Beaufighter RBC afbouwen

Kreeg op eens zin om de Beau wat op te vrolijken met wat papier en verf.

Ook op club op me donder gekregen dat er nog geen markings op zaten dus maar aan de slag gegaan.

Hier zijn wat plaatjes van het resultaat;

beaufinish1.jpg

beaufinish2.jpg

beaufinish3.jpg

beaufinish4.jpg

beaufinish5.jpg

beaufinish6.jpg

beaufinish7.jpg

beaufinish8.jpg

beaufinish9.jpg

beaufinish10.jpg

beaufinish11.jpg

beaufinish12.jpg

beaufinish13.jpg

beaufinish14.jpg

Boven zonder flits onder met flits geeft een leuk verschil in contrast
beaufinish15.jpg

beaufinish16.jpg

beaufinish17.jpg

beaufinish18.jpg

beaufinish19.jpg

beaufinish20.jpg

Ton

Al een stuk beter zo! :cool:
Waarmee heb je de roundels geverfd? (ik heb er al drie lagen enamel opzitten en nog dekt het niet)

Dat begint er zeker goed uit te zien!
Maar ehh,hoe zit het met de Dawn Patrol kist(SE5) en waarom heb je je nog niet aangemeld!
Verleden jaar heb je geschreven dat je erbij wilde zijn dit jaar!!
Je gaat weer wat missen als je er niet bij bent!!

Mvgr Hans

Bram,

Ja grappig he en het werk vile me reuze mee was maar twee avondjes werk.

Wouter,

Verf is Histor had dat nog staan van andere modellen en met wat andere kleuren een beetje van dit en een beetje van dat hier op uitgekomen. 1 keer met de kwast eroverheen en klaar is Ton simpel en snel.
Alleen de uitlaat en de motorkap ring is met humbrol gedaan want dat vind ik ook super spul.

Hans,

Ja weet het en baal als een stekker nou ja echt balen valt ook weer mee zit dan namelijk in de UK, moet ook eerst ruimte maken voor de SE5:rolleyes: me hok staat veel te vol.
Maar ehh waarom mis ik jou op de wedstrijden jammer hoor.

Ton

Hij is weer een heel stuk mooier geworden Ton!

Maarre...nu kom je natuurlijk niet meer weg zonder piloot en met uitgeprinte stermotoren...

Jitze,

Dank je.

Vind de stermotor wel prima zo, heb een vliegfoto waarbij dat best grappig overkomt.

Piloot moet eigenlijk nog wel maar je ziet er zo weinig van is gewoon te klein.

Ben eigenlijk wel tevreden over de Beau en ben er eerlijk gezegd klaar mee.

Op naar de volgende kist die verder afgemaakt moet worden met wat meer detail.

Ton

Jitze,
Ben eigenlijk wel tevreden over de Beau en ben er eerlijk gezegd klaar mee.

Gebeurt niet vaak dat je constateert dat een kist klaar is. :rolleyes:

Leuk dat het dan precies dit kistje moet zijn...:yes:

Neem de mijne weer mee op vakantie, ga ik hem verfklaar proberen te krijgen...
Heb trouwens deze retracts besteld: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Servoless Retractable Landing Gear Left & Right (1pair))
Jouw methode is mooier, maar anders krijg ik hem nooit af ;)

Bram,

Nee de kist is niet klaar ik ben er klaar mee:p.

De Beau mee op vakantie klinkt prima maar dan wel knutselen en niet neerzetten en zelf in het zonnetje gaan liggen bakken.

Retracts lijkt mij een prima setje, ziet tegenwoordig veel van dat soort systemen te voorschijn komen.

Lijkt me ook een leuk setje voor een model als de Tigercat van RBC moet dan nog wel een neuspootje bij, maar die zal er ook wel zijn.

Jammer dat er nog niet een setjes is voor het TopFlite formaat Warbird van 1,65mtr wil graag voor dat formaat Warbirds ontwerpen maar de retracts houden me een beetje tegen.

Heb je in de tussntijd eigenlijk nog wat gedaan aan de Beau en hoe ver ben je nu.

Ton

Bram,
De Beau mee op vakantie klinkt prima maar dan wel knutselen en niet neerzetten en zelf in het zonnetje gaan liggen bakken.
Je kent me, dat riscio is zeer klein. Regent namelijk altijd als ik op vakantie ga :)

Retracts lijkt mij een prima setje, ziet tegenwoordig veel van dat soort systemen te voorschijn komen.

Lijkt me ook een leuk setje voor een model als de Tigercat van RBC moet dan nog wel een neuspootje bij, maar die zal er ook wel zijn.

Die neuspoot bestaat: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Servoless Retractable Landing Gear Front (Steerable)
Heb je in de tussntijd eigenlijk nog wat gedaan aan de Beau en hoe ver ben je nu.

Na vorig jaar niets meer gedaan. Alleen vorige week even uit de kast gepakt om te meten of de retracts er inpassen. Ruwbouw is klaar. Op glassen en retracts na klaar. Moet alleen nog roer en richtingvlakken maken.

Ben vooral met de Wave bezig geweest. Is bijna klaar. Electronica en roer en richting monteren...

b

Hoi Ton,

Super goed gelukt :), kistje komt helemaal tot leven zo.
Het weatheren bij een kistje van deze afmetingen wordt gauw te grof maar daar is hier zeker geen sprake van.

Gr. Ronald

En nu is ie van mij :mrgreen:
Wouter had hem een aantal keer laten stuiteren en had geen zin meer deze te repareren. Hij vroeg of ik hem voor de onderdelen wilde hebben. Natuurlijk :banana:

Zonde om te strippen en rest weg te gooien, dus ga hem weer proberen in lucht te krijgen.

Mijn eigen beau ligt te wachten om een speciale poot, die in de servoles retract past. Mijn zwagertje regelt dit, maar dat duurt nog even.

Deze vliegt waarschijnlijk deze zomer weer ...

grtz

b

Bram,

Zal toch mooi zijnals we van de zomer samen kunnen beaufighteren.
Kissie vliegt goed van Wouter hebben samen gevlogen en ging prima.
Jammer dat de kist zoveel schade heeft opgelopen van al die valpartijen.

Ton

Bram,

Zal toch mooi zijnals we van de zomer samen kunnen beaufighteren.
Kissie vliegt goed van Wouter hebben samen gevlogen en ging prima.
Jammer dat de kist zoveel schade heeft opgelopen van al die valpartijen.

Ton

Lijkt me prima afspraak. De schade is groot en deels gerepareerd.
De nacelle die afgebroken was, was meeste werk. Dit kwam door dat er een deel mistte. Beetje improviseren en ging prima.

Een van de hoogte roeren was beschadigd. Stukje oratex er af en weer gelijmd en georatexed. Staart en stabilo zaten los en weer gelijmd. Verder veel butsen en deuken, net alles netjes geplamuurd. Dinsdag ga ik schuren woensdag wellicht spuiten. Verder vanmiddag lekker zitten solderen, zodat de servo's ingebouwd kunnen worden. Moet ik morgen nog even dubbelplakband voor halen.

Kan ik aan de slag met die enorme decals die er bij zitten, is geen leuk werk volgens Wouter. Maar bambi gaat er toch echt op.

Dan wordt het wachten op de setup en mooi en rustig weer en fladderen maar... :banana:

Grtz

b

Back