BeastX staart probleem

Dank je.
Het geheel staat nu in de ff10 en alles functioneert prima op de werkbank.
Bladen verwijderd en motor laten draaien.
Van HH geschakeld naar normaal en vice versa.
No problemo.
Morgen maar eens vliegen.
Jullie horen mo avond het resultaat.
Ben

Als het een plotselinge ruk van de staart is tijdens het vliegen zou ik eerder denken aan statische ontlading, wat voor heli heb je? met belt toevallig?

Als de staart uitbreekt tijdens backwards hurricanes of iets dergelijks zou het mogelijk wel een mechanisch of setup probleem kunnen zijn.

Als het een plotselinge ruk van de staart is tijdens het vliegen zou ik eerder denken aan statische ontlading, wat voor heli heb je? met belt toevallig?

Als de staart uitbreekt tijdens backwards hurricanes of iets dergelijks zou het mogelijk wel een mechanisch of setup probleem kunnen zijn.

+1
De kans dat een staart niet houd in FF of hoveren is bijna nihil tegenwoordig met een goede gyro.... denk ik toch aan een externe factor. Statische ontlading, of een servo oid die rottig is...

Heli is een trex 600 esp, met torque tube dus.
Wat tegen de statische ontlading zou spreken is het gegeven dat deze heli altijd goed gevlogen heeft met de 3G en de ff10.
De problemen onstonden door een wisseling van 3G naar beast en ff10 naar DX8.
Ik vind het desalniettemin wel een goede tip. :thumbsup:
Ik hoop deze dagen een vluchtje te maken om te kijken of het met de ff10 anders is.

Mijn vliegstijl is trouwens zeer rustig dus daar zal het probleem niet liggen.
Ben

Had je de gain en de rudder draad niet heel toevallig omgedraait in de ontvanger? dat zou dit ook kunnen veroorzaken!!!

Vandaag 2 vluchten met de 600, de beast en de ff10 gemaakt.
Windkracht 5 tot 6 in de open polder.
Geen enkel probleem voor de staart.
Zo strak als wat. :confused:

Ikke niet meer begrijp.
Ben

Volgens mij had je de gain en rudder draadjes omgedraait. dat geeft precies hetzelfde probleem.

De pulstrein is instelbaar. dus dat zou t niet moeten zijn, die blijft gelijk voor het hele apparaat na instellen(760 of 1520us)

Anko,

Bedankt voor je antwoord.
Ik kan het niet voor 100% uit sluiten dus onderneem ik nog een keer een poging met de DX8.
Ben

Volgens een clublid kan dit te maken hebben met de pulstrein waarvan de breedte per merk verschilt.
Ben

Het klopt wel dat er verschillende pulslengtes gebruikt worden voor de middenstand zowel voor de zender als de servo. Dit is zelfs nog afhankelijk van de calibratie en slijtage van de zender maar voornamelijk merk afhankelijk.
Om de verschillen tussen de verschillende zenders op te vangen registreert de microbeast de pulslengtes van de 3 midstickposities (roll, nick, rudder) tijdens inschakelen van de ontvanger en deze worden gemiddeld en gebruikt tijdens die sessie van de microbeast.

Daarnaast is het ook nog zo dat vrijwel alle swashplate servos op 1520us werken en staartservos op 760us of 1520us (en ook 960us?)
Maar dit wordt zoals anko zegt eenmalig ingesteld en is zenderonafhankelijk.

Heb je de stekkers in de microbeast vastgelijmd zitten? Deze trillen na verloop van tijd los en dan kun je ook vreemde storingen krijgen.

Of probeer je DX8 ook eens op een andere heli of vliegtuig als je die mogelijkheid hebt.

Toch even melden dat het probleem op mijn trex 450 pro is opgelost,

Er zat te veel weerstand op mijn tail unit, ik heb deze vervangen en alles liep perfect.

Mooi dat het opgelost is Witwas.
Bij mij ook ten dele.
Nieuwe leen DX8 gekregen want de andere wordt opgestuurd.
Heli met de beast weer geprogrammeerd in de nieuwe DX8.
Vanmiddag 3 vluchten gemaakt en de staart: retestrak.
Geen probleem te bekennen.
Ben

Back