Beckerroeren TIP Nodig.

• Topicstarter Topicstarter persluchtboy
  • Startdatum Startdatum
P

persluchtboy

Guest
Beste Lezer`s,

Ik heb even een tip nodig van jullie!

Ik heb een oud model Smit Nederland gekocht van Billing boats. Wat mij nu op valt en waar ik dus een beetje mee zit is dat op de ene tekening tussen de bovenkant van het beckerroer en de romp een soort ring zit en op de andere tekening weer niet.
Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb ook al op de bouw verslagen zitten kijken, maar daar is het soms ook moeilijk te zien.
Is er iemand die mij advies kan geven omtrent dit kleine probleempje.

Alvast bedankt.
Michiel

Kan het misschien zo wezen dat het en soort opvulringen zijn????

DSC01247.jpg

Ringetjes

Hoi Michiel,

Voor zover ik heb begrepen (de bouwbeschrijving is daar inderdaad niet heel duidelijk in) zit één van de ringen in en de andere buiten de romp.

DSCF0004.jpg

Groetjes, Danny.

HE Danny,

Bedankt voor je reactie, er zitten inderdaad twee soort conise ringetjes bij. Ik had nu volgens andere bouwers hun foto`s een soort houten ring gemaakt die tussen de romp en de bovenkant van het roer zit.
Deze ringen had ik beide aan de binnenkant gedaan. Nu zit er een aan de binnenkant en een aan de buitenkant zoals bij jouw foto.

Ik moet zeggen het geheel loopt wel wat stroef...

Bedankt Michiel.

Beste Lezers,

Is het nog wijs om de ringen boven en aan de binnenkant van de romp te verlijmen met 2 comp lijm???? Dit mogelijk met het binnen dringen van water.

met vr gr

Beste Lezers,

Is het nog wijs om de ringen boven en aan de binnenkant van de romp te verlijmen met 2 comp lijm???? Dit mogelijk met het binnen dringen van water.

met vr gr

Je gaat toch geen rubber ringen verlijmen: dan worden ze hard en doen ze hun werk niet meer zo als het zou moeten.
Bij mij zitten er helemaal geen ringen daar waar ze vast zitten op het casco
Door het aantrekken van de moeren zit het al waterdicht hoor
Je kan beter wat aandacht aan je roerkonings besteden.
Deze zaten bij mij helemaal niet haaks op het roer zelf
Heb dat dan ook direkt veranderd
mvg
Frederik

Beste Hr v Gent,

Dat is nu het rare, er zitten geen rubber ringen bij. Ik heb nu voor tussen de bovenkant van het roer en de romp rvs plaatjse gemaakt die als opvul ring dienst doen en ik zal dan aan de binnenkant inderdaad een rubber ring als afsluiter monteren.

vr gr Michiel.

Back