Beginnen met electro vliegen welk toestel?

• Topicstarter Topicstarter nwolsink
  • Startdatum Startdatum
LOL nee ik bedoel: WAT zoek je dan ongeveer. "iets 2e hands" is erg breed. Welke afmetingen, welke functies, wat voor configuratie, wat voor vliegeigenschappen, wat wil je er mee kunnen doen etc.

PH_AJH zei:
LOL nee ik bedoel: WAT zoek je dan ongeveer. "iets 2e hands" is erg breed. Welke afmetingen, welke functies, wat voor configuratie, wat voor vliegeigenschappen, wat wil je er mee kunnen doen etc.

Ik zoek iets 2de hands met een spanweidte van circa 1 m. Het moet wle rolroeren hebben maar ook als trainer te vliegen zijn > in de trend van dit topic dus.
Bij voorkeur met Brushless motor, lipo en servo's er al in zodat ik alleen de ontvanger hoef te plaatsen.

is een slowstick niet wat?
lekker ontspannen vliegen , maar als je wil kan je er ook leuke capriolen mee uithalen ,
is NIEUW 175 euro , helemaal compleet (alleen nog een kristalpaar) bij www.flygws.be
zowel geschikt voor beginner als gevroderde .
ik krijg hem zelf ook binnen kort , kijk anders maar eens op youtube of op www.video.google.com en tik dan slowstick in.

mike

multiplex twinstar is een super goedmoedige rolroerentrainer.
prima te vliegen voor een beginner.

klopt een twinstar vliegt heel gemoedelijk
heel geschikt als 1e rolroertrainer ,de
standaard speeds geven meer dan genoeg
power, alleen nog eventjes zoeken naar
een 2e handsje :D

mikman93 zei:
is een slowstick niet wat?
lekker ontspannen vliegen , maar als je wil kan je er ook leuke capriolen mee uithalen ,
is NIEUW 175 euro , helemaal compleet (alleen nog een kristalpaar) bij www.flygws.be
zowel geschikt voor beginner als gevroderde .
ik krijg hem zelf ook binnen kort , kijk anders maar eens op youtube of op www.video.google.com en tik dan slowstick in.

mike

Zal misschien best goed zijn maar ik vind het niet "genoeg" vliegtuig, ik wil wel iets wat er ook nog "aardig" uitziet.

Zoals Hezik al zei, de Minimag komt het dichtst bij wat je zoekt denk ik. Daar zul je geen spijt van krijgen.
De Twinstar is een stuk groter en tweemotorig. Als je die op brushless om wilt zetten moet je dus ook gelijk twee motoren en twee regelaars aanschaffen.
Moet er wel bij zeggen dat beide modellen met de standaard motoren prima vliegen. Speed 400 motoren doen het ook prima op 2 cel Lipo's. Daarmee wordt je vliegtuig een stuk lichter wat de vluchtduur en prestaties goed doet.

PH_AJH zei:
Zoals Hezik al zei, de Minimag komt het dichtst bij wat je zoekt denk ik. Daar zul je geen spijt van krijgen.
De Twinstar is een stuk groter en tweemotorig. Als je die op brushless om wilt zetten moet je dus ook gelijk twee motoren en twee regelaars aanschaffen.
Moet er wel bij zeggen dat beide modellen met de standaard motoren prima vliegen. Speed 400 motoren doen het ook prima op 2 cel Lipo's. Daarmee wordt je vliegtuig een stuk lichter wat de vluchtduur en prestaties goed doet.

Dat tweemotorige stond mij ook al tegen (qua potentiele kosten dan). Ik denk dat ik idd ga voor de Minimag, wel brushless en op lipo's dan.
Kunnen mijn heli Lipo's daarin? Wat kost een minimag met motor en servo's?

Een uitstekende keuze meneer :D
Vanaf hier moet je denk ik zelf even gaan zoeken. Je Lipo's zijn 10 mm langer dan het standaard accupack wat er in zit (102x52x15 mm voor de standaard, 24MM/36MM/112MM voor jouw Lipo's). Geen idee of dat past, zul je moeten proberen.
Een Minimag kost rond de 75 eur. Daar komt dus bij 4 servo's, regelaar en motor, ontvanger. Reken op 32+ 60+40=132 euro d'r bij. Totaal rond de 210 euro.
Over de Minimag is verder op dit forum heel erg veel te vinden dus als je zoekt en leest kom je er vast wel uit.
Succes!

Nu zit ik toch weer in dubio, de multiplex EasyStar is nl wel groter/stabieler, goedkoper en crash bestendiger.
Het gaat me met dit toestel nl echt puur om het weer leren vliegen, als ik alles weer onder de knie heb dan koop ik wel iets moois met rolroeren.

Wat is een goed adres voor de multiplex EasyStar? er kan geen brushless motor in of wel?
Het enige wat er dan nog bijkomt is:
-regelaar
-2 servo's
-1 a 2 accu's

Mis ik dan nog iets?

En een ontvanger + kristal. Brushless is zeker wel mogelijk. Is wat duurder maar wel prettig. Met de standaard motor vliegt een Easystar ook prima overigens.
Grappig dat je nu over de Easystar begint....dat lijkt toch weinig op een vliegtuig :P . Maar wel een heel leuk ding om mee te vliegen.
Easystar is alleen niet rolroer-voorbereid maar als je ze wilt is elapor een makkelijk materiaal om mee te werken. Of het ook goed zal werken is een tweede, de vleugel is wel erg stabiel (dus misschien weinig gevoelig voor ailerons).
Nu ben ik geen Easystar kenner maar er is her en der (ook op dit forum) onnoemelijk veel te lezen dus veel plezier alvast :D

Je kunt dit ding bij iedere modelbouw winkel kopen. Bij jou in de buurt weet ik zo niet, Doetinchem is wellicht het dichtst bij?

De Easystar is niet echt veel crashbestendiger dan de minimag hoor. Grootste voordeel van de Eeasystar tov. de minimag, is het feit dat de motor achterop zit.

De motorsteun van de minimag wil nog wel eens breken bij een neuslanding, maar als je die 1 keer goed repareert is de minimag net zo crashbestendig als een easystar. Mijn minimag is wel eens vol gas een stalen hek ingevlogen. Kwestie van oppakken en verder vliegen. Heeft ook al eens een nacht in een boom doorgebracht (zat te hoog).. volgende dag opgehaald en gelijk er weer mee gevlogen..

Ik ben eruit en ga niet voor de mini maar voor de Magister, deze is niet veel duurder maar wel een stuk groter wat de stabiliteit zeker ten goede zal komen. Ik ga dan wel meteen voor een Brushless setup zodat ik met de heli Lipo's kan vliegen.

nwolsink zei:
Ik ben eruit en ga niet voor de mini maar voor de Magister, deze is niet veel duurder maar wel een stuk groter wat de stabiliteit zeker ten goede zal komen. Ik ga dan wel meteen voor een Brushless setup zodat ik met de heli Lipo's kan vliegen.

dat gaat wel aardig wat kosten :P
maar dan heb je ZEKER heeeel veel aan! :D
succes

:D :D :D zie allereerste reactie :D :D :D

Ik denk ook dat je daar het meeste plezier aan zult hebben. Is een "echt" vliegtuig, ook geschikt voor wat meer wind door zijn afmetingen en gewicht. Veel plezier en laat wel wat horen als het zover is!

Back