BeastX verbinden aan een FrSky D8R-II Plus ontvanger

Heb je geen losse bec dan?

Interne bec's van regelaars zijn geregeld oorzaak voor de meest uiteenlopende problemen..
Kleine inverstering, grote zekerheid. Als je hem goed kiest, heb je jaren geen omkijken

Ja ik heb nog wel een losse Turnigy Bec liggen. Ik heb altijd heli gevlogen gebruik makende van de bec vanuit de esc. Ik had alleen bij mijn 550 een life lipo. Dus is het echt aan te raden een losse (goede?) bec te gebruiken? Meningen en ervaringen verschillen natuurlijk, maar ik geloof jullie liever dan mijzelf :)

ik heb nu 2 keer een dingetje gehad, waarbij 1 keer de schuld volledig bij mn stroomvoorziening lag.. tweede keer was het deels de oorzaak.
Vaak gaat een bec door de tijd heen ook een beetje achteruit, de componenten "verouderen" wat met gebruik.

iets te regelmatig zie je te hete regelaars of spontaan resettende ontvangers na 1 a 2 jaar vliegen..
En ZEKER stabilisatie zorgt gewoon voor een hoog verbruik van de besturing.
de unit zelf niet, maar alle correcties die hij doet jagen een servo nogal op..
Tel daarbij een iets oudere servo op.. De borstelmotortjes intern zullen met slijten van de borstels steeds wat meer stroom pakken.
Allemaal kleine dingen, maar telt wel op.
Daarom zei ik al: wat nu niet is, hoeft niet perse uit te blijven..

Er zijn ook complete volksstammen die hun 450 gewoon op de interne 3 ampere bec van de regelaar vliegen.
Alleen de meeste 450's die ik zie hebben een bloedhete regelaar. na een losse bec was dit over, dus ik persoonlijk zet niets op de interne bec, of hij moet erg overbemeten zijn (cc50 op mijn 450 is dus overbemeten ;-))

Betreffende een BEC: doorgaans haal je de rode draad uit de ontvangeraansluiting van de regelaar, en soldeer je de bec in de aanvoerende + en - van de regelaar. Hij krijgt dan de volle spanning van de aandrijfaccu op zich, en verlaagd deze tot een 6 volt (of waar je voor kiest)
Gewichtstoename zal onder de 100 gram liggen.
En op de hoeveelheid amperes die je motor verstookt, vallen die 100 tot 200 ma per vlucht echt niet op..
Daarnaast, nu pak je de voeding voor de servo's etc ook al van de hoofdaccu af, alleen maakt de regelaar er 6 volt van.

dus als ik het goed begrijp , ontlast de losse bec de esc met interne bec , waardoor deze minder snel doorbrand / slijt...?

mijn beastx krijgt ook de stroom via mijn ontvanger , is het ook aan te raden deze van apparte stroom te voorzien?

Nick

De losse bec komt in de plaats van de regelaar bec.
2 voedingen in een systeem gaan elkaar tegenwerken. Daarom moet je de rode draad uit de stekker pulken

De beast kan gewoon stroom blijven ontvangen via de ontvanger, je zal de eerste zijn die daar een probleem mee krijgt...

De losse bec komt in de plaats van de regelaar bec.
2 voedingen in een systeem gaan elkaar tegenwerken. Daarom moet je de rode draad uit de stekker pulken

Dit begrijp ik ,dit heb ik ook op mijn 600er alleen heb ik daar een extra lippo op zitten voor de servo's en ontvanger (incl Beastx)

Nick

Dat kan, dan gebruik je de bec eigenlijk alleen als voltageregelaar.
daar heb je ook limiters voor, alleen kan ik van die dingen nooit zo erg vinden hoe zwaar ze belast mogen worden.

enigste waar je ff op moet letten, is wat de ingangspanning van de bec mag zijn
veel gaan maar tot 3s
en een 500 zal toch al snel op 6s vliegen?

dat is nou niet echt bepaald ruim...
als je ziet dat ik met een 450 een losse 3 ampere bec na een jaar of 3 a 4 compleet onderuit trek...
Met mn 600 trek ik 4 ampere op mijn sloffen.

Persoonlijk zou ik een wat zwaarder bemeten losse bec erop zetten..
Feit dat je geen problemen hebt, wil niet zeggen dat deze niet komen.

Of probeer te loggen hoeveel ampere je werkelijk gebruikt.
Pieken weet ik niet, moet nog eens een multimeter aanschaffen want dat is wel interessant om te meten. Is een van de bouwmarkt goed genoeg of iets beters aan te raden?

De bec spanning is verder wel stabiel dus die esc zou de pieken dus wel aankunnen en wordt verder ook niet heet. Misschien is die specificatie ook wat verschillend waardoor de een een wat ruimere marge heeft dan de ander. M'n 6hv heeft overigens een life pack waarbij de connector de beperkende factor zal zijn.

(posted with a tablet)

Laatst bewerkt:
ik leg net aan iemand uit dat ik persoonlijk 4 ampere een beetje mager vind voor een 500..
En je vraagt serieus of een 3 ampere dan voldoet?
Die plak ik op mn 450 heli's...

zoek ff naar 6 amp bec's
Je moet een beetje deze richting op denken: 5-7.5 Amps High Voltage 3-10S Switch Mode UBEC INT37 hobbymaniac.nl

trouwens, een multimeter kan voltage meten, maar geen pieken.
die zijn vaak te kort om in alle hevigheid meetbaar te zijn met een multimeter.
Mooiste is een echte logger of amperemeter die tijdens een vlucht een aantal gegevens opslaat.
Hier zijn meerdere varianten van, alleen zou ik daar even geen goedkope versie van weten...

Dit is er 1, een redelijk uitgebreide: Eagle Tree –R/C RPV RC Heli Model Aircraft Telemetry data logger GPS logger GPS telemetry MicroPower elogger e-logger RC Model Airplane Telemetry jet ECU telemetry Eagletree MicroPower Wireless Telemetry RC data logger Flight Data Recorder high

haha maar die van jou is een custom made versie :mrgreen: David

grapje gr Nick

oh dan ga ik alsnog terug naar de winkel dan hebben ze me belazerd:rolling:

sktq.jpg

Back