begin nieuw zweefseizoen

• Topicstarter Topicstarter Matthias
  • Startdatum Startdatum
M

Matthias

Guest
hallo allemaal,
het onderwerp zegt het zelf: wie heeft er al kunnen thermiekvliegen met zijn model (de cumulusjes beginnen te komen!)

matthias

15 januari mijn eerste kleine belletje weer gehad, sinds die tijd maar op 2 verschillende dagen gevlogen, en op 1 dag toch zeker thermiek gehad!
De buizerds lijken pas net wakker te worden (vandaag weer verschillende zien draaien), de meeuwen zijn al wat langer actief.. Hier in Sterksel (ca. 20km zuid van Eindhoven) zie je ze zeer vaak draaien, en als je hier maar tussen gaat hangen dan gaat het wel omhoog hoor :lol:

Groetjes!

Gisteren (10 Maart ) prachtig weer en de eerste sleepvluchten zitten erop, 4 vluchten gedaan met de flamingo telkens vluchten van zweefduur
ong 15 minuten, en hier en daar zat er wel wat in de lucht .
Was soms beter of in de Zomer , en de buizerd was ook op de afspraak, en de zeemeeuwen, of zijn het landvogels geworden .

Voor volgend weekend worden voorzichtig voorspellingen gedaan van 10 tot 15 graden in het zuiden des lands. Shit ik woon dus in het noorden!
Maakt niet uit. De temperatuur gaat omhoog in ieder geval. De grond is overal nog erg nat en zal wat moeten drogen voordat we weer echt die voorjaarknallers hebben.

Mijn nieuwe zwever (Atlantis II vergroot tot 2,38m) is 75% klaar. Ik kan dus nog wel een weekje wachten.

begin zweefseizoen beetje uitgesteld.
afb17360.jpg

afb17361.jpg

afb17362.jpg

afb17363.jpg

afb17364.jpg

kijk eens dit staat er morgen op het net. :lol: :lol:

THERMIEK: ZWAK, IN DE MIDDAG LOKAAL MATIG, ENIGSZINS VERWAAID
Het begint weer leuk te worden
Alleen het veld bij ons moet met een kleien motormaaier gemaaid worden.
Anders rijden we alles kapot :cry:

Mmm ik weet niet of dit ook thermiek was maar ikbleef zondag toch wel een half uur boven met mijn zwever met moter normaal komt hij naar een kwatier toch naar beneden.

Woensdag 16 Maart, eerste lentedag 19° zw5 BF op naar KUIFJESHELLING

afb17570.jpg

afb17571.jpg

afb17573.jpg

afb17576.jpg

afb17578.jpg

een mooi begin voor zweefseizoen 2005

afb17580.jpg

afb17582.jpg

met de kleinkinderen in de sneeuw
afb17583.jpg

Vandaag mijn eerste thermiekvlucht van dit jaar gehad. Op 90 meter hoogte (vlieg met picolario talk) bij een buizerd in een bel gekropen. Na 73 (drie-en-zeventig) minuten weer geland. Zonder de motor extra te gebruiken!!

Dat was een geweldig begin van het nieuwe seizoen. (wat heet "nieuw seizoen" Ik vlieg het hele jaar door)

Back