heb dan kies je daar licht uit. Kort indrukken en dan initialiseert hij mits je bx den geldigsignaal ontvangt

Ik heb inderdaad de handleiding verkeerd begrepen en dacht dat men altijd een ontvanger moest aanduiden.Tot zover mijn vergissing.
Doch kan ik niet meer uit deze mode!!
Ook niet met opnieuw de drukknop indrukken en dan power.

Ik ga ervan uit dat je een standaard rx gebruikt. Selecteer dus met lang indrukken dat je licht uit hebt. Dan vervolgens kort indrukken en hij gaat initialiseren. Tijdens initialisatie de mb stil laten liggen. en de rx moet al wel gebonden zijn met de tx, controleer dit evt apart van de beastx met een servo op de rx.
Zorg ook dat je 90graden swash hebt geselecteerd in je tx.

Danny,
Ik gebruik een 7kan. futaba 2,4 .De ontvanger kleurt groen en bind dus met de zender (FX30) en getest met een servo.
Zojuist getest en nu gebeurd er niets meer met de BEAST , geen enkel leven in te krijgen.
Wat bedoeld u met de Zender op 90°?

Is dit een nieuwe Beast of zelf versie 2.0 erop gezet?

Als je de USB hebt, zou ik 't eens proberen versie 1.0 terug te zetten en kijken of ie dan werkt.
Eerst dingen uitsluiten, Beast zelf kan ook kuren hebben..

ik vrees dat je toch eens héél goed de handleiding moet lezen ...
Met 90° wordt H-1 bedoeld als je een nieuw model kiest in je zender:

3.5 Preparing a transmitter for flybarless
(This step is unnecessary when using the MICROBEAST with the optional cable for stand-alone tail gyro use.
Please see 3.6)
First create a new model in your radio‘s model memory. When using the MICROBEAST you have to disable
any mixing functions for the swashplate or tail. Each function should be assigned to just one receiver channel.
As you see our requirement for the transmitter is very low.
Be sure that all trims and sub trims are disabled and that all servo travel are 100% (increasing or decreasing
the servo travel for aileron, elevator and rudder can later adjust the maximum control rates, see chapter 8-B ).
Never enable your radio‘s eCCPM mixing function: this will be done by the MICROBEAST. Always set your
radio‘s swash mixer to mCCPM (mechanical mixing) which is often called ‚H1‘ or ‚1 servo‘ mixing.
Do not adjust the pitch curve at the moment. For the setup procedures, it has to be set as a straight line from
-100% to +100% (or 0 to 100% depending on radio brand).
Again make sure that there are no mixing functions active (for example revo-mixing).
Other functions such as throttle curves, ESC switches or auxiliary functions can be adjusted as usual.

Laatst bewerkt:
@Sirolf,
Het terugplaatsen van V1 lukt ookk niet.
@Tribal69,
Ik heb de handleiding gevolg en het H1 programma geselekteerd.
Zelfs een heli met een werkende Beast gewisseld de geblokkeerde >> geen resultaat!
thanks

BEAST is gedeblokkeerd!!!
Dankzij een vriend is de BEAST weer operationeel.Hij heeft met een Futaba S-bus ontvanger het programma kunnen deblokkeren.
Karel bedankt!

Dus had je zelf het verkeerde type ontvanger geselecteerd zou ik denken.
Of het is een bug in de software maar in principe moet je zonder iets aan te sluiten op de MB gewoon altijd andere ontvangers kunnen selecteren.

Ja soms moet je echt je best doen de handleiding te begrijpen maar het meeste staat er echt in.
Mooi dat je verder kunt, succes ermee.

Jazeker de Beast stond in S-bus mode.
Ik was graag zelf uit deze mode geraakt zonder de hulp van een extra S-bus ontvanger.
mvg

Back