Beginnen met airbrushen

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Jasper, 8 nov 2004.

  1. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
  2. Sander

    Sander

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Zaandam / Amsterdam
    idd, airbrush-services almere, heb er mijn Harder en steenbeck evolution ook vandaan. Ik mocht toen ook testspuiten en oefenen... Zeker de moeite waard om even te gaan kijken. De evolution is een dual-action brush, voor 149,-
     
  3. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Zeg eens Gerard, je hebt je al aardig in die stof verdiept, je hebt zelf zo'n setje... en dan beplak je je Raptor met stickers???

    Heb je zelf wel eens wat bespoten met een airbrush? (foto :D )
     
  4. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    nee, ben nog steeds op zoek naar een fiberglass kap, maar eersdaags als ik tijd heb ga ik proberen die originele kap te spuiten.

    zal vandeweek wel eens een foto schieten van de corsair die ik gearbrushed heb.

    @sander, de evolution word een van mijn volgende brushes.
     
  5. Sander

    Sander

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Zaandam / Amsterdam
    Goede keus, ligt lekker in de hand, makkelijk schoon te maken :wink: en genoeg onderdelen/naalden te verkrijgen.
     
  6. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
  7. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.498
    Locatie:
    groningen
  8. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
  9. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    Eingelijk gebruikte ik de airbrusher omdat ik het fijner vond dan werken met een spuitbus. Maar echt airbrushen heb ik nooit gedurft op mijn modellen. Maar 1 ding weet ik wel zeker, met deze boven genoemde tips ga ik dit zeker wel oefenen!

    Bedankt voor de link satoer!

    Groeten, Thomas
     
  10. Fabian

    Fabian Guest

    Toevallig heb ik vorige week bij de Makro een compressor gekocht met ook een klein beetje dit doel uiteindelijk (naast oude stoffige pc's uitwaaien).

    Voor ongeveer 60 euro inclusief heb je dan een 25 liter compressor. Lekker rustig in een hoekje van de kamer brushen is er dan overigens niet bij. In dat geval kun je beter een flesje lucht kopen. Tevens neemt een compressor een stuk meer ruimte in. Ik zet hem in de schuur en kan met een lange slang in de keuken rustig werken (en warm).

    Het setje van Revell had ik ook al naar gekeken en is tot nog toe het meest complete setje met tevens de beste prijs kwaliteit verhouding.

    Blikje inspiratie erbij en het is klaar zou je zeggen..
     
  11. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik heb ook een piston compressor van de bouwmarkt, vochtafscheider erop en spuiten maar.

    die lucht kannetjes is echt een drama als je even door wilt gaan, ook de druk is niet constant.
    ik heb op mijn compressor een ander luchtfilter gezet en nu is ie 2 keer zo stil, en goed te hebben hier in de kamer.

    maar ik speel ook met de gedachte het ding op zolder te zetten, en een slang naar beneden te halen.
     
  12. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
  13. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik ga inderdaad de vochtvanger met ingebouw reduceer bij de airbrush zelf plaatsen, dan kan op de hele leiding vol druk blijven staan
     
  14. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    he rick mooie link :)

    even ter indo, op de webshop van die duitse site word de revell set aangeboden onder het moedermerk vega 2000, voor 133 euro, dat is exact dezelfde set als de revell masterclass
     
  15. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    even een tip die ik gehoord heb, als je veel last hebt bij wisselende druk uit spuitbussen lucht (worden koud en kunnen zelfs bevriezen bij lang gebruik), kun je de bus in lauw water leggen.

    schijnt heel goed te werken...
     
  16. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Gerard waarom prijs je die Revell zo aan terwijl jij zelf wilt overstappen naar de evolution? Is de evolution beter?
     
  17. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik wil de evolution voor erbij, de revell doe ik absoluut niet weg.

    de evolution kan een detail naald in tot 0.2mm, de revell/vega is de kleinste 0.4mm

    die 0.2 ga je alleen gebruiken bij piepfijne details met erg verdunde verf.
    de vega/revell is weer een kei in wat grotere dingen als canopies, rc auto kappen en statische modellen etc.
    ter vergelijk, met de vega/revell kan je een lijntje spuiten tot ongeveer 2 a 2.5 mm dik, de evolution moet dat met geoefende hand zeker nog kleiner kunnen.

    ik vind ook zeker de setprijs van 133 euro (op die duitse site) of 170 euro (hier in NL) zeker een voordeel.
    in dat setje zit alles op een bus lucht na om meteen aan de slag te gaan, mengbekertjes, onderflesjes, 3 sets naalden en nozzles, slangen, adapters noem het maar op.

    voor de evolution heb je voor 150 euro alleen de kale airbrush met 1 naaldset, maar dat neemt niet weg dat dat ook een geweldig apparaat is.

    ik heb zelf de revell/vega gekocht omdat ik de complete set erg interessant vind, en ik vind het leuk, dus koop ik straks de evolution bij.
     
  18. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Maar kan je in de Evolution dan ook geen grotere naald draaien zodat hij ook goed geschikt is voor het grotere werk, zoals grotere oppervlakte’s van canopy’s ?

    Ik nijg namelijk ook een beetje naar de Evolution.
     
  19. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    in de evolution passen naald/nozzle combi's van 0.15, 0.2, 0.4 en 0.6 mm

    in de vega gebruik ik altijd naald #1 (0.45 mm meen ik) die voldoet ook voor grote vlakken, maar ik vind het een gemis dat ie niet kleiner kan voor als je piepie details wil spuiten.
    daar blinkt de evolution weer in uit.

    rick_NT heeft ook een evo, misschien kan jij jou ervaringen posten rick ?
     
  20. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Dus de evlotution zou jou Revell/Vega eigenlijk overbodig maken. Al is het (lijkt mij) wel handig om niet steeds van naald te moeten wisselen.

    Ik ga denk ik ook voor de evolution. Zou vanavond heen willen naar almere, maar kan die schattige kindertjes toch niet snoeploos laten. Dat is slecht voor mijn gezondheid als al dat snoep niet op komt vanavond ;)
     

Deel Deze Pagina