begginners tekening

• Topicstarter Topicstarter rickhave0
  • Startdatum Startdatum
R

rickhave0

Guest
ik wil gaan begginnen met modelvliegen nu wil ik mijn eerste vliegtuig ook zelf maken.
ik heb geen ervaring met depron ik ga er eerst mee oefenen voordat ik er motors en regelaars voor koop.
nu zoek ik een vliegtuig dat simpel te maken is van depron en simpel is om mee te vliegen.

ik denk dat je beter kan beginnen met bijvoorbeeld de easystar. is wel even een aanschaf,
maar dan heb je ook wat en je weet zeker dat het goed vliegt. dan zou je daarna een pibros
kunnen maken van depron. die is lekker simpel te bouwen maar absoluut geen beginnerskist.
heeft een vrij hoge snelheid en langzaam aanvliegen is mij er niet mee gelukt in de korte tijd
dat ik een pibros had. maar je zal t waarschijnlijk nog wel een paar keer lezen in dit topic:
begin met de easystar. is de ultieme beginnerskist. vliegt heerlijk en makkelijk en is (bijna) niet
kapot te krijgen. later heb je ook nog veel plezier van deze kist. als je tekeningen wil van de pibros
kan ik je die wel geven heb ze nog wel op mn pc geloof ik en anders weet ik ze wel te vinden voor
je op het web. mocht je toch besluiten niet met de easystar te willen beginnen maar echt zelf te willen
bouwen dan kan je de devine2 is proberen. heb ik ook gedaan maar ik vloog hem 2 keer in de prak
doordat het zwaartepunt niet goed lag(en ik het ook niet echt goed kon krijgen) maar dat is het
bijkomend nadeel van zelfbouw. je werkt er een aantal dagen keihard aan en in 2 minuten is t kapot als
je pech hebt. plannen van de devine kan ik ook nog wel voor je vinden mocht je dat willen.
Hier een fotootje van mijn oude pibros(is overleden door een experiment waardoor die met de prop
mee wilde draaien :roll: ). owjah je moet niet op de verbinding van de roeren letten bij mij, is beetje
rommelig en is later vervangen(je snapt wel waarom als je het ziet)hier dan de link:
http://img185.imageshack.us/img185/4213/elekrtroerincb4.jpg
kan van de devine zo even gauw niks vinden maar dat laat ik je wel zien als je percee wil beginnen met
een eigenbouw toestel.

dus er is niet echt een begginners vliegtuig om zelf te maken ?

voor zover ik weet is de devine het beste zelfbouwtoestel, nou ken ik niet heel veel modellen.
als je het zwaartepunt goed krijgt zal die waarschijnlijk wel lekker vliegen maar mij lukte het niet.
volgens mij komt het ontwerp van de devine van ene theo van het forum hier(weet zn gebruikersnaam
hier niet maar t is volgens mij niet theo coenen). maar al zou je het zwaartepunt goed hebben kun
je alsnog beter met de easystar beginnen. het is zonde om 4 a 5 dagen(misschien langer,misschien korter,
weet niet hoe handig je bent met knutselen) te werken aan een toestel dat er mooi uitziet maar wat je
vervolgens na 1 a 2 minuten al in de prak vliegt. ik heb het 2 keer gehad dat ik de devine sloopte en heb
toen toch maar besloten met een easystar te gaan oefenen. al was die keuze voor mij niet moeilijk, m'n broer
had er een en daar heb ik een paar keer mee gevlogen en ging best lekker. wat je ook nog zou kunnen
doen is naar de makro gaan en kijken of ze daar nog een cessna van jamara hebben. zo ja. die halen
is 100 euro en dan een de elektronica eruit slopen, die is waardeloos om goed te vliegen, voor fun miss wel
leuk maar niet om echt te leren modelvliegen. leuke speed 400 erin met een 3s lipo en 2 towerpro servo's van
9gram goed passende regelaar en ontvanger erin(4 kanaals is genoeg), zelf goedkope zender aanschaffen(zit
vaak al 1 servo of 2 servo's bij) en je kan gaan. heb die cessna aangeschaft na een paar vluchten met de easystar
en vliegt echt heerlijk, veel beter als wat ik verwacht had. heb zelfs de vleugel versterkt met koolstof zodat die
loopings en rollen aankan :lol:.
voeg me anders even toe op msn als je dat gebruikt dan kan ik je wel verder helpen hiermee.
mijn msn is: opperdave@hotmail.com

Flying Davy zei:
voor zover ik weet is de devine het beste zelfbouwtoestel, nou ken ik niet heel veel modellen.
als je het zwaartepunt goed krijgt zal die waarschijnlijk wel lekker vliegen maar mij lukte het niet.
volgens mij komt het ontwerp van de devine van ene theo van het forum hier(weet zn gebruikersnaam
hier niet maar t is volgens mij niet theo coenen). maar al zou je het zwaartepunt goed hebben kun
je alsnog beter met de easystar beginnen. het is zonde om 4 a 5 dagen(misschien langer,misschien korter,
weet niet hoe handig je bent met knutselen) te werken aan een toestel dat er mooi uitziet maar wat je
vervolgens na 1 a 2 minuten al in de prak vliegt. ik heb het 2 keer gehad dat ik de devine sloopte en heb
toen toch maar besloten met een easystar te gaan oefenen. al was die keuze voor mij niet moeilijk, m'n broer
had er een en daar heb ik een paar keer mee gevlogen en ging best lekker. wat je ook nog zou kunnen
doen is naar de makro gaan en kijken of ze daar nog een cessna van jamara hebben. zo ja. die halen
is 100 euro en dan een de elektronica eruit slopen, die is waardeloos om goed te vliegen, voor fun miss wel
leuk maar niet om echt te leren modelvliegen. leuke speed 400 erin met een 3s lipo en 2 towerpro servo's van
9gram goed passende regelaar en ontvanger erin(4 kanaals is genoeg), zelf goedkope zender aanschaffen(zit
vaak al 1 servo of 2 servo's bij) en je kan gaan. heb die cessna aangeschaft na een paar vluchten met de easystar
en vliegt echt heerlijk, veel beter als wat ik verwacht had. heb zelfs de vleugel versterkt met koolstof zodat die
loopings en rollen aankan :lol:.
voeg me anders even toe op msn als je dat gebruikt dan kan ik je wel verder helpen hiermee.
mijn msn is: opperdave@hotmail.com
ik heb je toegevoegt op msn mijn adres is rickhavekate26@hotmail.com

zender wat erbij zit trekt wel nergens op... beter ineens een goede zender kopen wat een paar toestellen mee kan (zelfs paar jaar!!)

bv. de graupner mx-12,heeel bekende zender,ook voor beginners,deze heeft heel wat functies wat ook voor je toekomstige modellen goed van pas kunnen komen :wink:

Ben het met je eens dat een mx12 heel lang meegaat en dat je er meer aan hebt als een goedkope.
Maar als je begint wil je het allemaal zo goedkoop mogelijk want je bent nog niet verslaafd aan deze
hobby. zo ben ik ook begonnen met een goedkope zender van zebra die nu in de hoek ligt te niksen.
Heb na een tijdje besloten toen ik wat meer geld had een goeie 2dehands zender te kopen. Heb ik
nu erg veel plezier van en heb zeker geen spijt van de beslissing. Achteraf misschien net zo goed
gelijk een goede zender kunnen kopen, maarja dan denk je dat je met een goedkope zender goedkoper
uitbent maar later merk je dat dat niet zo is.zeg maar zo: wijsheid komt met de jaren(uitzonderingen
daargelaten dan)

ff klakkeloos gekopieerd uit een ander topic:

deze misschien:
101msddsc03603dsc03603zx2.jpg

Plans in pdf, tiled- www.tornlogic.com/avov/sts.pdf
1 Page Plans, www.tornlogic.com/avov/sts1.pdf ]pdf- www.tornlogic.com/avov/sts1.pdf [/url]
Build Guide- www.tornlogic.com/avov/stsbg.pdf

En hier nog een leuke link, MEGALIJST met plannen voor depron modellen.

Depron dubbeldekkertje

Allemaal leuke kistjes om mee te beginnen, maar ik moet ook zeker met de opmerking van Flying Davy meegaan dat de Easystar toch het beste beginnerstoestel is.
Het kost wel wat meer dan een zelfbouw kistje van Depron, maar ik heb nog geen enkele depron kist een crash loodrecht met de neus op de grond, op volle snelheid zien overleven, en de Easystar draait daar zijn [s:6aac814a68]hand[/s:6aac814a68] proppellor niet voor om.

Uiteindelijk verdient de Easystar zichzelf terug, puur vanwege het feit dat hij zo ontzettend crashbestendig en goedmoedig is.
Mijn broertje (flying Davy van de post hierboven) had zelf al 2 kisten de grond in geboord toen ik hem zonder aarzelen de zender in handen gaf van de Easystar en hij vloog er zo mee weg.

2 zelfbouwkisten + electronica + lijm ed. staat uiteindelijk ook gelijk aan de aanschaf van 1 Easystar, misschien zelfs wel met zender.
Neem geen overhaaste beslissingen, daar ga je zeker spijt van krijgen (en ik spreek uit ervaring).

Groetjes, Jesse.

Back