Beginneling

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door Pietercornelis, 5 jul 2006.

  1. Hallo!

    Ik zal mezelf eerst even voorstellen: Ik ben Pieter, student Biologie, en ik ben erover aan het denken om met raketten te beginnen. En natuurlijk heb ik dus een aantal vragen, en ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen. Ik wil graag beginnen met een aantal modelraketten, en me misschien later toeleggen op experimentele (zelfbouw) raketten.
    Ik heb al wat op modelraketten.nl rondgekeken, en ik ben op zoek naar een leuke, kleine raket. Mijn probleem is ten eerste dat ik moeite heb om de voor- en nadelen van de verschillende raketten te zien. Zou iemand me een bepaald model aan kunnen raden? En waarom dan juist die? Ook vraag ik me af wat er, behalve de raket, nog meer nodig is om te kunnen lanceren aan batterijen, motor ed, en wat dus min of meer het totale kostenplaatje wordt. (Je blijft toch student...)
    Daarnaast vraag ik me af of iemand bekend is met de betaalmethode van modelraketten.nl en de levertijd.
    Alvast bedankt!
     
  2. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Beste Pieter,
    Welkom op het forum en in de Modelraket hobby.

    De betaling en levering via Modelraketten.nl is goed.

    Wat is een goede raket om mee te beginnen vraag je. Tja, lastig.
    Er zijn Starterspakketten (met alles erbij), maar dat zijn vaak kleinere modellen (niet dat deze gaan vervelen), maar een groter model is ook erg leuk. Als voordeel is dat je dan bijv. al een standaard erbij hebt (soms ook een lanceerbediening).

    Je kunt eenvoudige raketten kopen om te bouwen (plastic vinset), maar ook kiezen voor Balsa Vinnen. Dan heb je iets meer te bouwen en dat is wel zo leuk (er kan ook meer misgaan, vinnen scheef etc).

    Bij Modelraketten.nl zou ik adviseren:
    - Big Betty
    - Nova Payloader

    Andere leuke modellen bijvoorbeeld via CavemanRocketry:
    - Big Bertha
    - Hawk M.T.Vehicle