Becker roer bevestigen

Dirk, ik neem aan dat juist die schuine kant je parten speelt?
Zorg dan dat er een rechte zijde boven het roer zit. (Op de tekening met rood aangegeven.
Een paar plaatjes ABS of watervast triplex tegen elkaar gelijmd, mooi in vorm geschuurd, en daar kan je dan je Beckerroer-mechanisme op bevestigen...
afb10986.jpg

volgens mij is dat wat pa bedoeld ja!!

Maar wat is dan de werking van zo'n roer? gaat die 'flap' op het einde door de waterdruk buigen?

Arnold

Nee hoor, aan de flap zit een soort helmstok die in een draaibare ring loopt en zodoende een extra uitslag geeft aan het eind van het roer.
Zelf heb ik deze aan de onderkant van de straalbuis zitten zodat ik geen last heb van het verloop van de romp. Bij mijn model loopt de helmstok dus in een U profieltje, is wel volgens het becker roer systeem alleen de uitvoering is anders. Het werkt goed en daar gaat het om.

Er zijn meerdere topic's over dit onderwerp op dit forum beschreven, dus als je op de zoek functie beckerroeren intypt vind een hoop informatie.

Groetjes Hans.

Hoi Dirk,

Ik vrees dat een Becker-roer een beetje een probleem wordt onder de Amsterdam. De manier die Roel hier beschrijft zou kunnen mits je een kleine schroef gebruikt. Ik heb er nu een Raboesch schroef onder hangen en die komt, met de punt, nu al bijna tegen het roer terwijl deze op de normale positie zit :( .

Ik denk dat je het beste dat houten gedeelte kunt verlengen zodat je alle ruimte hebt om het Becker-roer te plaatsen.

Groetjes Danny.

Back