Begginner welke

• Topicstarter Topicstarter shiwa
  • Startdatum Startdatum
je kan, denk ik een toto los crash verwachten dan met een mini titan of zo'n trek 450
maar zo te zien zit er wel een acu bij maar of er een lader bij zit... geen idee ik kan geen duits
geloof me met zo'n krachtige kist heb je heel snel schaden
want ik ben begonne met mijn walkeratje hm53#1
en de esky belt cp komt er aan als ik completen vorme kan vliegen zo als cirkels 8jes vierkantjes enz

Laatst bewerkt:
Mijn verhaal:

Ik heb zelf best veel RC spullen van auto's tot (grote) Vliegtuigen.
Wou al heel lang een heli kopen maarop een dag kwam me neefje met een Picooz leuk ding en sinds dien moest en zal ik een heli!

Volgende dag kocht ik de grote broer van hem de Gyrotor volgens mij.
Ging kapot terug gebracht ging weer kapot weer nieuwe gekregen en weer terug gebracht. (Infeitelijk weze proef vliegen met 50 euro borg)

Toen vond ik zelf wel dat ik alles aardig onder de knie had...
Ging met 200 euro eventjes rond snuffelen naar een electro heli.

Moest toen kiezen uit de Lama V4 of V3.
Nou uit eindelijk heb ik de v3 met alle onderdelen dubbel/ xtreme onderdelen.

Nou na 2 weken wachten had ik hem! Ik pakte alles uit Baterijen erin en vliegen maar.

Nou geloof me de buren zijn 2 keer langs geweest om te vragen of ik wilde oefenen voor 20:00 Want me heli donderde keer op keer!
Woon op een hoekhuis en de buren 2 deuren veder hoorde het gewoon.
( Als je in een flat woont en je wilt mensen irriteren KOOP EEN HELI!)

Oke even weer terug komen tot mijn verhaal..:lol:

En het was niet crashen nee het was wennen aangezien je ineens veel meer kracht had met zo'n helicopter. Dus telkens gaf ik in een eker gas terug en boem op de grond met de lipo op laminaat.

Had het pas na 7 dagen onder de knie.

Helicopter vliegen (rc) kun je vergelijken met fitness.
Rustig opbouwen en het grote materiaal maar eventjes links laten liggen.

Mijn tip: Koop voor 40 euro een esky lama in Amerika en koop je helemaal suf bij miracle - mart voor xtreme spullen.

Veel beter !

een lama is echt tijd verspilling, je leert er niet echt mee vliegen
met een 04 leer je zo goed vliegen dat je zo overstapt op een trex450 of mt e325
je kan beter een 04 halen en het echt goed leren

meningen verschillen..

vanaf een lama kan je het duimgevoel een beetje krijgen
zolang je maar niet verwacht meteen met een "echte" FP of CP te kunnen vliegen
Bediening is hetzelfde, reageert alleen 100% anders
Dus mischien na de lama nog een tussenstap voor je aan het grote spul begint?

nja ik toch de 04 nemen want ik wel niet nog een tussenstap maken daarna
en wat bedoel je met "miracle - mart voor xtreme spullen."

Ik vloog al jaren met vliegtuigen, en op de sim met helicopters. Ik heb een heli gekocht (30 size) en kon daarmee na 2 weken rondvliegen, nose in... the works.

Kortom, investeer liever in een goede sim (phoenix) en een zender... dan in allerlei goedkope meuk helicopters, die eigenlijk geen helicopter mogen heten.

Zodra je op de sim echt goed kan hoveren, rondvliegen, de heli kan laten doen wat JIJ wil... dan kun je zo beginnen met een "echte heli". Daarmee bedoel ik dan minimaal een 450size, maar liever nog een 500 (stabieler, makkelijker... en beter voor de toekomst).
Dan wel even bij iemand aankloppen met wat ervaring om de eerste paar vluchtjes LES te nemen aan een kabeltje.
Ik heb nu 2 mensen op dezelfde manier geholpen en die zijn beide nu 1 maand bezig (3 weken sim, 10 "echte vluchtjes", en ze kunnen zelfstandig hoveren/voorzichtig rondvliegen met hun T-rex 450's)

Dat je moet beginnen met allerlei goedkope kleine rottig vliegende helicoptertjes ben ik het niet mee eens!! (niets tegen alle "goedkope" helicopter experts hier, maar laten we wel wezen... een 500 size of groter vliegt 10000000x makkelijker dan de alternatieven die hier aangedragen worden!)

Cheers,

Richard

nu begin ik weer te twijfelen :p
kun je enkele voorbeelden geven van een 500 size heli
is een CopterX een 500 size ?

ik denk dat ik ga sparen tot 800 euro om trex te kopen

Laatst bewerkt door een moderator:
nu begin ik weer te twijfelen :p
kun je enkele voorbeelden geven van een 500 size heli
is een CopterX een 500 size ?

ik denk dat ik ga sparen tot 800 euro om trex te kopen
je hebt 2 goede manieren om het te leren, mijn manier en die van raptor rulez
maar een sim kan je ook (illigaal) downloaden, scheelt je al veel geld:yes:
ja als je het geld hebt kan je de raptor manier proberen maar het is leuker om mijn manier te proberen omdat je dan al heel snel in de lucht zit e n je kan dan oefen op de kleine en uitvoeren op de grote

Blijf het herhalen...
Hangt van je einddoel af.
Als je buiten wil gaan vliegen en er een hobby van wil maken...Een leuk clubje helivliegers opzoeken, en gewoon doen wat Richard zegt.
Dan bereik je je doel het snelst, het leukst, en bij je doel aangekomen zeker niet duurder.

Eric

ja ik er wel een hobby van maken en buiten vliegen enkel denk ik niet dat er clubs zijn in de buurt van gent (belgie)

weet iemand op dit forum welke walkera nou beter is de walkera dragonfly 4 of de vernieuwde versie walkera dragonfly 4#1 als ik dit weet dan ga ik een van de 2 kopen de geen die het best is natuurlijk ik hoop dat iemand me hier bij kan helpen want het word de eerste rc helicopter die ik ga proberen t e besturen

Het verschil tussen de 04 en de 4#1 is vooral de rotorkop.
DE 4#1 kop vliegt beter, maar is veel kwetsbaarder, en aangezien je in het begin wel klappen zult maken en je toch nog niet erg nauwkeurig vliegt (voor zover mogelijk met een fp) raad ik je de 04 aan.
Mocht je over willenstappen heb je hem voor een euro`tje of 15 omgebouwd tot 4#1, alles van swashplate en hoger moet je vervangen, behalve de blades, die zijn eender.... de rest van de romp e.d. is identiek.
Verder zit er verschil in de canopy, bij de 04 is die uit 2 delen, de 4#1 is uit 1 stuk en dat is steviger....heel vreemd.
Als je hem besteld, doe er gelijk 1 of 2 4#1 canopies bij. Ze gaan best lang mee hoor, maar door hun formaat kan het niet als brief verzonden worden en betaal je veel meer aan porto dan het ding kost.
Verder zit er kleurverschil in de 04 / 4#1 that`s all.
Neem ook direct een crashpakket, ga je echt nodig hebben, en een trainingskruis als dat daar niet bij zit.
succes

Beginer welke

Mijn ervaring met de 04 is prima. Goed om het te leren en de schade die je onherroepelijk maakt is goed betaalbaar.
Suc6 Oudje:zon:

ischien is het tog beter voor ij o een honey bee fp tekopen want ze zeggen dat de electronica beter is als die van walkera 4 is dit zo en ik honey bee fp ook ready to fly en is hij ongeveer even crash bestindigt als een walkera hm04.
gr wessel.

Back