BeastX - Problemen met de staart

Hallo BeastX-ers,

Ik heb em op een Sceadu gebouwd, vlak achter de ontvanger. Instellen via het menu is een eitje, daar kunnen ze bij Mikado nog veel van leren. Gisteren de eerste test gedaan en moeten stoppen omdat de staart (met een 9254) redelijk snel op en neer begon te slaan tijdens het optoeren. Kan nergens vinden wat het is, wel dat het een probleem van de eerste versie blijkt te zijn. Ik heb deze in mei gekocht. kan ik ergens zien welke versie ik heb en weet iemand waar het probleem zit? Las ergens dat na de update het swingen weg zal zijn maar kan niet precies vinden waar het door komt en hoe ik het in de oude versie kan oplossen. Kan iemand wellicht helpen?

Grz. Bone

Laatst bewerkt:
Als je hem in mei bij freakware hebt gekocht dan heb je vrijwel zeker de 2e versie.
Bij de eerste versie kon de je de tail gain niet voldoende hoog krijgen in combinatie met een spektrum zender, bij de 2e versie is dit verholpen.
Er is onlangs ook een nieuwe software update uitgebracht maar had geloof ik niks met de staart te maken.

Je zegt dat de tail op en neer slaat, dan zou ik het eerder zoeken in de stijfheid van de kop, demping mischien?

Als je heen en weer slaan bedoelt dan is stukje op het beastX forum mischien iets om even door te nemen: Tail setup basics

Laatst bewerkt:
ik vermoed dat je carbon hek blaadjes hebt en de gain te hoog staat
het swingen van de staard heeft niets te doen met de software
de nieuwe software verhelpt alleen het driften dat bij somige helis voor kwam
zo als bij mij,dit was door de nieuwe sofware direct opgelost

of door trilingen,je kunt eens 2 hardere tapes op elkaar plakken en daarop de beast plakken,mischien dat het helpt

gr hub

Back