beginnen met de "zeeland"

• Topicstarter Topicstarter marco1974
  • Startdatum Startdatum
M

marco1974

Guest
hallo allemaal!
:help:

ik heb al jaren ervaring met modelbouw, echter enkel met plastic,statisch.
Ik vind het nu tijd voor de volgende ultieme stap..rc modelschepen!

Mijn plan is om dit samen met mijn vader te gaan doen, en omdat hij op een sleper heeft gevaren in Terneuzen is mijn oog gevallen op de zeeland.
Hij heeft dat schip gekent, en aangezien wij beide uit Terneuzen komen lijkt het me een logisch begin.

Nu begrijp ik dat ik met de aanschaf van de doos er nog lang niet ben.
Ik heb echter nog geen goed beeld wat er nog meer bij komt kijken.
Nu zijn mijn vragen aan jullie: Wat heb ik verder nodig ?kunnen jullie me een zetje geven in de goede richting?
Waar kan ik het het best bestellen(zit hier nergens een zaak in de buurt)
1.De Zeeland van Billing Boats
2.zender/ontvanger set(enig idee welke?)
3.
4.
5.
6.
7.
etc..

ik hoor het graag van jullie!!

Marco
in Sas van Gent zit een modelspoorwinkeltje die met de Zeeland adverteerd
ik dacht aan de Oostkade
zelf ga ik altijd naar Baillien aan de Thurnhoutsebaan 340 Antwerpen
zeker voor je eerste schip een aanrader daar deze mensen goed advies kunnen geven
en hebben een zeer uitgebreid assortiment
grt Ko

Begonnen met de Zeeland

Hallo,

Ik ben ook bezig met de Zeeland en heb een leguaan geknoopt. Deze moet nog wat gebruikssporen meekrijgen.
Deze i.p.v. de rubberen snavel die in de doos zit. Misschien niet historisch juist, maar toont wel echter.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
1.De Zeeland van Billing Boats
2.zender/ontvanger set(enig idee welke?)staat mischien wel op de doos?
3.houtlijm
4.plamuur
5.motoren
6.regelaars
7.
etc..

de boot zelf
zender (robbe futuba f-14 denk ik?)
motoren + regelaar
servo's niet te vergeten!! zonder servo geen roer!
accu's

bij je zender set zit een ontvanger die je door moet schakelen naar je servo's en regelaar als ik het goed heb dus dat is niet het probleem
zou wel iemand vragen je te helpen ik heb ook hulp (A)

Nou dan zal andere tim hem ook wat tips geven;)

Kijk eens naar een mooie f14 in duitsland want daar kosten ze 100 euro en het verzenden ongeveer 10 euro dacht ik. Servo zit bij je zender pakket. Anders kijken naar een graupner of robbe servo van de normale serie.
Regelaar kijk eens naar een graupner regelaar van 15 ampere dat is ruim voldoende en goedkoop en heel mooi regelbaar. Ik heb er een keer meegevaren en reageert heel snel invergelijking met de conrad regelaars die ik heb. Ik zou persoonlijk niet voor een robbe rokraft regelaar gaan omdat die duurder en minder mooi te regelen zijn dan graupner en conrad.
Accu? wat schrijft billing boats voor? een robbe regelaar omdat het volgens mij van robbe is. een lood accu van 6volt. kijk eens naar wat accupakketen die in race auto´s gaan die hebben hogere voltage en hogere capaciteit.
Motor: igarashi van conrad omdat die zuinig stil en goedkoop is. Hij zit ook rond de goede toerentallen zodat je goede kracht hebt. ze zijn ook erg sterk. ze kosten maar 10 euro per stuk.

tim

haha mooie aanvulling ;)
de motor nog even de gaupner speed 720 bb torque is heel erg veel gebruikt in scheepsmodelbouw
en die kan je op of een 6 of een 12 volt accu zetten maar moet je even kijken wat je er verder in doet (verlichting e.d.)

Foto's van de Zeeland tot nu toe

Heeft nog wat vuil nodig, maar het begint er op te lijken.

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back