bec en esc

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Martijn1813, 10 mei 2019.

  1. Martijn1813

    Martijn1813

    Lid geworden:
    2 mrt 2019
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Cuijk
    Ik heb op mijn heli een gryphon bec nieuw want de oude ging kapot, maar nu aangesloten en rode draad op de servo stekker van de esc los gehaald, nu is het zo dat mijn throttle het niet doet en zet ik de rode weer terug in het stekkertje dan heb ik wel throtlle, iemand enig idee wat het kan wezen? de esc is overigens van castle creation een phoenix ice 2 160A,
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Gezien de stroom en vermogen van deze regelaar, zal deze over een optocoupler (optische isolator) op de ingang beschikken. Blijkbaar vertrouwt Castle de pulsuitgang van ontvangers niet om genoeg stroom voor de LED te kunnen leveren, en heeft de aansturing van de LED wel voeding nodig, dus plus moet je laten zitten.

    [​IMG]



    Even één van mijn stokpaardjes berijden:
    Bovenstaande is iets anders dan de HobbyKing opto leugen, waarbij ze een regelaar opto noemen wanneer die niet over een BEC beschikt. Dat is hetzelfde als een auto turbo noemen wanneer je zonder stuur levert. HobbyKolder door HobbyKrap.
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2019
    ISOLA2 vindt dit leuk.
  3. Martijn1813

    Martijn1813

    Lid geworden:
    2 mrt 2019
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Cuijk

    Dankje ron, dus als ik het goed begrijp kan ik de plus laten zitten van de esc en ook de bec ook ertussen laten, dat gaat geen verdere problemen geven?
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Je moet hem zelfs laten zitten, anders krijgt je regelaar geen puls-informatie uit ontvanger door, de optische poort blijft dicht. Alles gewoon normaal aansluiten.
    De optocoupler zit op de regelaar maar de rest van de regelaar heeft geen elektrisch contact met de Licht Emitterende Diode op de ingang.

    Kan ook niet misgaan want er is maar een spanningsregelaar, de externe BEC. Jouw ESC heeft geen BEC, want zou optisch koppelen volledig teniet doen.
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2019
    ISOLA2 vindt dit leuk.
  5. Martijn1813

    Martijn1813

    Lid geworden:
    2 mrt 2019
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Cuijk
    Okay top, dankje ron
     

Deel Deze Pagina