Beaufighter ................

Frodo,

Ik zag net dat je aanwezig bent op het forum. Hoe staat het eigenlijk met jouw Beaufighter?

Wouter,

De Beau staat nog netjes op mijn slaapkamer te wachten tot de hobbyruimte klaar is, iets wat ik deze winter hoop af te ronden.
Tot die tijd voor mij enkel snel en simpel af te ronden kistjes...

Groet,

Aldert

Ik heb dit draadje maar weer eens even opgezocht.
Nu de Bugatti toch weer even stil ligt in afwachting van de juiste retracts, kan ik mooi hier weer even aan verder knutselen.

Verder kwam op de schaalmeeting in Oss opnieuw de vraag naar een RBC-kit van dit model naar boven.
Eerder heeft Mao (Lex) aangegeven geïnteresseerd te zijn in een kit en misschien moeten de andere belangstellenden zich ook maar hier melden.
Wie weet is Rob over te halen.

Hoi Wouter,
Tja heb nu kit van Frodo overgenomen, dus ben reeds voorzien:banana:. Ik ga er een draadje aan wagen als ik begin.
Misschien is het belangrijk er bij te melden dat Rob dan wel minimaal 5 stuks kan afzetten. Anders is het niet de moeite (als ik Ton goed begreep in Oss).

Grtz

b

Iwan,
De eerste versies (MkI) hadden wel een recht stabilo, maar ook een volledig zwarte (nachtjager) of een complexe camouflage.
Omdat ik er eentje met invasiestrepen (vanwege de deelnaad in de romp) en een eenvoudiger kleurenschema (grijs) wil, moet het één van de latere versies (MkVI) worden en was het nodig het stabilo aan te passen.

Teus,
2,50 m is wel errruuuggg groot, maar wie weet...

Nu ik een aantal keer mijn kit heb bestudeerd, kwam dit bij mij ook op. Hoe heb je dit precies gedaan? Heb je wellicht een detail foto? van alleen de kont?

Heb jij ook iets met retracts gedaan?

Thnx

b

Denk niet dat het er inzit dat er nog kitjes van gemaakt gaan worden.

Misschien ook leuk om zelf over te stappen naar de RBCKITS Tigercat om die samen te vliegen met de hier in aanbouw zijnde Beaufighters.

Wie doen er mee met een Tigercat
tcatwolk%20(Custom)%20(2).jpg

Zouden zeker ook nog eens leuke fototjes opleveren op Oss schaalmeeting 2009.

Ton

@Bram,

Ik heb de staart gemaakt van een sandwich van balsa, 1,5 mm boven en onder en daartussen tpv de randen een strookje van twee mm balsa.
De stuurvlakken zijn gemaakt van 2mm balsa met aan beide zijden ribbetjes en met oratex bekleed.
Zal binnenkort een paar fotootjes plaatsen, ben nu druk aan het plakken.
Retracts is wat mij betreft geen optie, ik vind het model daarvoor een beetje te klein en ons veld daarvoor te slecht.

Zaak is om de boel (uiteraard netjes) zo snel mogelijk klaar te hebben.
Het echte schaal komt dan wel bij de 'big' Beau (zie onderschrift).

@Ton
Eigenlijk dacht ik dat er al meer gegadigden waren dus toen het in Oss opnieuw ter sprake kwam dacht ik: ik geef er nog een slinger aan.
Maar goed, ik heb de meeste (of alle) onderdelen gedigitaliseerd en heb nog wat vacuumdelen liggen, dus als er een serieuze bouwer nog eentje wil maken...
Maar een tigercat is inderdaad ook erg leuk.

Wouter,

Kom dan snel maar eens met wat foto's voor de broodnodigemotivatie.

En wie weet heb ik volgend jaar een Tigercat mee.

:zon:

Ton

@Bram,

Ik heb de staart gemaakt van een sandwich van balsa, 1,5 mm boven en onder en daartussen tpv de randen een strookje van twee mm balsa.
De stuurvlakken zijn gemaakt van 2mm balsa met aan beide zijden ribbetjes en met oratex bekleed.
Zal binnenkort een paar fotootjes plaatsen, ben nu druk aan het plakken.
Retracts is wat mij betreft geen optie, ik vind het model daarvoor een beetje te klein en ons veld daarvoor te slecht.

Zaak is om de boel (uiteraard netjes) zo snel mogelijk klaar te hebben.
Het echte schaal komt dan wel bij de 'big' Beau (zie onderschrift).

Hmmm. Ben benieuwd naar de foto's...
Maar nog ff over die retracts (of het ontbreken ervan) Heb je helemaal geen wielen er onder, zie ik dat nu goed? Had filmpjes gezien zonder. Het stijgen lijkt me prima, maar dat landen...
Een betere weathering kun je je niet wensen, maar wordt je daar gelukkig van? :confused:

Misschien ook leuk om zelf over te stappen naar de RBCKITS Tigercat om die samen te vliegen met de hier in aanbouw zijnde Beaufighters.
Wie doen er mee met een Tigercat
Zouden zeker ook nog eens leuke fototjes opleveren op Oss schaalmeeting 2009.
Voor het schalen serieuze kleurstelling hoop ik ;)
F7F-3P_Tigercat.jpg

sharpf7fa.jpg

Overigens misschien uitdaging dan een speciale editie te doen:
F7F-3_Fire-00.jpg

Meer op:
F7F-3 Tigercat Firebomber by David W. Aungst (AMT 1/48)
Afijn, ik kijk er niet langer meer naar. Heb net de Birddog besteld bij RBC en heb de Beau dan ook al liggen. Kan het er ff niet bij hebben, eigenlijk ook gewoon een leuk kistje :help::shock:

Back