BeastX version 2.0.0-5.0 vraag (beginner)

Beste Heli vliegers (electro)

Ik heb over genomen een Align 550e met Beastx version 2.0.0-5.0.
Ik heb hem van een ervaren vlieger gekocht en ook zien vliegen.
Ook heeft hij een andere motor (meer vermogen) en staart servo (snellere reactie)geplaatst.
Heb de originele er wel bij gekregen.

Nu ik hem heb over genomen zit ik met een vraag over de BeastX.
Hij heeft het ingesteld op zijn manier van vliegen.

Nu ik de heli heb zet ik mijn ontvanger er in en heb de instelling in mijn zender op Beginner/Standaard staan omdat het voor mij lang geleden is dat ik gevlogen heb met een heli, rustig aan beginnen dus.

Kan er dan zo gevlogen worden? of moet ik Beastx dan ook helemaal opnieuw instellen? Of alleen via de zender?
Mijn zender is een DX8 (zwarte versie).

Gr Ed

Ik zou je beast x ook ff na lopen.
Weet t niet exact, maar die programmeer je met die lampjes die erop zitten.

Ff de Manual van zoeken dus.

Of je kunt er een kabeltje voor kopen dat je m aan de pc hangt om in te stellen.

Als de vorige eigenaar alles op standje hard 3D vliegen heeft staan, schrik jij je een hoedje als je dat niet gewend bent.

+1
Loop hem even na(gebruiksaanwijzing zit op internet)
maar er is niks makkelijker als het programeren van een beastx !
heb je met een 1/2 uurtje gedaan .
is minder werk als je heli opbouwen door een crash !!

Idd effe nalopen en eigenlijk gebeurd bijna alles via de beastx, dus die best op stand beginner of sport zetten

Ha ja en zeker alle trims op nul. Denk dat je zelfs bij jou zender je trims kunt deactiveren zodanig dat je niet per ongeluk kan trimmen.

We hebben het hier zeer waarschijnlijk over een beginner dus even bij de basis beginnen.
Je geeft aan dat je jou zender instellingen op "beginner" heb staan, ik weet niet helemaal wat je daar mee bedoeld maar je bent misschien al op de foute weg.
Met een BeastX kun je kiezen om je instellingen te maken op de zender of in de BeastX maar niet op alle twee tegelijk !
Het eenvoudigst is op je zender alle stuur wegen in te stellen van 0 naar 100 en de BeastX op de eenvoudigste stand te zetten (weet even niet hoe die heet maar staat in het manual).
Maar in ieder geval niet op je zender en in de BeastX samen.

Je kunt ook alle instellingen maken in de zender maar dan moet je dat wel aangeven in de BX!

Idd is een BX instellen makkelijk, maar zonder voorkennis en met alleen het manual is het best een uitdaging, het manual is vrij dik....

Instelling moet je zeker even doen, maar probeer er iemand bij te halen die het al eens gedaan heeft.
Lukt dat niet, neem dan de tijd.
Het lukt mij nu ook in 30 mins, de eerste keer ben ik een hele avond bezig geweest.

Succes!

Ik zou je beast x ook ff na lopen.
Weet t niet exact, maar die programmeer je met die lampjes die erop zitten.

Ff de Manual van zoeken dus.

Of je kunt er een kabeltje voor kopen dat je m aan de pc hangt om in te stellen.

Als de vorige eigenaar alles op standje hard 3D vliegen heeft staan, schrik jij je een hoedje als je dat niet gewend bent.

Ja, dat zal wat zijn zeg, zoef en hij knalt omhoog.
Denk dat via pc makkelijker programmeren is.

+1
Loop hem even na(gebruiksaanwijzing zit op internet)
maar er is niks makkelijker als het programeren van een beastx !
heb je met een 1/2 uurtje gedaan .
is minder werk als je heli opbouwen door een crash !!

Crash is niet zo fijn nee, al mee gemaakt met een 450, ellende.
Is er ook een handleiding in het NL? engels is niet zo best:hammer:

Idd effe nalopen en eigenlijk gebeurd bijna alles via de beastx, dus die best op stand beginner of sport zetten

Ha ja en zeker alle trims op nul. Denk dat je zelfs bij jou zender je trims kunt deactiveren zodanig dat je niet per ongeluk kan trimmen.

Goeie advies, kan dus ook op beginner staan.
Kijken voor handleiding, je, Engels, pffff, niet mijn sterkste kant.

We hebben het hier zeer waarschijnlijk over een beginner dus even bij de basis beginnen.
Je geeft aan dat je jou zender instellingen op "beginner" heb staan, ik weet niet helemaal wat je daar mee bedoeld maar je bent misschien al op de foute weg.
Met een BeastX kun je kiezen om je instellingen te maken op de zender of in de BeastX maar niet op alle twee tegelijk !
Het eenvoudigst is op je zender alle stuur wegen in te stellen van 0 naar 100 en de BeastX op de eenvoudigste stand te zetten (weet even niet hoe die heet maar staat in het manual).
Maar in ieder geval niet op je zender en in de BeastX samen.

Je kunt ook alle instellingen maken in de zender maar dan moet je dat wel aangeven in de BX!

Idd is een BX instellen makkelijk, maar zonder voorkennis en met alleen het manual is het best een uitdaging, het manual is vrij dik....

Instelling moet je zeker even doen, maar probeer er iemand bij te halen die het al eens gedaan heeft.
Lukt dat niet, neem dan de tijd.
Het lukt mij nu ook in 30 mins, de eerste keer ben ik een hele avond bezig geweest.

Succes!

Kijk, daar hou ik van, eerst zelf doen, doe ik graag om het zelf onder de knie te krijgen.
Wat ik bedoel met beginner instelling is dat het in gesteld staat om mee te beginnen, rustig vliegen ipv gelijk snel of zo.

NORMAL Throttle NORMAL Pitch Curve
P1 0% 50%
P2 40% 59,5%
P3 70% 69%
P4 85% 78%
P5 100% 87%
Voorbeeld dan he, dit vlieg ik met simulator.

Instellen op BX of Zender maar niet beide!!? Interessant.
Maar zal toch op mijn DX zender de pitch/gas curve moeten instellen of wat wordt er ingesteld op de zender en wat op de BX?

Gr Ed

Niemand in de buurt die kan helpen? Of engels kan....
je vloog toch bij een club,is niemand daar die met bx vliegt ?
maar gas,pitch en gyro gan via de zender,
de rest kun je in de bx instellen,wel eerst alle trims op 0 zetten....
is alleen een beetje lastig uitleggen via de mail.
maar met gezond verstand en internet kom je een heel eind :)
bij twijfel niet liggen kl.ten maar even hulp zoeken,scheelt je een heli;)
Succes !

.

Alle curves lineair zetten als je de beastx terug insteld.

0 25 50 75 100. Throttle en pitch.

Anders breng je hem in de war, kans groot dat het niet goedkomt dan.

NA hem te hebben ingesteld kan je eventueel de curves aanpassen.

Persoonlijk vlieg ik men pitch curves altijd volledig lineair.

+1 voor beide bovenstaand.
Heel belangrijk bij het instellen van de BX alles van 0 naar 100 zetten, dus zeker je pitch curve (maar ook je travels), geen expo, mixers of trim.

Dan de complete BX instellen.
De BX heeft 2 menu's die je moet instellen, setup en parameter.
In het parameter menu kies je of je instellingen op je zender wilt doen of in de BX, dit is tap B control behavior.
Maak het jezelf makkelijk en laat de BX alles doen, dan kun je ook geen fouten maken, kies voor normal of sport (aangegeven door de kleur van de LED, paars of rood flitsend respectievelijk).

Het enige wat je daarna idd wel op je zender kunt instellen is pitch en gas curve.

Ook hier snap ik je voorbeeld niet helemaal, maar ik kies de gas kurve ook het liefst vlak, of lichte V, maar raad af om op 0 te beginnen.
De pitch curve,... hoe jij wilt maar van 0 tot 50 heb je alleen negatief dus als je alleen inverted wilt vliegen moet je dat doen. :-) Geen goed plan dus.

Ik zet hem altijd 0 tot 100.
Je kunt ook 10 tot 90 zetten voor iets minder positief en negatief.
30 tot 90 kan ook, je hebt dan weinig negatief en bijna vol positief.

Laatst bewerkt:
Misschien is bovenstaand geen antwoord op je vraag.
Instellingen die je op de zender maakt zijn idd gas en pitch curves.

Op je zender kun je ook end-point, dual rate en expo instellen, daarmee bepaal je eigenlijk de agressiviteit van het sturen.
Deze kun je kiezen zender of BX.
Kies gewoon BX sport (of normal als je wilt), maar dan niets meer in je zender verstellen aan end-points of expo.
End-point is servo travel, de benaming verschilt per zender.
Dual rate is servo travel per stuur beweging en kan per setting (idle up) verschillen.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Laatst bewerkt:
Niemand in de buurt die kan helpen? Of engels kan....
je vloog toch bij een club,is niemand daar die met bx vliegt ?
maar gas,pitch en gyro gan via de zender,
de rest kun je in de bx instellen,wel eerst alle trims op 0 zetten....
is alleen een beetje lastig uitleggen via de mail.
maar met gezond verstand en internet kom je een heel eind :)
bij twijfel niet liggen kl.ten maar even hulp zoeken,scheelt je een heli;)
Succes !

.

Hoi,

Engels is opgelost met PDF programma:thumbsup:

De club waar ik gezeten heb is opgegeven (gemeente probleem) en moesten weg daar.
Ga wel op zoek weer naar een club maar is even een stukje verder rijden.
Wild vliegen doe ik niet meer aan, dat heeft mij een vliegtuig gekost.

Daarom advies van forum, daar haal je veel uit.
Dank je wel.

Laatst bewerkt:
Alle curves lineair zetten als je de beastx terug insteld.

0 25 50 75 100. Throttle en pitch.

Anders breng je hem in de war, kans groot dat het niet goedkomt dan.

NA hem te hebben ingesteld kan je eventueel de curves aanpassen.

Persoonlijk vlieg ik men pitch curves altijd volledig lineair.

Kijk, daar ben ik weer een stukje verder mee gekomen.

+1 voor beide bovenstaand.
Heel belangrijk bij het instellen van de BX alles van 0 naar 100 zetten, dus zeker je pitch curve (maar ook je travels), geen expo, mixers of trim.

Dan de complete BX instellen.
De BX heeft 2 menu's die je moet instellen, setup en parameter.
In het parameter menu kies je of je instellingen op je zender wilt doen of in de BX, dit is tap B control behavior.
Maak het jezelf makkelijk en laat de BX alles doen, dan kun je ook geen fouten maken, kies voor normal of sport (aangegeven door de kleur van de LED, paars of rood flitsend respectievelijk).

Het enige wat je daarna idd wel op je zender kunt instellen is pitch en gas curve.

Ook hier snap ik je voorbeeld niet helemaal, maar ik kies de gas kurve ook het liefst vlak, of lichte V, maar raad af om op 0 te beginnen.
De pitch curve,... hoe jij wilt maar van 0 tot 50 heb je alleen negatief dus als je alleen inverted wilt vliegen moet je dat doen. :) Geen goed plan dus.

Ik zet hem altijd 0 tot 100.
Je kunt ook 10 tot 90 zetten voor iets minder positief en negatief.
30 tot 90 kan ook, je hebt dan weinig negatief en bijna vol positief.

Was een voorbeeld waar ik mee op de sim vlieg.
Dacht dat je dat ook op de zender en BX moest doen maar zie dat het totaal anders gaat.
Ik zal je advies op volgen en uitvoeren.

Hartelijk dank.

Op je zender kun je ook end-point, dual rate en expo instellen, daarmee bepaal je eigenlijk de agressiviteit van het sturen.
Kies gewoon BX sport (of normal als je wilt), maar dan niets meer in je zender verstellen aan end-points of expo.
Dual rate is servo travel per stuur beweging en kan per setting (idle up) verschillen.

Luid en duidelijk:banana:

Lukt het met de beastx? Weet het niet zeker maar met de pc kabel kan je de firmware updaten. En is ook handig voor het finetunen van je beast. Wat ik nog steeds een gemis vind is een bluetooth of wifi verbinding op de beastx zodat je hem met je Android of Apple toestel kan instellen op het veld. Laptop meenemen kan wel natuurlijk maar je hebt wel een internet verbinding nodig om op je freakware account in te loggen anders start het programma niet op..

Hallo,

Ik heb contact gehad met degene waar ik de heli van heb, hij zegt dat je de BeastX instellingen zo kan gebruiken.
Bij normal mode kan je er goed meer leren of hoveren zegt ie, bij Idle-1 en 2 gaat het wat sneller, vooral bij Idle-2 staat volledig 3D er in.

Maar is het nu niet zo dat als ik mijn eigen ontvanger er op zet en zoals gezegd op de zender alles in 0 en gas/pitsh lineair staat
dat het werkt? hij herkent mijn ontvanger toch niet?, laat staan de stick uit slagen?

Gr Ed

Hallo,

Ik heb contact gehad met degene waar ik de heli van heb, hij zegt dat je de BeastX instellingen zo kan gebruiken.
Bij normal mode kan je er goed meer leren of hoveren zegt ie, bij Idle-1 en 2 gaat het wat sneller, vooral bij Idle-2 staat volledig 3D er in.

Maar is het nu niet zo dat als ik mijn eigen ontvanger er op zet en zoals gezegd op de zender alles in 0 en gas/pitsh lineair staat
dat het werkt? hij herkent mijn ontvanger toch niet?, laat staan de stick uit slagen?

Gr Ed

Ik zou het er niet op wagen. En zelf de beastx opnieuw programmeren dan weet je ieder geval dat het goed is. Je weet nu niet of de staart goed staat en de swash goed staat. Wat je al zegt de beastx weet niet hoe jouw uitslagen zijn en wat nu 12 + en 12- is en ook niet of je cyclic trow 6 graden is. Heb zelf vorige week een andere ontvanger op mijn 450 gezet en alles even nagekeken ivm instellingen op de beastx.

Back