wat remo zegt,
beste is om eerst te beginnen met een FP helicopter, en daarna pas over te gaan op de iets duurdere CP helicopters,
FP is een helicopter met 2 bladen onder een vaste hoek en gaat omhoog door de motor sneller te laten draaien,
een CP betekend dat de hoek (icm met het toerental) wordt anagepast om de helicopter te laten stijgen, maar hierdoor is het ook mogelijk om (na een lange tijd) 3d te vliegen,
als je bij een vliegclub gaat lessen zou ik de laatste nemen anders kost het zoveel geld, als je geld wil besparen bij een vliegclub zou je een FP kunnen kopen
als je voor CP gaat zou ik niet kleiner gaan dan een 450 maat heli,
brandstof of electro? Ik zou voor de laatste gaan, kan je (in principe) overal ongestoord vliegen, brandstof moet op een vliegclub inc verzekering ed.
mbt simulators, Phoenix RC en daarna Realflight, de 2 beste simulatoren voor helicopters, kost wel wat en pas bestellen als je weet welke zender je wil,
met een FP helicopter kan je meestal voor een complete set gaan inc zender, maar deze zender is in de meeste gevallen niet geschikt voor CP helicopters, dan kom je kanalen te kort. Een goede zender om mee te beginnen is een Spektrum Dx6i,
mocht je voor de CP gaan, in minimaal een 450 maat, dan moet er nog veel specifieke electronica is, dit bericht is al een lang verhaal dus daar zal ik nu niet op in gaan, vragen kan altijd nog,
groetjes, Kars