beginnen met DLG?

die fox wil ik ook niet mee gaan dlg'en, gewoon om te kunnen vliegen. met de skyraider gaat dat nu niet zo goed meer.:)
hoelang duurt het bouwen van een mimi bij iemand zonder ervaring met balsa modellen ongeveer?

Kijk eens op de F3K site naar het bouwverslag van de Apogee. Daar staat alle bouwfases beschreven.

Mocht je met de bouw beginnen en je komt er niet uit dan is 1 vraagje op dit forum voldoende voor een hand vol antwoorden en adviezen.
Geef wel duidelijk aan wat precies je vraag is. Met een vraag van "waar moet ik bij de bouw op letten" daar kunnen we niet veel mee.

Mijn eerste antwoord wat in me opkomt is; "Pas op dat je geen CA in je zondagse broek krijgt. :rolleyes:

ik zou dan persoonlijk voor een mimi gaan, dat is een model wat zich inmiddels al bewezen heeft en voor die 39 euro wat je dat kistje van lindinger kwijt bent kun je ook heel makkelijk een mimi bouwen.

Hmm, moet hier even over nadenken, ik heb namenlijk nog totaal geen ervaring met balsa.

Laatst bewerkt:
heeft iemand ervaring met de angel dlg?
Modellbau Lindinger Onlineshop
ziet er wel leuk uit voor die prijs:)
Ik heb er hier op zolder ééntje liggen, ooit eens hier vanaf het forum gekocht. Wat een belabberd ding, kost niet veel uit China maar is ook niet veel zullen we maar denken..

Overigens werd de vleugel gebroken en flink getordeerd geleverd daarom ben ik er nooit aan begonnen maar ook zonder dat voelt het allemaal nogal dunnetjes en gammel aan. Ik vlieg nu met een Bonsai DLG (ook hier van het forum) en dat voelt heel solide en stevig - en kost nog geen tientje meer (als bouwpakket dan)

Ik zit eraan te denken om eerst maar eens een mimi te bouwen, misschien een stukje vergroten (een meter is me net te weinig, misschien 1.30 ofzo) eens kijken hoe dat vliegt. Iedereen zegt dat het weinig werk is (mijn ervaring met zelf uitsnijden etc is anders maargoed ;)).. Niemand hier die een CNC heeft staan en alle onderdeeltjes tegen een redelijke vergoeding voor me kan snijden? Ik werk op het moment 14+ uur per dag (nu even pauze - heerlijk) en heb dus weinig tijd en al helemaal geen zin om zelf te snijden maar even wat bouwen lijkt me wel leuk :)

voor een houten mini dlg heb je niet superveel ervaring nodig. mijn eerste balsa kist die ik gebouwd heb was de apogee compleet van een tekening. veel kijken op de f3k site en dan kom je er wel. ga er gewoon voor ;)

na heel veel denken heb ik dan toch besloten om voor een mimi te gaan:D.
over anderhalve week heb ik twee weken vakantie dus denk dat ik hem dan ga bouwen.

Ik ook :) net een mail gestuurd en binnen een kwartier antwoord! Wow, wat een service :) balen dat mijn balsa bij een kennis ligt anders begon ik er nu nog aan ;)

goed plan. tekeningen kan je aanvragen op de f3k site. goede keuze dus we hebben er weer een nieuwe mini vlieger bij met het volgende nk?? odoorn is voor jou nog wel redelijk te doen ;)

Ik ook :) net een mail gestuurd en binnen een kwartier antwoord! Wow, wat een service :) balen dat mijn balsa bij een kennis ligt anders begon ik er nu nog aan ;)

je hebt ook nog de Quartel in zwolle misschien daar geluk??

Let wel dat je goed licht balsa hout koopt.
Bij een plankje van 100 x 1000mm moet je zo zitten op 10 gram per millimeter.
Dus een plankje van 10 mm moet rond de 100 gram wegen, zeker niet zwaarder dan 110 gram.

Neem gewoon een weegschaal mee naar de winkel.

Frans

jep. gewoon de weegschaal meenemen naar de winkel. misschien kijken ze je raar aan (don't ask me how i know) maar je weet dan zeker dat je goede balsa hebt ;)

bij kwartel haal ik nog geen spullen als het verder nergens te krijgen is. Dan doe ik wel zonder. En ik heb in zo'n beetje alle verkrijgbare maten (van 0,2mm tot 3cm ofzo) bij hem liggen.. Maar hij is aan het werk. Dus morgenavond maar. Niet echt zin om voor bijna 100 euro nieuw balsa te halen :D Het pakket weegt bijna een kilo..

-edit- ah, klopt ik heb zware en heel lichte kwaliteit gekocht, zware bijvoorbeeld voor schotjes ed. En ik neem inderdaad de weegschaal (tot op 1/100 gram) mee naar de winkel. Tegenwoordig kijken ze er niet eens meer van op ;)

jep Q* is inderdaad niet op en top ;)
maar nu weer :ontopic: want anders krijgen we weer een slotje omdat er een winkelbespreking ontstaat. de mimi is erg simpel opgebouwd en zelf zonder bouwervaring is dit kistje wel te maken. gewoon alles met CA lijmen en misschien schotje waar de vleugelbout inzit met epoxy. meeste tijd zit in het schuren van de vleugel.

Ook ik zou volgend seizoen willen gaan dlgen. Heeft iemand misschien ervaringen met de 'Venus DLG', ook van de Oostenrijkers?

Inmiddels heb ik ook de tekeningen van de Mimi binnen, maar aangezien ik nog nooit wat van balsa heb gebouwd (alleen van depron) weet ik niet of dat wel gaat lukken.

Groeten!
Ton

Hoi Ton,

ik zie dat je uit Schaijk komt. Dat ligt dicht bij Nijmegen.
Als je hulp nodig hebt bij het bouwen van de Mimi, dan kan ik je misschien wel helpen. Ik woon in Nijmegen.

Greetz,
Jurgen

nou het aanbod van jurgen ligt er al maar zoals al eerder gezegd is de mimi niet een moeilijke kist om te bouwen. gewoon veel naar de foto's kijken op de f3k site en dan komt wel wel goed denk ik

Back