Het is even mierenneukerij, maar in dit soort discussies is het van belang termen goed te hebben.
Hoe het ding genoemd moet worden, hangt in dit geval af van hoe ie aangesloten is. Sluit je 'm op de aandrijfaccu aan, is het een BEC. Bij aansluiting met een aparte accu, is het een VR. Hobbyking zet het dan ook in de catagorie UBEC/VR.
Hoe dan ook, dat is nu wel helder denk ik. Ikzelf zou toch niet besparen op dit soort apparaten, bij een crash van een 2m F3A model enige tijd geleden (niet Fred), was de kleine broer van die Turnigy die jij hebt, de hoofdverdachte.
In alle eerlijkheid, voor een kist als een Big Lift of een 2m34 piper, zou ik uberhaupt niet met lipo's werken, maar een flink NiCD sub-c pakket gebruiken, als je die nog kunt krijgen. Anders een Eneloop pakket.
De reden hiervoor is dat voor beide kisten gewicht niet in die mate van belang is. Een piper en/of big lift hebben een gigantisch vleugeloppervlakte (relatief dan) en er worden verder geen (wedstrijd)eisen aan gesteld.
De investering in emcotecs, DPSI's, en wat dies meer zij, is dan wel leuk, maar je voegt er uiteindelijk alleen maar onnodig risico mee toe, ipv dat je risico's wegneemt. Immers, je voegt meer techniek toe, meer wat kapot kan.
Ik zou dan 'gewoon' een ouderwets 4 cellen pakket gebruiken, óf een setup die in z'n geheel al op een 2s accu kan (spektrum + HV servo's)