voor zover ik weet is de devine het beste zelfbouwtoestel, nou ken ik niet heel veel modellen.
als je het zwaartepunt goed krijgt zal die waarschijnlijk wel lekker vliegen maar mij lukte het niet.
volgens mij komt het ontwerp van de devine van ene theo van het forum hier(weet zn gebruikersnaam
hier niet maar t is volgens mij niet theo coenen). maar al zou je het zwaartepunt goed hebben kun
je alsnog beter met de easystar beginnen. het is zonde om 4 a 5 dagen(misschien langer,misschien korter,
weet niet hoe handig je bent met knutselen) te werken aan een toestel dat er mooi uitziet maar wat je
vervolgens na 1 a 2 minuten al in de prak vliegt. ik heb het 2 keer gehad dat ik de devine sloopte en heb
toen toch maar besloten met een easystar te gaan oefenen. al was die keuze voor mij niet moeilijk, m'n broer
had er een en daar heb ik een paar keer mee gevlogen en ging best lekker. wat je ook nog zou kunnen
doen is naar de makro gaan en kijken of ze daar nog een cessna van jamara hebben. zo ja. die halen
is 100 euro en dan een de elektronica eruit slopen, die is waardeloos om goed te vliegen, voor fun miss wel
leuk maar niet om echt te leren modelvliegen. leuke speed 400 erin met een 3s lipo en 2 towerpro servo's van
9gram goed passende regelaar en ontvanger erin(4 kanaals is genoeg), zelf goedkope zender aanschaffen(zit
vaak al 1 servo of 2 servo's bij) en je kan gaan. heb die cessna aangeschaft na een paar vluchten met de easystar
en vliegt echt heerlijk, veel beter als wat ik verwacht had. heb zelfs de vleugel versterkt met koolstof zodat die
loopings en rollen aankan :lol:.
voeg me anders even toe op msn als je dat gebruikt dan kan ik je wel verder helpen hiermee.
mijn msn is:
opperdave@hotmail.com