BEC systeem, ja of nee?

Hallo allemaal,
de afloop is dat ik een spanningsregelaar met BEC aangeschaft heb met een riante stoomverzorging. De servo's gebruik je nooit allemaal, maar "better safe than sorry" denk ik dan. Het is er een van Robbe (Roxxy BL control) geworden. Het toestel is nu een lekker eind op weg en in de komende tijd gaan we de neus choppen om er toch maar een E-zwever van de maken, want het hellingvliegen bij 5 bft (voorstel van Prop-er) zit er in Limburg niet in. Langs de duinen kan ik me er nog iets bij voorstellen.
We hebben gekeken in hoeverre hij uitgebalanceerd is, niet dus. Het enige dat ik achter het zwaartepunt heb moeten monteren is een 6 gr servo in de staart met bijbehorende draad en de rolroerservo's.
In plaats van lood plaatsen we de 3 cel Lipo cellen (dank je r.marijnissen) met motor, en dan heb je met de ombouw het toestel niet zwaarder gemaakt dan een kale zwever met lood, kijken hoe het resultaat vliegt. Bedankt voor jullie meedenken, Taco

Succes met de maiden.

Het stond er in mijn ogen hartstikke duidelijk. Ooit drie lipo pakketten in een Ventus gezien?
En dat 't dan in jouw ogen niet duidelijk is, dat hebben we na een post of vijf ook wel begrepen.

Het spijt me zeer, maar het wekt een enorm gehalte "JA NU WETEN WE HET WEL" in me op.

Laatst bewerkt:
Het toestel ken ik niet........... en daarom staat 3 lipo,s bij mij niet hartstikke duidelijk als 3 cell.
Ik ben niet meteen alle specs van het toestel gaan uitpluizen.
Dus 3 lipo,s kan voor mij gewoon een grote kist zijn;).
Die veel capaciteit mee wil nemen.
Ding is wat 2.6m dus...

Nee Ik heb gereageerd op wel of geen bec zoals in de openings topic staat.
En heb advies gegeven op basis van de gegeven servo,s en van de geven info als lipo,s.
Want wat voor kist maakt niet uit in dit geval.

Die bepalen wat voor bec hij nodig heeft.

Dus nogmaals de kist ken ik niet ik heb advies geven op basis van de aangeven info van de topic starter.
En ook al kende ik de kist wel ik heb wel vaker gekke dingen gezien, kistje dat voor 3 cell is die met 8 cell omhoog gaat.....

Dat jij de ventus kent daarom denk jij meteen ooo een 3 cell.
Dat ik de kist niet ken en gewoon rechtstreks op de info afga
trekt jouw duffe reactie niet recht.

En daarom is jouw reacktie eerder:

Ja nu weten we het wel.
Vind het eerder jammer dat je zo snel je conclusie trekt en lullig reageerd.
Als je de kist kent zoals jij blijkbaar doet dan denk je niet snel meer aan een 9 cell lipo opzet ofwat ook
Ken je hem niet dan is het wat vaag waarom 3 lipo,s etc etc.

graag ontopic maar weer.

Laatst bewerkt:
Back