beast v-stabi

hoi mensen

ik heb de kijk gekregen op een heli hier van het forum de atom 500
na even heen en weer gemaild te hebben bleek dat ki als ik die heli koop nog een beast of een v-stabi nodig heb.waar koop ik die en welke meot ik b.v hebben.
ik wist niet dat er zoveel techniek in zat.
ik dacht kopen vliegen en niks aan doen haha.
nu zag ik op een site dat de beast x v3 voor mijn ogen op een ontvanger lijkt.ik heb een ontvangen van spektrum met teletrie die combo van de dx8.

dus nu wil ik me er toch meer in gaan verdiepen maar wat houd zon beast in. het is een stabiliteit systeem geloof ik maar meer weet ik er niet van.
je kunt hem instellen via de pc maar is dat nodig en als dat al nodig is is dat dan niet te moeilijk voor een beginner zoals ik.

en wat kun je dan instellen.

ik zie door de bomen het bos niet meer.

dus ik ga ervan uit dat ik net als altijd netjes geholpen word:P
met mijn vragen.
en ja van de zoekfunctie weet ik maar ik kan bij de faq niets vinden maar dat zal wel aan mij liggen vrees ik.

Is er geen lijst waar alle begrippen staan.
Bec,esc,fbl,etc etc want das mischien wel handig voor beginners ik weet namelijk al niet wat het betekend.

groetjes martijn

Laatst bewerkt:
Wat is dit moeilijk om Een keuze te maken.
Een trexx550 lijkt me ook wel iets.
Compleet en dan de speciale editie.

Waarom ik ook altijd met mijn dure hobby's phiewww.
Een accu 100 euro per stuk. Bah

Laatst bewerkt:
oo, ik had je vergeten om bij te zeggen dat als je een goeie fbl system wil, kies dan v-stabi (mini of fullsize).

maar je moet ook aan onderdelen denken bij het geval van een crash

Ik crash nooit :p
Nee das gelul maar ja ik hou van mooie spullen en als ik iets doe wil ik het goed doen.
Anders kom ik weer uit bij een blade en moet dan over een jaar weer een betere kopen.

maar waarom niet,als je denkt dat je klaar voor het bent ,gewoon doen en voortaan wens ik je geluk met jou volgende vlieg machien vriend

ik heb zelf zo veel heli's van micro tot logo600 SE en bij al deze heli's gebruik ik vstabi als stabilisatie en kontronik als power setup(motor+regelaar)omdat ik gek op kwaliteit ben.

Oke mooi. Waarschijnlijk heb ik net een heli gekocht via het forum.
Een trex 550 van een modje.
Heb het mezelf maar even makkelijk gemaakt, met flybar zodat ik daarmee kan beginnen en nog altijd kan uitbreiden. Naar flybarless

Makkelijk?

Een flybar is net zo moeilijk te vliegen als een flybarless heli..
Alleen moet je hem in den beginne moet je even leren hem af te stellen

Een flybarless heli is qua hardware makkelijker in te stellen, maar voor een beginner is het praktisch niet mogelijk hem softwarematig in te stellen

Om een electronische stabilisatie (estab) in te stellen, moet je nl kunnen vliegen, en je moet al een beetje gevoel met heli's hebben
En ervaring met een mcpx is dan niet de ervaring die ik bedoel :mrgreen:

Op het gemak, lees je in, en stel hem eerst helemaal zelf een keer af.
Zo vliegen en niets aan doen is een recept voor ongelukken, zeker bij die grotere gehaktmolens
Bij de mcpx kan dit, maar dit is ook de eerste cp waarbij ik dat heb meegemaakt
En zelfs bij die gaat het eigenlijk niet

Weet waar je aan begint voor hij loskomt..
Deze kop je niet terug

Als je alle termen lastig vind (zoals iedereen in het begin)
Dan is een flybar makkelijker om te termen te leren.
Persoonlijk vind ik een flybarless makkelijker vliegen voor beginners maar er komt inderdaad een sloot techniek op je af. Als je niemand in de buurt hebt om te helpen wordt dit moeilijk.
Ik heb beiden: BeastX en VBAR.
De VBar is beter maar de BeastX is zeker niet slecht.(verhouding 90%/100%)
Ik zou vanwege kosten voor de BeastX gaan als beginner.

Zodra je hem klaar hebt zou ik wel een ervaren dude hier na laten kijken omdat je eel fout kunt doen.
Je bent welkom in Venlo om hem te laten checken.
Het is een uurtje rijden maar je MOET hem na laten kijken want dat gaat je geld schelen over het algemeen.

Laatst bewerkt:
Oke mooi. Waarschijnlijk heb ik net een heli gekocht via het forum.
Een trex 550 van een modje.
Heb het mezelf maar even makkelijk gemaakt, met flybar zodat ik daarmee kan beginnen en nog altijd kan uitbreiden. Naar flybarless

Gefeliciteerd met je aankoop! Mooie heli van mooi formaat. Zoals enkelen voor mij ook al melden, haal er even iemand bij met ervaring voordat je deze heli op laat toeren. Het is net een Ninja op speed waar je respect voor moet hebben. Een foutje in de afstelling is zo gemaakt en het zou jammer zijn als je daardoor direct veel kosten hebt. Als zo'n heli op toeren is en omvalt dan is het direct feest!

Succes met de eerste vlucht!

Back