Maar even wat anders,
Nu ik toch moet wachten op een lader om verder te kunnen ben ik bezig met de heli, daar zit van de oude eigenaar een snelle motor in van Scorpion 1100Kv, even als de staart servo die directer reageert en een andere ESC.
De vertanding is schuin i.p.v recht maar dat is om stiller te vliegen dan.
Ik heb van hem er bij gekregen de originele motor , staart servo en ESC van Align, (nooit gebruikt) de rest van de servo's zijn Align.
Zal ik deze er terug op plaatsen voor ik het hele spul zeg maar in de recet gooi, op nieuw begin?
De Scorpion heeft 1100Kv, de originele Align (zeer waarschijnlijk) 1200Kv, als je dezelfde tandwielen houd en alleen de motor over zet (allebij hebben ze een 6mm as) dan zal je head speed met de Align dus hoger zijn, lijkt me dat je dat juist niet wilt.
Als de heli zo gevlogen heeft zou ik alles lekker zo laten, een snellere staart servo is altijd beter, de andere ESC zal ongetwijfeld meer amperes kunnen hebben (je geeft niet aan welke het is, wellicht de Align een 70A, vaak is de vervangende een 100A) dus de gemonteerde zal ook beter zijn, de schuine vertanding is stiller en sterker, dus ook zo laten, de motor heeft een lager Kv, dus vervangen door de Align is niet slim of je moet ook het pignion vervangen.
Het enige nadeel van de motor kan zijn dat hij meer stroom verbruikt, je kunt dan mischien 30 sec langer vliegen met de Align lijkt me het ombouwen niet waard.
MAW, het lijkt er op dat je gewoon een goede heli hebt gekocht, niets aan veranderen.
De BeastX en ESC inregelen op jou zender (dat moet altijd) en lekker vliegen.
De BX instellen op norm of sport, het toerental eerst op 70% of zo, dan kun je bijna niet mis gaan.
Je kunt voor de zekerheid even je pignion checken (aantal tanden) en daarmee je toerental (ongeveer) berekenen, als er 3D mee gevlogen is zit er mischien een groot pignion op, het is dan aan te raden een kleinere te monteren voor een lagere head speed.
Eerst maar niet te veel veranderen, instellen en lekker vliegen!