beginneling

• Topicstarter Topicstarter stevoo
  • Startdatum Startdatum
GEWOON DOEN ZOU IK ZEGGEN!
6s daarin .op naar een mooie open vlakte.en testen maar.

2X 3sell lipo batterijen in serie= 6S

voor een 6s lipo heb je geen plaats op de revo!maar daar was je wel zelf al achter gekomen !

Je hebt zoveel soorten revo's dacht ik. Enkel buggy's en een beetje truggy's interesseren mij :p Vrijdag begin ik normaal met de ombouw van m'n buggy naar brushless :D
Ik zie sommige over 3S praten terwijl je ziet dat er 6S in de auto ligt en das verwarrend.

Laatst bewerkt:
De e-revo heeft twee batterij vakken. Daar past maximaal zo'n 3S lipo in.
Dus dat geeft 2x3S=6S.
Een buggy heeft meestal maar 1 batterij vak. Maar doordat vaak klittenband gebruikt wordt, kun je daar wel een enkele 4, 5 of zelfs 6S accu in kwijt.

Afhankelijk van het model auto dat je rijdt, moet je dus de goede accu kopen.
Een e-revo brushless op 6S is echt mega gaaf. Maar zelfs op 4S gaat ie nog erg snel.

Had t topic al een tijdje niet meer gelezen, vandaar deze late reactie.

zeg wat heb jij eigenlijk tegen gewone NIMH batterijen;
laat iedereen toch rijden zoals hij zelf wil, en ervaring opdoen, das de beste leerschool,
NiMH kun je niet zo snel laden, levert minder power, zwakt na enkele minuten al af, is zwaarder, is duurder.
Er wordt overal aangeraden om minimaal +- 120A te gebruiken, welke NiMH kan dat?? Of denk je dat iedereen het fout heeft?
Dat Traxxas NiMH bij de wagen levert vind ik ook royaal stom.

ik rij nu al zolang op NIMH batterijen , in mijn firestorm flux, in mijn rustler vxl en nu ook in mijn e revoBE , ik heb daar nog nooit geen probleem mee gehad, en mijn auto's gaan ook hard en vooral PERFECT controleerbaar,
ik snap jou afkeer voor NIMH batterijen niet!!
Firestorm Flux en Rustler VXL hebben vanwege de kleinere vraag naar power ook voldoende aan NiMH batterijen. De ERBE vraagt meer dan een NiMH kan leveren en is daardoor niet aan te raden. ''PERFECT controleerbaar'' is nogal relatief en dat zal met LiPo niet veranderen in jou ogen.

Ik heb zelf ook met NiMH gereden in mijn Rustler, zowel 6 als 8 cell, daarna ben ik overgestapt op 2S LiPo's. De 8 cell had in de eerste 5 minuten ongeveer evenveel power dan een 2S, daarna zag je de power gewoon weg ebben. LiPo's houden hun voltage onder spanning veel beter vast en blijven daardoor meer constant presteren gedurende de complete rit.

Wellicht dat jij eens LiPo moet proberen en dan nogmaals objectief beoordeeld? De meeste die LiPo aanraden hebben ervaring met zowel NiMH als LiPo en raden dan LiPo aan. Jij hebt alleen ervaring met NiMH en raad daardoor NiMH aan terwijl je LiPo niet geprobeerd hebt.

Zoals bricks ook al zegt, de TS heeft reeds een LiPo lader. Een setje goede LiPo's is dan goedkoper dan een setje goede NiMH's.

maar ik vind het gewoon een lipohype,
Dus jij gebruikt ook nog je VHS ipv de DVD / BR en je cassetteband speler ipv een MP3/MP4 speler? Je hebt hypes en je hebt technologische vooruitgang.

en dat feit dat nimh packs niet goed zouden zijn voor een ERBE wie geeft dit verzonnen?
Alleen de uitvinders ervan, maar die zullen er wel geen verstand van hebben denk je wel? (Mamba Monster Specs : Continuous 120A)

waarom steken ze er dan 2 zulke packs bij
Goede vraag!! Stel die maar eens aan Traxxas.

Laatst bewerkt:
Nouja, die accu's dei Traxxas bij de ERBE levert nu zullen het wel trekken. alleen zullen die accu's het niet erg lang volhouden denk ik. door de grote stromen zullen die NiMh accu's vrij vlot minder worden.

het probleem met de NiMh accu's is nog niet zozeer dat ze de stromen niet kunnen leveren, maar dat ze de stroom niet snel genoeg op kunnen nemen.
bij het remmen voedt de regelaar stroom terug naar de accu. kan de accu deze energie niet snel genoeg verwerken, zal de spanning van de accu stijgen. stijgt deze spanning te ver, poef, regelaar weg.

ik moet eerlijk zeggen dat ik nu wel begin te twijfelen aan mijn nimh accu's ,

ik zou wel graag eens willen weten of iedereen hiermee akkoord is,

of als er nog mensen zijn die met hun e-revo be met nimh rijden en er slecht ervaringen mee hebben zou ik dat graag horen of weten,

want ik ben ook niet van plan mijn erbe aan de zak te rijden met gewone accu's

en als ik dan toch lipo's zou kopen, wat moet ik dan doen,
dus b.v ik koop 2 lipo's + een lader( welke???) ,ik lees je mag ze niet overladen, je moet gelijk laden, je mag ze niet leeg rijden, hoe weet en doe je dit allemaal????

dus mijn erbe staat op 7 cell , hoe moet je dit veranderen??

hoe weet je dat de lipo bijna leeg is( moet je op de klok staan kijken??)

hoe weet je dat alles gelijk geladen is en gelijk word ontladen

ik sta wel open om dit te proberen, maar ik weet er de ballen van

als je even wat zekerheid wilt hebben, kun je castlecreations een mailtje sturen. mail ze welke accu's je heb, en wat ze in een ERBE zitten. (je moet niet vergeten dat de ERBE voor NiMh accu's een lichtere vertanding heeft dan voor Lipo. 18/65 voor NiMh, en 18/54 voor Lipo.
dit is al gedaan om de stromen kleiner te houden. (je zult denk ik ook geen problemen hebben met je accu's, maar je moet die vertanding neit zwaarder zetten)

als je bij Almelo in de buurt woont, wil ik wel eens langs komen met m'n Caslte link (of je koopt er zelf een, kost maar 25 dollar bij liquidrc). dan kun je de controller aan de pc hangen, en vanalles instellen.
als je lipo's gebruikt, zet je de lipo cut-off aan in de regelaar, dan stopt deze vanzelf als de spanning te laag word (de lipo dus leeg is)

over het laden, je moet een lipo lader hebben met balancer. als je dat hebt gaat het allemaal wel goed.

Soms sta ik er ook van te kijken dat sommige Fluxen nog niet zijn gesmolten:

1800mah 20c 3s = 36A ....

@ kwak : klein beetje informatie:
goede lader met balancer
2S LiPos raad ik je aan (snelheid zal iets toenemen, maar niet extreem want je gaf aan daar geen behoefte aan te hebben?) denk aan Turnigy / Zippy Flightmax. Beide goedkoop en degelijk!
Castle Link = onmisbaar in mijn ogen, eenmalige kleine investering
Weet niet waar je woont, maar net als Klamath wil ik je best helpen als je een beetje in de buurt zit.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben vandaag nog eens langs de rc schop geweest,
en dit uitgelegd over die accu's

de beste man wist daar een kort antwoord op,

dat traxxas dit niet kon permiteren om accupacks ,bij een wagen te leveren, die niet goed zijn of waaraan de wagen zou kapot gaan, want je hebt nog altijd 1jaar garantie, en BIJGELEVERDE accupacks, die b.v uw regelaar of je komplete mamba monster aan de wip helpen, en als ze dan geen garantie geven op accupacks die bijgeleverd zijn, dan konden ze nu niet meer op hun kantoor van de aanklachten en rechtzaken,dat had de verkoper daarop te zeggen,

en de verkoper had geen probleem met lipo's, hij stelde zelfs voor om mijn wagen eens mee te brengen, want hij had 2 demo lipo's liggen om te proberen

wat denken jullie hiervan?

Ik ben nu al een paar dagen aan het rijden op lipo en moet zeggen dat dit toch een groot
verschil is dan met de Nimh's .De e-revo mamba schreeuwt om lipo, hij is gemaakt om er hard aan te leuren en volle bak mee te rijden.En geloof me; hij kan tegen een ferme stoot.De NimH's die er standaard bij zitten gebruik ik nu voor mijn bandit en zo is mijn zoon ook weer happy met 2 xtra accu's.
De lader die ik gebruik is een ultramat 16 en ben er content van (overweeg zelfs om er een 2° bij te kopen om mijn 6 lipo's op te pompen)

Back