Beginnen, geen vliegervaring

• Topicstarter Topicstarter Xearo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Succes. Verder lijkt het me dat je niet op verdere hulp hoeft te rekenen van mensen wier adviezen, gebaseerd op jarenlange instructie-ervaring, je allemaal in de wind hebt geslagen.

Ik vind het argument van Xearo dat ie geen tijd heeft om bij een club te vliegen nergens op slaan. :hammer:
Of je nu naar een club in de buurt gaat, of wildvliegen op een veld , hier gaat volgens mij dezelfde tijd inzitten...
Vind je misschien het lidmaatschap te duur ????
Je hebt tenslotte maar een budget van € 200,-

Ik ben zelf ook pas begonnen met een trainer en ben wel lid geworden van een club en dus les gehad van een instructeur.
Lidmaatschap koste mij voor 1,5 jaar ongeveer € 130,- maar bij de eerste les heeft mijn instructeur wel een paar keer mijn vliegtuig gered.
Mede dankzij de goede tips en lessen kon ik na 2 weken al examen doen voor het A-brevet.

Nu vlieg ik zelfstandig en dat is een heerlijk gevoel, je leert echt elke keer dat je weer vliegt een hoop bij.

Mijn advies, spaar even door en doe het gelijk goed, dan heb je er veel meer plezier van. :wink:

Xearo zei:
Ik heb gegoogled en heb verschillende reviews gelezen over de skyflex, allen schrijven dat kinderen van 8 er ook (goed mee?)zouden kunnen vliegen.
En dus weet je nu precies, hoe dat dan moet? :roll:

Xearo zei:
Ik ga waarschijnlijk bij mijn oma vliegen, ze heeft een boerderij gehad en een flinke lap grond....
Waar is dat precies? En nee, we komen NIET kijken....
De andere vragen heb je nog niet beantwoord:
Op welke frequentie? Wat moet je allemaal checken voor het opstijgen? Wat moet je zeker niet doen als je niet meteen de grond wilt ingaan? Hoe denk je verder te voorkomen dat er ongelukken gebeuren?

xearo
jij zegt dat je bij je oma gaat vliegen hoe ver is dit van jou huis af ik denk niet echt dicht bij toch.
dan is er dus echt totaal geen manier van zeggen dat je geen tijd hebt om bij een club tegaan en dan zou inderdaat het geld er behoorlijk wat mee van doen kunen hebben maar dat is dus mooi dommen praat want als je bij een club gaat geef je mogelijk een keer wat geld uit en dan heb je ook veel meer plezier en gegarandeerd meer minder geld dat je uit geeft (of je moet zo gek zijn als ik zie mijn onderschrift) en jij bent nog jeugd dus betaal je hoe dan ook minder geld

Hopelijk woont zijn oma in het laagvlieggebied bij Venlo ...... en dat is 100% veboden voor SkyFlexen ... en je verzekering dekt dan geen schade (ûh wat kost een F16 nog weer ...) ....

Hey Dirk die F-16 is niet zo erg maar daar waar die F-16 neerkomt, maar die mensen die er toevallig inzitten of op de plek van inslag nietsvermoedend rondlopen.

Dat is geen argument.
Xearo wil het immers zo fout en risicovol mogelijk doen dus hoe meer schade......

De 600 modelvliegers op dit forum en de naamloze 5500 andere georganiseerde modelvliegers zullen hem NIET dankbaar zijn voor zijn vasthoudendheid...

ik vraag enkel hulp, niet om afgezeken te worden. als ik 3x verteld dat een club niets voor mij is, dan is dat zo en niet anders. en waarom zou een f16 neerstorten? de hoogte dat zo`n ding bereikt is net zo hoog als een huis...

Wil je dit graag horen????

Uitstekende keus, Skyflex V, mooie delta vlieger!

Kun je gewoon opgooien, vliegt vanzelf.

8 Jaar stond in de reviews? 6 Jaar is voldoende voor dit spul.

Al die Mannen/Jongens hier hebben er geen verstand van......

Oh, koop ook maar een Kyosho Hyperfly Helicopter, die vliegen
volgens de reviews ook met 1 hand los.

Ja, die reviews,, die moet je lezen....Ach eigelijk zijn er helemaal geen
slechte vliegtuigen....K'heb nog nooit een negatief review gelezen....

Jij wel?

Ach en wat kan jouw die vliegtuigen van anderen schelen....
die hoef jij immers niet te betalen.

Dit las wel even lekker zeker?

Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat wat jij van plan bent in dat gebied.
ZEER onverstandig is.....

En de mensen zeiken je niet af, maar proberen je met rede
op andere gedachten te brengen.
Deze mensen zijn wel op een serieuze manier met hun hobby bezig
en hebben honderden zoniet duizenden euro's in hun vliegend materieel zitten.
En dit willen ze niet in de grond geboord hebben door een 18 jarige
eigenwijsje die denkt te kunnen wild vliegen tussen de hobby vliegvelden.

En ook nog eens in een laagvlieggebied van militaire luchtvaart.

Hoe dom kan iemand zijn????

Johan

ja zoals mij.
sorry maar ik zit op de club in venlo en vlieg daar met mijn heli zoals vele anderen.
hoeveel km woon jij van de club in venlo af.
ik wil niet graag crashen en die anderen daar ook niet.

nou ik denk dat jij je meer aansteld
omdat jij niet de verandwoording wil nemen om bij een club te geen terwijl je er zo veel in de buurd hebt en geloof me als ik daar woonde dan was ik gewoon kompleet geholpen nu moet ik 3 kwatier fietsen met de handen en daar is het lichaam niet op gebouwt

Vaak noem ik mijn zoon stronteigenwijs, waarop die dan onveranderlijk zegt, dat dat een erfelijke eigenschap is. We zijn dus wel wat gewend, wat dat betreft.
Voor iemand, die echter zo eigenwijs is, dat-ie naar geen enkele rede wil luisteren. Die vindt, dat-ie wordt afgezeken als er alleen goed-beargumenteerde adviezen worden gegeven. Die dan ook nog de onwaarschijnlijke onbeschoftheid heeft om iemand toe te voegen, dat aanstellen een kunst is, hebben wij geen woorden.
Slechts 1 vraag: hoe dik is die plaat????????????????????????? En dit mag dan wel als een afzeiker worden opgevat, want zo is het ook bedoeld.

Xearo,

Ik wil je van mijn kant even op het hart drukken dat je je niet bepaald populair maakt op het forum. Een mening is prima, maar het gaat er op lijken dat jij je nogal bewust afzet tegen andere mensen die verdorie de moeite nemen om jou te helpen!!!! Ik wil je dan ook langs deze weg vragen iets in te binden wil je ooit nog hulp van deze mensen hebben..

Robert

Xearo, zorg ervoor dat je niet binnen een straal van vijf kilometer van een modelvliegveld vliegt. Vijf kilometer is namelijk het bereik van radiobesturing door de lucht, op die afstand kun jij nog storing veroorzaken.

@ ron van sommeren, doe ik ook niet, ik weet wat het bereik en wil ook niet lastig zijn voor anderen.

en @ corrien en high flyer, wie is er stronteigenwijs? ik heb simpelweg geen tijd voor bij een club te vliegen. ik heb af en toe eens wat tijd over. simpel. omdat ik nog andere hobbies heb waar ik op zijn minst 3dagen in de week mee bezig ben. als anderen het steeds blijven dan vat ik het op als afzeiken.

@robert, ik zie ook dat ik me niet bepaald populair maak onder de vliegers hier omdat ik niet bij een club wil. dat is niet mijn fout, dat de anderen dat niet willen begrijpen. verder ben ik nooit kwaad of agressief oid geweest op het forum tegen wie dan ook. dat wil ik ook helemaal niet.

xearo
ik noem jou never nooit niet strond eigenwijs ik vind het alleen bijzonder jamer dat je terwijl je zo dicht in de buurd woont van zo veel clubs jij niet de moeite neemt om in elk geval een paar er van te bezoeken en kijkt of je er vrienden kan maken in plaats van vijanden.
je hoefd niet elke week naar een club toe te gaan hoor alleen dan duurd het lang voor dat je solo kan vliegen dat is het enige nadeel van een club je moet een brevet halen maar het voordeel is je leerd wel om de kist zonder schade op de grond te krijgen.
en bovendien is het veel veel veiliger.
als je als nog gewoon zonder club gaat vliegen noem dan wel ff je freqentie want dan is dat iets makelijker voor je zelf en voor de clubs in de buurd want als jij weet welke kanaalen er veel gebruikt worden. weet jij ook of je mischien niet beter een ander kristal kan kopen zo dat je ook wat makelijker de afstellingen kan na kijken en je dus zelf ook minder kans hebt op storing

@Xearo,

Blijf in ieder geval uit militaire laagvlieggebieden... te herkennen aan laag en hard overvliegende jets ...(meestal diverse NATO modelletjes)...

Als je "gespot"wordt door een vlieger (zijn taak) zal hij uit hoofde van zijn professionaliteit onmiddelijk via de radio een AIRPROX melding maken (=vliegtuig te dicht in de buurt)... met de coördinaten waar (ongeveer op de meter nauwkeurig danzij leuke gadgets aan boord)..

Voordat je je spullen bij elkaar gepakt hebt is de marchausee ter plaatse .... je Skyflex wordt in beslag genomen .... zie je nooit meer terug .... en je kan rekenen op een boete die op kan lopen tot € 5.000,--

P.S. als je door en Yank gespot wordt zit je de zelfde avond nog op transport naar Guantamo Bay .... tegen de tijd dat ze er achter komen dat je een onschuldig eigenwijs jongetje uit Venlo bent ben ik allang over mijn verloopdatum heen .....

Xearo zei:
aanstellen is ook een kunst.

Hufteren ook

Xearo zei:
dat is niet mijn fout, dat de anderen dat niet willen begrijpen.

Toch lastig in het leven, de rest van de wereld is te dom.

Xearo zei:
verder ben ik nooit kwaad of agressief oid geweest op het forum tegen wie dan ook..

Het bewust risico's lopen met de hobbymogelijkheden van anderen is op zich al vrij agressief ...

Hey Billy,

Still allife and kicking.........

P.S. who the fuck are you Billy......(PBtje graag)

P.S. geinig geen |%# (censuur) .......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back