beginers rc helikopter

• Topicstarter Topicstarter jerke
  • Startdatum Startdatum
Maar je moet ook opletten dat als je een heli koopt dat je dan snel je 1e onderdelen kapot vliegt, en dan ben je er niet alleen snel met een paar rotorbladen en push-rodjes. Dat merkte ik al snel na de eerste keer in de huiskamer, waar je bij ons niet veel meer kan dan hooveren (wat ik dus bedoelde met in de huiskamer een beetje hooveren). En dan lkrijg je al snel weer dat de fp in reserve onderdelen alweer eens tuk goedkoper uit bent....

grtjs,

alex

Maar je moet ook opletten dat als je een heli koopt dat je dan snel je 1e onderdelen kapot vliegt, en dan ben je er niet alleen snel met een paar rotorbladen en push-rodjes. Dat merkte ik al snel na de eerste keer in de huiskamer, waar je bij ons niet veel meer kan dan hooveren (wat ik dus bedoelde met in de huiskamer een beetje hooveren). En dan lkrijg je al snel weer dat de fp in reserve onderdelen alweer eens tuk goedkoper uit bent....

grtjs,

alex

Ik zou zeggen dat dat te voorkomen is, door vooral als beginner nog even níet in de huiskamer te gaan vliegen.

Je beperkt jezelf in de ruimte en buiten met weinig tot geen wind is het echt prettiger vliegen. Uiteraard dien je dan geduldig te zijn tot beste weersomstandigheden.

Verder heb je natuurlijk gelijk. Een crash is eerder regel dan uitzondering, maar persoonlijk vind ik het ook onzin om van te voren al tig onderdelen in reserve te kopen.

Misschien extra bladen meteen, maar de rest zou ik kopen wanneer noodzakelijk. :)

Hai, ik heb een Belt CP V2. Mooie heli hoor, maar hij is meer stuk dan vliegklaar. Misschien ben ik niet zo handig in vliegen, dat zou kunnen. Maar na een keer of 30 nieuwe bladen erop zetten of de Feathering Shaft , de main shaft of tandwielset vervangen zou het ook wel eens leuk zijn om te vliegen. En dat vliegen is nou net dat waar je ´vliegen ´ van leert.

Ik heb een Walkera CB 180D erbij gekocht. 4 kanaals FP. Heel stabiel coptertje waarmee binnen goed te leren is. En als deze in bv gras valt is er veel meer heel dan bij mijn Belt CP. IK kan deze een accu lang in de lucht houden zonder één keer de grond te raken.

Een duurdere en betere komt zodra ik dat met mijn Belt ook kan.

Tuv.

..en laat dat nu net zijn waarom de Belt-CP dus ook geen beginners helicopter is. Dat klinkt misschien bot, maar zo is het wel.

Er wordt van de piloot verwacht dat ze niet, of echt zelden crashen, omdat ze al ervaren zijn. ;)

Dat ie 'meer stuk dan vliegklaar is', ligt ook aan hoeveel tijd en geld je erin steekt.

Ik ken wel mensen die goed hebben leren vliegen met een Belt-CP, maar die hebben dat geen van allen zelfstandig gedaan! Oh en crashen deden ze allemaal wel, zelfs met een leraar-leerling setup.

Mensen overschatten gewoon hoe moeilijk het vliegen zelf is, nog los van het repareren en vooral afstellen waar bij een CP toch wel meer komt kijken en de andere factoren die mee spelen, zoals invloed van windvlagen.

Ik zeg niet dat ik 't iedereen aanbeveel....maar leren vliegen met een cp gaat best. Je moet jezelf alleen niet overschatten en zeker niet meer doen dan je kunt. Heel rustig opbouwen en natuurlijk veel achter de SIM.

Reflex heeft mij erg goed geholpen om wat stick gevoel te krijgen. Daarna (half jaar later) heb ik na veel lezen en op dit forum kijken een Mini Titan gekocht.

Tot op de dag van vandaag (3/4 jaar bezig) heb ik pas 2 rotorbladen stuk gevlogen:(. De originele blaadjes.

Nose in hooveren lukt nog niet maar side in en wat op en neer vliegen enzo, gaat perfect:D. Ik leer elke dag bij. Maar ik ben me er zeker wel van bewust dat ik een beginner ben en mijn concentratie hard nodig heb tijdens het vliegen.

Back