beginneling 2 de helicopter

• Topicstarter Topicstarter anory
  • Startdatum Startdatum
A

anory

Guest
Hallo voor mijn kerst heb ik een micro coaxiaale helicopter gekregen en die werkt verslavend ,merk en type weet ik niet juist meer.
Omdat ik er maar 5 min per uur mee kan vliegen zou ik graag een andere kopen.
zelf heb ik als eens rondgekeken en ik vind de e sky honnybee cp3 eg intresant omdat je hem binnen en buiten kan gebruiken en ook omdat hij meer uitdaging bied :) .
ik zou hem liever in een online winkel kopen zoals v-nix.nl (als ik de website niet mag vernoemen verwijder ik het wel terug ) omdat je daar gemakkelijk onderdelen kan krijgen.

hebben jullie soms als ervaren rotten nog tips over de cp3 een goede 2 de heli is of niet :)

Tprobleem bij die prul coaxiaals is dat die lipo's vaak aan de helicopter zijn vast gesoldeert..

@TS: Kijk eens naar de solo pro of de blade msr, heel goede beginnerhelicopters om de basis te leren en ze zijn zelfs heel crashbestendig.

Voor die cp3 zou ik niet gaan, die heli heeft het CCPM systeem en dat leidt tot schade als hij ook maar iets raakt. En esky is meer sleutelen dan vliegen heb ik al gehoord :mrgreen:

Hallo voor mijn kerst heb ik een micro coaxiaale helicopter gekregen en die werkt verslavend ,merk en type weet ik niet juist meer.
Omdat ik er maar 5 min per uur mee kan vliegen zou ik graag een andere kopen.
zelf heb ik als eens rondgekeken en ik vind de e sky honnybee cp3 eg intresant omdat je hem binnen en buiten kan gebruiken en ook omdat hij meer uitdaging bied :) .
ik zou hem liever in een online winkel kopen zoals v-nix.nl (als ik de website niet mag vernoemen verwijder ik het wel terug ) omdat je daar gemakkelijk onderdelen kan krijgen.

hebben jullie soms als ervaren rotten nog tips over de cp3 een goede 2 de heli is of niet :)

een cp3 is geen beginners heli , en denk dat het fun met vliegen je al snel gaat vervelen omdat het je simpel weg nog niet lukt en je veel geld gaat kosten aan reparaties
zou inderdaad kijken voor een solo pro of een esky honeybee FP V2
onderdelen volop verkrijgbaar en niet duur en kun je met deze heli vliegen dan zou ik voor een cp heli gaan maar dan een KDS450 of zelfs een Align 450 pro er komt veel meer bij kijken bij een cp heli je hebt namelijk ook nog een goede zender nodig deze kost ook al gauw tussen de 200 a 400euro maar met z'n zender kun je meerdere modellen mee vliegen en heb je ook maar een zender nodig ;)

De HBCP-3 is een teer, fragiel apparaat. Totaal niet geschikt om ermee te leren vliegen. Een logische stap na een coaxiaal is een fixed pitch. Deze kan alles wat een collective pitch kan, behalve op z'n kop vliegen. Het is best lastig om met een enkel rotor te leren hoveren. Crashen is onvermijdelijk, en een fixed pitch heeft vergeleken met een collective pitch veel minder delen die stuk gaan in een crash. :D

Als je toch eigenwijs bent en een cp wil koop dan de Mcpx. ;)

... En esky is meer sleutelen dan vliegen heb ik al gehoord :mrgreen:

En weer iemand die zonder eigen ervaring E-Sky 'afbrandt' ;)

Ik heb er meerdere (KOB, Honey Bee FP V2, King V3, Belt CP V2) en heb met de kwaliteit geen problemen.
En even voor de beeldvorming: ik probeer iemand in mijn omgeving te helpen met een (zo bejubelde) KDS450S en daarvan gaat het 1e na het andere onderdeel kapot, en dan niet door crashen (komt hij bijna niet aan toe :rolleyes: )

Maar goed even weer :ontopic:

Inderdaad is een E-Sky CP3 geen goede beginnershelikopter, je kunt beter beginnen met een FP (dat kán een E-Sky Honey Bee FP V2 zijn, maar ik ben er zeker van dat er ook andere goede FP's zijn).
Als je het in het begin bijna continue crashen niet steeds weer reparaties betekend, maar alleen weer rechtopzetten en gaan, kom je gemakkelijker door de zure leerfase heen zonder dat je het wilt opgeven.

Groet,
Robbie

En weer iemand die zonder eigen ervaring E-Sky 'afbrandt' ;)
Inderdaad ik heb een lange tijd mijn mond gehouden omdat het wel een forum iets lijkt om Esky af te zeiken en het zijn bijna altijd mensen die het merk nooit gebruikt hebben,

en het behoorlijk me strot uit kwam maar vanaf NU ga ik er weer vol tegen in
1zp03zn.gif

Als dit me een BAN op levert so be it :rolleyes:
op het moment heb ik alleen nog een Esky belt maar ook die staat in de garage omdat ik veel meer met de micro's vlieg en daar ontzettend veel plezier in heb....

Esky belt, HB2 en een FP heb ik gevlogen en sterker nog ik heb het ermee geleerd @@! en prima spul :cool:

Zo volgende thread
imrswo.gif

Denk de enige BAN waar sprake van is, is in de BAN zijn van Micro Heli's;)

gr,

Dave

Ik heb ook eerst een honeybee fp2 gehad als 1e toestel... Wel pittig om mee te leren vliegen (zeker buiten met wat wind). Wat ik wel heb geleerd is sleutelen en hoe alles werkt. Daarnaast heb ik ook een Walkera cb180d overgenomen en opgelapt. Toen ik redelijk met dit toestel kon vliegen (lees: hoveren en kleine rondjes) heb ik de honeybee terug uitgehaald. Daarna ging het ook met deze een stuk beter en na de nodige upgrades en alles goed (en vooral recht) te monteren ben ik deze ook meester geworden.

Het is inderdaad niet eenvoudig en op zich vind ik de honeybee fp2 toch wel de moeite voor het geld wat het kost. Spare Parts zijn niet overdreven duur, maar wel soms moeilijk te verkrijgen - dit geldt ook voor de Walkera - bij de webwinkels.

Nu 1 jaar verder en er staat nu een Spektrum dx7s, een hyperion lader en vooral een Align T-rex 500 te blinken om gebouwd en afgesteld te worden... Dus als je er echt zin in hebt, gewoon doen, crashen, leren, bouwen, terug crashen en niet alleen genieten van het vliegen, maar ook van het sleutelen. Dat hoort er nu ook eenmaal bij!

...Ik heb ook eerst een honeybee fp2 gehad als 1e toestel... Wel pittig om mee te leren vliegen (zeker buiten met wat wind).

Helemaal mee eens! De Honey Bee is een "kreng" om te vliegen, maar eens je hem (haar...) onder de knie hebt is een opvolger alleen maar gemakkelijker. Grootste voordeel is dat de Honey Bee (relatief dan :rolleyes:, sterk en taai is, en veel 'mishandeling' kan hebben...

...
Het is inderdaad niet eenvoudig en op zich vind ik de honeybee fp2 toch wel de moeite voor het geld wat het kost. Spare Parts zijn niet overdreven duur, maar wel soms moeilijk te verkrijgen...

En daarom is (persoonlijke mening !!!) de Honey Bee FP V2 een ideale beginnershelikopter...

...Dus als je er echt zin in hebt, gewoon doen, crashen, leren, bouwen, terug crashen en niet alleen genieten van het vliegen, maar ook van het sleutelen. Dat hoort er nu ook eenmaal bij!

Niets aan toe te voegen; perfekt verwoord !!!

Groet,
Robbie

Ik ben het met het bovenstaande eens. De HBFP v2 is idd lastig om mee te hoveren, dat maakt het alleen maar een goeie leerschool. Alles daarna is een makkie. Je kan er mee gooien en smijten, en als je schade hebt is dat zo weer gefixt.

Ik heb hem onlangs uit verveling (k*t weer buiten) geheel opnieuw opgebouwd, en geupgrade. Brushless-motor, direct-taildrive, en een gyro. Hij stond al meer dan een jaar gepensioneerd op een plankje te verstoffen. Nu is het weer een leuk speeltje voor in de huiskamer. Waar ik ooit begonnen ben. :cool:

door jullie informatieve comentaren heb ik besloten op de cp3 niet te kopen maar om de esky honeybee FP V2 te kiezen :)

Goeie keuze... Hopelijk heb je er ook een doosje 'geduld' bij besteld... Het is een heel leuk toestel om mee te leren, maar vraagt wat oefening. Je zal zien dat na de coaxiaal het een heel ander toestel is.

Misschien kan je later ook denken om de Superblades er bij te bestellen (is mijn insziens de enige nuttige investering, misschien ook nog de xTreme rotorhead omdat die volledig metaal is). Die heb ik ook gedaan en ik merkte toch wel een verschil in vlieggedrag (rustiger) en hoveren ging meteen een beetje gemakkelijker.

Alvast veel succes en hou ons op de hoogte hoe het gaat :-)

Goeie keuze... Hopelijk heb je er ook een doosje 'geduld' bij besteld... Het is een heel leuk toestel om mee te leren, maar vraagt wat oefening. Je zal zien dat na de coaxiaal het een heel ander toestel is.

Misschien kan je later ook denken om de Superblades er bij te bestellen (is mijn insziens de enige nuttige investering, misschien ook nog de xTreme rotorhead omdat die volledig metaal is). Die heb ik ook gedaan en ik merkte toch wel een verschil in vlieggedrag (rustiger) en hoveren ging meteen een beetje gemakkelijker.

Alvast veel succes en hou ons op de hoogte hoe het gaat :-)

Ik heb bijna alle mogelijke Xtreme upgrades voor de Honey Bee FP V2 gebruikt en ben tot de conclusie gekomen dat je alleen de Xtreme fiber bladen 'moet' gebruiken: alle andere delen maken niet tot nauwelijks (niet de meerprijs waard) verschil of zorgen voor bijkomende ellende (opblazen 4in1 door de Xtreme 380 motor).

De Superblades XP schijnen ook aanrader te zijn, maar zie daar maar eens aan te komen...)

Ik heb regelmatig op het punt gestaan te Honey Bee te 'repareren' :confused: met een flinke voorhamer :rolleyes: maar eens je hem kunt vliegen is het een fijne gooi-en-smijt helikopter. Foutjes worden bijna niet met schade afgestraft en als er wél schade is, reparatie erg goedkoop én eenvoudig :D

Groet,
Robbie

De Extreme rotorbladen is een must have voor de HBFP2. Zonder die bladen is het echt een dweil. 8-O

De standaard bladen zijn veel te buigzaam, en het is een drama om ze te tracken. XdP47j3x5q8[/media] Honey Bee FP HBFP V2 - Swapping Main Rotor Blades - YouTube

Ook is het handig om rubbers om de skids te doen tegen het doorslippen. Als je een "out of control" hover wil afbreken door hem op de grond te kwakken, glijdt hij vaak door, en dat kan weer voor schade zorgen. :(

Veel plezier met de HBFP2,.. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back