Beginnen met electro vliegen welk toestel?

• Topicstarter Topicstarter nwolsink
  • Startdatum Startdatum
Nu zit ik alleen nog met de setup:
-welke motor + regelaar
-welke servo's en ontvanger

De volgende stap voor de toekomst zou voor mij iets zijn in de trent van een Katana S 30E V2!! of Katana S 50E
Kan ik bovenstaande benodigheden kopen die vervolgens ook in een Katana passen of trek je de magister dan helemaal uit elkaar :D
en kan ik nu dus beter voor goedkoop gaan, dan wel of geen brushless?

Ik wil wel graag mijn Flightpower EVO25 2170mah 3S Lipo’s gebruiken in de Magister, kan dat?

Ik zou voor de brushless-optie gaan, lees hier maar eens. Heb je meerdere van zulke lipo's (volledig identiek)? Dan zou ik er twee parallel zetten, anders even de beurs pijn doen en een lipo met meer capaciteit kopen, denk bv. aan de evolite packs van flightpower.
Qua motor denk ik voor een magister aan een Axi 2826, een vergelijkbare HXT of een Airpower 500 N, die laatste gebruik ik zelf in een graupner electro kadett. Een goede brushless regelaar die meer dan 40 Ampère aankan, zal de job zeker doen. Een beetje motor en regelaar hoeven niet meer dan € 80 te kosten (samen!)

Standaard micro-servo's voldoen, zijn dus ook niet duur. Ik heb goede ervaringen met ACT-ontvangers, maar er zijn genoeg goede alternatieven.

Zo'n magister-setup voldoet volgens mij voor die Katana S 30E V2 (maar pin me daar niet op vast) , misschien gaan voor sterkere servo's en zeker de meningen van mede-forummers even afwachten.

Ik wil denk ik alleen de servo's en ontvanger kunnen overzetten. De Magister hoop ik echter wel te kunnen vliegen met mijn huidige accupaks.

Back