Beetje info aub

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Nick1976, 20 sep 2014.

  1. Nick1976

    Nick1976

    Lid geworden:
    20 sep 2014
    Berichten:
    29
    Hoi , ik ben hier nieuw op het tankdepartement. (altijd met elektro auto's gereden traxxas rustler vxl vooral).

    Ik zou me graag gaan toeleggen op het bouwen van een prachtige tank.
    Waar kan ik deze best aankopen , mij budget is max. 1000€ in totaal plaatje.
    Ik heb hier al gelezen over het opspan systeem voor de tracks dat ik daar me moet oppassen. IK heb hier al prachtexemplaren gezien vooral die grote Tiger , machtig gewoon.

    Kwestie verven enz, heb ik geen vragen , in mijn jeugdjaren massa's modelbouw gehad van de 2de wereldoorlog. Deze kon ik behoorlijk goed brushen.

    alvast bedankt voor jullie info.

    Mocht ik een project starten zal ik dit regelmatig hier plaatsen met foto's.
     
  2. Stitch

    Stitch

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Nou, ja,............als ik hier naar de plaatselijke modelbouwwinkel ga kan ik volop tanks kopen. Van kant en klaar (Heng Long enzo) tot rc bouwpakketten van Tamiya en dergelijke. En anders is het wel te bestellen.
    Als ik op het wereld wijde web snuffel kom ik nog veeeeeeel meer tegen. Van klein 1:87 tot gewoon groot 1:5.
    Vele merken en vele soorten.
    Zeg het maar..............
     
  3. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Mooi dat je ook eens een tank wilt bouwen.
    Ik ga er van uit dat je een in de schaal 1/16 wilt.
    Lang leve internet, er zijn vele webshops waar je een model kan bestellen.
    Ikzelf heb meerder bij http://www.axels-modellbau-shop.de en http://www.modellbau-seidel.de gekocht.
    Er zijn meerdere fabrikanten die kits leveren, daarbij is Tamiya een van de betere.
    Dat wil zeggen zo uit de doos heb je een goede tank met alle electronica (uitzondering van zender/ontvanger).
    Hooben is een merk waarbij je veel moet aanpassen.
    Asiatam is niet geschikt voor beginners.

    Je kan ook een kant en klare nemen en die verbouwen/verbeteren (bijv, HengLong of Matorro).

    Verder kan je kiezen uit verschillende modellen maar dat is geheel jouw keuze.
     
  4. Nick1976

    Nick1976

    Lid geworden:
    20 sep 2014
    Berichten:
    29
    hoi, alvast bedankt voor de info.
    Het is de bedoeling dat het lang project wordt , ik heb tijd genoeg.
    Het probleem is , hier aan deze kant van Belgie zit weinig deftig van modelshop.
    Het mag best moeilijk zijn om aan te werken , het is wel belangrijk dat alle stukken makkelijk te verkrijgen zijn , ik heb geen materiaal om zelf dingen te knutselen zoals ik al gezien heb hier op het forum, ik zou het wel willen maar is helaas geen optie.
    Op het net had ik al eens goed gezocht, maar ik ga liever verder uit ervaring van andere in verband met online shops en merken.
    Maar alvast bedankt.

    groetjes
     
  5. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Tsja Nick je geeft zelf al een aantal antwoorden nl. Tiger II is erg mooi, veel bouwtijd dus bouwdoos budget max € 1000 dus Tamiya met uprades ik zou zeggen, bestellen die Köti :)
    Kijk even bij het draadje van Bumper op dit forum die bouwt nu een Tamiya Köti met de nodige verbeteringen en Arthur gaf al aan waar je 'm kunt bestellen :) http://www.modellbau-seidel.de/index.php?firma=Tamiya&best=56018 € 515.- da's dan weer goedkoper dan in Nl bestellen waar de prijs € 590,- is .
     
  6. Nick1976

    Nick1976

    Lid geworden:
    20 sep 2014
    Berichten:
    29
    hey,

    die topic heb ik al een paar keer overlopen , ziet er prachtig uit.
    Kwestie Tamiya upgrades , daar ben ik dus totaal leek in , ik zou niet weten welke er zijn en te nemen , maar zal wel verdere googlen.
    Maar men Duits is bar slecht.

    Alvast bedankt voor de info, ik laat zeker nog iets horen en zien natuurlijk.:p
     
  7. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Nick, in dat geval kun je dus weer aanhaken bij het bouwbericht van Bumper. Veel artikelen kun je ook bestellen bij tanktoko Apeldoorn, en via vertalen.nu kun je het Duits vertalen naar Nl kost niks. Daarnaast zou je Bumper kunnen vragen waar hij e.e.a. bestelde. Bovendien geeft Arthur Hermans de nodige tips in laatstgenoemd bouwbericht, een beter modelbouwer zul je niet treffen. Dus doe er je voordeel mee.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Als je wel een beetje Engels kan, de webshop van Axels is tweetalig.
    Rechts boven de Engelse vlag aan klikken en je bent er.
     
  9. Nick1976

    Nick1976

    Lid geworden:
    20 sep 2014
    Berichten:
    29
    Thx voor de info,

    Ik ga me eerst goed voorbereiden voor ik bestel, kwestie die details enz..
    Wordt nog vervolgd.
     
  10. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Hoi Nick, ik zou je aanraden om mijn draadje eens te lezen vd Tamiya Königstiger en heb ook een Tamiya Tiger gebouwd. Bij laatstgenoemde heb ik veel minder details toegevoegd omdat dit ook mn eerste RC 1:16 tank model is. Maar desalniettemin ook een erg leuk model om te bouwen! De Köti ben ik flink aan t upgraden en bevalt erg goed. Mn Tiger heb ik gekocht op www.modellbau-seidel.de en de Köti op www.axels-modellbau-shop.de en op laatstgenoemde site zijn ook erg veel upgrades te bestellen en kan je per tank opzoeken. Veel upgrades van Schumo, Impact en Aber. Over t algemeen zijn de prijzen in Duitsland lager dus loont de moeite om je ogen goed de kost te geven op de Duitse sites.

    Als je nog vragen hebt..shoot succes met je keuze!
     
  11. Nick1976

    Nick1976

    Lid geworden:
    20 sep 2014
    Berichten:
    29
    Deze topic mag weg , ik ga het idee moeten laten varen wegens financiele problemen.
    Spijtig want zag het echt zitten.
     
  12. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    awww da's inderdaad erg spijtig sterkte in dat geval :p
     

Deel Deze Pagina