Had t topic al een tijdje niet meer gelezen, vandaar deze late reactie.
zeg wat heb jij eigenlijk tegen gewone NIMH batterijen;
laat iedereen toch rijden zoals hij zelf wil, en ervaring opdoen, das de beste leerschool,
NiMH kun je niet zo snel laden, levert minder power, zwakt na enkele minuten al af, is zwaarder, is duurder.
Er wordt
overal aangeraden om minimaal +- 120A te gebruiken, welke NiMH kan dat?? Of denk je dat iedereen het fout heeft?
Dat Traxxas NiMH bij de wagen levert vind ik ook royaal
stom.
ik rij nu al zolang op NIMH batterijen , in mijn firestorm flux, in mijn rustler vxl en nu ook in mijn e revoBE , ik heb daar nog nooit geen probleem mee gehad, en mijn auto's gaan ook hard en vooral PERFECT controleerbaar,
ik snap jou afkeer voor NIMH batterijen niet!!
Firestorm Flux en Rustler VXL hebben vanwege de kleinere vraag naar power ook voldoende aan NiMH batterijen. De ERBE vraagt meer dan een NiMH kan leveren en is daardoor niet aan te raden. ''PERFECT controleerbaar'' is nogal relatief en dat zal met LiPo niet veranderen in jou ogen.
Ik heb zelf ook met NiMH gereden in mijn Rustler, zowel 6 als 8 cell, daarna ben ik overgestapt op 2S LiPo's. De 8 cell had in de eerste 5 minuten ongeveer evenveel power dan een 2S, daarna zag je de power gewoon weg ebben. LiPo's houden hun voltage onder spanning veel beter vast en blijven daardoor meer constant presteren gedurende de complete rit.
Wellicht dat jij eens LiPo moet proberen en dan nogmaals objectief beoordeeld? De meeste die LiPo aanraden hebben ervaring met zowel NiMH als LiPo en raden dan LiPo aan. Jij hebt alleen ervaring met NiMH en raad daardoor NiMH aan terwijl je LiPo niet geprobeerd hebt.
Zoals bricks ook al zegt, de TS heeft reeds een LiPo lader. Een setje goede LiPo's is dan goedkoper dan een setje goede NiMH's.
maar ik vind het gewoon een lipohype,
Dus jij gebruikt ook nog je VHS ipv de DVD / BR en je cassetteband speler ipv een MP3/MP4 speler? Je hebt hypes en je hebt technologische vooruitgang.
en dat feit dat nimh packs niet goed zouden zijn voor een ERBE wie geeft dit verzonnen?
Alleen de
uitvinders ervan, maar die zullen er wel geen verstand van hebben denk je wel? (Mamba Monster Specs : Continuous 120A)
waarom steken ze er dan 2 zulke packs bij
Goede vraag!! Stel die maar eens aan Traxxas.