beastx cyclic settings

• Topicstarter Topicstarter knaller
  • Startdatum Startdatum
Lol @Eric.

Ik ga even wat foto's plaatsen zodirekt van mijn zwaar aangepaste trex 600esp. Hij weegt nu 3400gram.:hammer:

Ja ik begin nu aan mezelf te twijfelen :confused:. In de verschillende preset modus bleef de cyclic range gewoon hetzelfde vandaar, gewoon maximaal. En om een range op de cyclic te verkrijgen van 8 graden was endpoint aanpassing de oplossing. Met dik 14 graden cyclic bleef de heli erg direct en snel sturen en terug naar 8 op de sports stand vloog ie erg lekker. Maar is een heli van mijn makker en dus echt aan de tand gevoeld is ie nog niet dus geen idee hoe snel ie rolt en flipt.

Wat ik niet goed begrijp is dat jullie meten na initialisatie...
Dan valt er volgens mij niet zoveel te meten namelijk.
Je doet tijdens de setup de cyclic test met een uitslag van 6º om te zien of je geometrie klopt.
Je stelt ook de maximale uitslagen in tijdens de setup om binden te voorkomen.
De beast gebruikt die range om zijn correcties door te voeren op het gedrag van de heli.

De presets maken een bepaalde hoeveelheid uitslag vrij.
Of je stelt het via de zender in en controleert je rollrate in de lucht (rollen, flippen of gewoon aanvoelen hoe kietelig je het wilt hebben)
Ik vraag me af of je daadwerkelijk iets kan meten als de control loop aktief is.

Ja daar zeg je me wat Eric. Voor mij is het iig allemaal nog nieuw eerste keer dat ik zon setup heb gedaan.

Djamgils zei het ook al eerder dat je de max blijft meten.

Maar je kan igg na initialisatie gewoon full cyclic geven(wel op midstick uiteraard) en de max reduceren met de endpoints.

We zullen het in het veld eens moeten gaan uittesten verder zou gauw als het weer het toelaat.

Laatst bewerkt:
2nup281.jpg

9a7apu.jpg

2hcdb1e.jpg

33yqtjr.jpg

24qtpg0.jpg

2vx4z7n.jpg

152m6hv.jpg

2q2l4ax.jpg

4jrwy9.jpg

Ziet er strak uit! :)
Staat het plaatje waar de Beast op zit wel 100% haaks t.o.v. de hoofdas?
Geeft een beetje vertekend beeld met die opvulbusjes achter onder je skids.

Laat ik het iets anders stellen. Expo mag niet als je een van de presets gebruikt daarover zijn we het eens.
Endpoints kun je in principe wel gebruiken maar dan kun je eigenlijk net zo goed naar de radio mode gaan omdat je dan wel alle vrijheid hebt. En stel dat je in sport met 135% endpoints niet snel genoeg rolt en dan ga je naar extreme dan veranderen en je expo waardes en je moet weer opnieuw gaan zoeken naar je favoriete endpoints.

Ik heb samen met een vliegmaat een Protos in gesteld en die had op preset normal een cyclic pitch van ong 14 graden. Op de stand sport bleef dit gelijk en hebben we de pitch terug gezet naar 8 graden dmv de endpoints te verlagen. Dus gewoon na initialiseren van de beast de pitch meter erop en de uitslagen AIL en ELE aanpassen op de gewenste uitslag.
Dit is absoluut niet de manier waarop je de endpoints moet/kunt afstellen.
Als je me naar een post op het beastx forum kunt verwijzen waarin het tegendeel staat dan graag.
Zoals ik had gezegd gaat het puur om de mechanische limieten van je heli en heeft dit niks met de stuuruitslagen tijdens het vliegen te maken.
Misschien heb je geluk dat hij op die manier goed vliegt maar ik zou verwachten dat hij achterlijk traag rolt en flipt.

Bij een staartgyro gebruik je toch ook het limit stelschroefje (of softwarematig bij bijvoorbeeld spartan) om de mechanische limieten in te stellen en gebruik je de endpoints om je pirouettesnelheid te bepalen...
En bij een staartgyro zie je ook dat wanneer je maar een klein beetje stickuitslag geeft deze al meteen naar het eind van de uitslag gaat...

Laatst bewerkt:
Dit is absoluut niet de manier waarop je de endpoints moet/kunt afstellen.
Als je me naar een post op het beastx forum kunt verwijzen waarin het tegendeel staat dan graag.
Zoals ik had gezegd gaat het puur om de mechanische limieten van je heli en heeft dit niks met de stuuruitslagen tijdens het vliegen te maken.
Misschien heb je geluk dat hij op die manier goed vliegt maar ik zou verwachten dat hij achterlijk traag rolt en flipt.

Ik heb het idd nog even na geplozen op het Beastx forum en je hebt idd gelijk. Heb het waarschijnlijk verkeerd begrepen. En zoals eerder gezegd zijn we nog niet veel verder gekomen als hooveren met de heli.

We gaan de verschillende presets eens verder proberen en kijken wat het beste vliegt.

Iig bedankt voor de verheldering :banana:

Ik heb van de week de maiden gedaan, en ik moet zeggen wat vliegt dat onwijs goed zeg. Ik ben zelfs aan het overwegen om de hel vloot FBL te maken met beastx.

Cool om te horen dat je het goed vind vliegen!
Sorry trouwens dat ik je nog niet heb terug gebeld, ben het vergeten kwam ik dus nu achter :(
Ging makkelijk waarschijnlijk de maiden, bij mij was het een no-brainer.
Het tunen gaat ook heel erg makkelijk trouwens, gewoon proberen met die potmeters.
Je kan weinig echt fout doen.

Ja, dat moet ik dus nog even gaan doen. De potmetertjes afstellen en de end points van aileron en elevator.

Ja, dat moet ik dus nog even gaan doen. De potmetertjes afstellen en de end points van aileron en elevator.

op welke flightmode heb je hem staan? toch wel op transmitter dan?
Anders moet je oppassen voor rare effecten als je expo en endpoints gaat wijzigen. Zou dan voornamelijk met expo zijn.

Dual rates is makkelijker. dan kan je het op een schakelaar zetten samen met expo. tevens hoef je het dan maar 1 keer te veranderen per functie.

Moet wel werken.
Ik maak er geen gebruik van trouwens, en vlieg met 1 instelling.
Ik heb wel de endpoints in gebruik om de rotatie snelheid in te stellen.
Het nut van schakelen zoals bijv. het bank switchen bij de vstabi, zie ik niet zo.
Als je F3c vliegt is het wel weer heel handig.
Maar daar is het verboden om het te gebruiken :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back