Beginneling: E-Sky Honey bee 3D v2

A Skidz

goed punt :!: :!: :!:

Het zou inderdaat ook wel eens aan de zender kunnen liggen. of mischien een slecht kristal.

(nog 1 week werken en dan eindelijk vakantie en tijd om het eens uit te zoeken.)

Slecht kristal lijkt me niet echt plausibel, dan zouden de andere kanalen het ook niet of nauwelijks moeten doen. Kanaal 1, 2 en 6 worden voor de tuimelschijf gebruikt, kanaal 3 en 4 voor gas en staart. Het zou niet aan je kristal liggen als alleen kanalen 1, 2 en 6 uit de pulstrein wegvallen. Ik denk dat een instortende BEC-spanning de oorzaak wel eens zou kunnen zijn... Of een kapotte CCPM mixer in de zender.

Groetjes,

Ton.

Als het de zender is dan moet het op te lossen zijn door een andere zender te gebruiken. Ik heb een FC-18 voor mijn vliegtuigen. als ik het ontvangstkristal vervang dat kan ik alle servo's aansturen.

Ik heb alleen geen idee hoe ik de zender moet instellen :cry: :cry: Ik kom er gewoon niet uit. zelfs niet met de NL handleiding. :cry: :cry:
kan iemand helpen :?: het is een Duitstalige FC-18V3.1

Nou ik ben misschien wat grof geweest maar ik heb alle 3 de servo stangetjes 360 graden in gedraaid ,dus korter gemaakt en het is weer priema en hij gaat nu bij 75% van de toeren alweer gelijk omhoog.
Het is niet de op lossing maar het werkt wel!!!,zou het toch door een lichte crasch kunnen komen ,maar dan nog ik zie er niets aan gr jp

Wat jij gedaan hebt is de rotorbladen meer pitch (lift) gegeven. daardoor zal de heli bij een lager toerental opstijgen. (dat is niet grof). bij mij is het echter zo dat de servo's soms niet mee bewegen (moetten alle-die iets naar beneden om meer pitch te geven) met het optoeren van de motor. het ligt volgensmij ook niet aan de BEC, want ik kan de cyclic wel besturen. Als ik de motor loskoppel werkt alles wel normaal.

Als je de motoren start kan de spanning zover instorten dat de BEC niet meer werkt, maar ik denk dat je dat wel zou herkennen.
Ik heb geen ervaring met de FC18, sorry... In de FF9 is het swash type SR3.

Groetjes,

Ton.

PS Kan je uit de Engelse handleiding niet deduceren welke opties je moet hebben, en dat met babel vertalen?

HELP :!:

Ik heb nu ook een Probleem met mij E-Sky. :?

Hij wil niet hoger komen dan ongeveer 50 cm. (hij heeft al op 10m gevlogen met dezelfde setup)

Als ik (70%) gas geef komt hij maar net los van de grond na 10 sec. zakt het toerental hoorbaar in en zakt hij weer op de grond.

Ik heb natuurlijk eerst zelf van alles geprobeerd.

Meer pitch op de bladen helpt niet.
De accu is nog niet veel gebruikt en niet mishandeld (3S1P pack 1300mah).

Wat me wel opgevallen is, is dat als ik meer dan 70% gas geef dat het ledje op de 3 in 1 box rood wordt. De staart is dan onbestuurbaar en de motor gaat niet harder draaien door meer de 70% gas te geven.

Ik vermoed dat hier het probleem zit. Wat is hieraan te doen?? hoe kan ik dit voortaan voorkomen. dit was eerder niet zo. maar is gekomen nadat ik de heli uitelkaar heb gehaald om de kop beter af te stellen (wat overigens wel gelukt is)

Laurens

Het lijkt er toch helaas op dat je hoofdmotor is overleden. Controleer ook even of de tuimelschijf nog goed in elkaar zit, deze wil nog weleens los komen.

Je zegt trouwens zelf dat je meer pitch hebt gegeven. Hoeveel is dat en heb je nu niet gewoon veel te veel positieve pitch waardoor de hoofdmotor het niet trekt?

Since vnadaag heb ik er ook 1tje, en na mijn accu geladen te hebben en een beetje de beschijfing doorgelezen te hebben. Kon ik eindelijk proberen, eerst vond ik hem echt veel toeren maken. Maar na 1/2 accu geprobeert in de lucht te komen sloeg het noodlot al weer toe.

Ik was bezig in de tuin, omdat ik dacht als ik dan crash dan gebeurt dat teminste in de Plantjes.
Maargoed, ik vloog dus zo het gridpad op en daar ging een stuk van mijn Rotorblad :cry: :cry:

Dus na ongeveer 10 min. proberen is de lol alweer afgelopen en ken ik weer opnieuw gaan bestellen...

mzzl,

@ Amstel76

Ik heb geen pitch meter. ik klooi wat met een geo.
Het was ongeveer +10 nu is het +15

Ik zal morgen eens een stuk minder proberen kijken of de regelaar dan nogsteeds rood wordt.

De tuimelschijf zit (nog) goed in elkaar.

Ik ben vanmiddag nog even bezig geweest en de motor klinkt niet verkeerd.

PS: wordt die rood als je teveel Amps trekt ???

@ sjorsi

zonde heb je veel schade ???

+15 is veel teveel, probeer hem maar terug te brengen naar +7 á +8. Als het lampje rood wordt wil dat zeggen dat je aan 100% motorvermogen zit. Dit gebeurt normaal alleen bij vol gas of pitch.

Je wil en vraagt dus gewoon teveel van de motor op dit moment.

Bij een Hornet (Met Speed 300 motor):
Beginner -3,0,7 graden
vliegen -5,0,9 graden
3d -9,0,-9 tot -11,0,11 afhankelijk van wat de motor trekt.
De eerste is met de knuppel helemaal onderin, de tweede in het midden en de derde is vol pitch. De headspeed (rotorsnelheid) is bij micro's voor een beetje vliegen 1700-2000 toeren, voor 3d 2000+.

Succes,

Ton.

@ laurens,
Nee het valt mee, alleen de rotor was beschadigt en heb ik weer kunnen repareren. Niet op de manier zoals het zou moeten, maarja. hij doet het wel weer.

En ik ben nou bezig met het afstellen van die Rotorkop, want de heli gaat steeds naar Rechts-voor als ik gas geef. en hij heeft ook de neiging om rondjes om z'n as te draaien.
Kan ik dit het beste met de zender zelf afstellen of de servo's verstellen???

Thnx,
Sjors

Back