Beginnen met heli vliegen

5p1k3

Forum veteraan
De knoop is doorgehakt. Ik ga toch serieus nadenken om een heli aan te schaffen. En wel deze: rcheliparts

Waarom geen .50? Ik loop al tijden met het idee, wil ik nu wel, of wil ik nu niet heli vliegen. Ik ben zo bang, dat wanneer het me toch tegenstaat, of tegenvalt, dat het me te veel geld gaat kosten.

Misschien iemand die mij enige raad kan geven?

Op de sim vlieg ik inverted met een heli, maar ja, uit ervaring weet ik wel dat de sim anders is dan de realiteit (dat geldt voor vliegtuigen, dus zal het ook wel zijn voor helies?)

De knoop is doorgehakt. Ik ga toch serieus nadenken om een heli aan te schaffen. En wel deze: rcheliparts

Waarom geen .50? Ik loop al tijden met het idee, wil ik nu wel, of wil ik nu niet heli vliegen. Ik ben zo bang, dat wanneer het me toch tegenstaat, of tegenvalt, dat het me te veel geld gaat kosten.

Op de sim vlieg ik inverted met een heli, maar ja, uit ervaring weet ik wel dat de sim anders is dan de realiteit (dat geldt voor vliegtuigen, dus zal het ook wel zijn voor helies?)

Het prijsverschil tussen een 30 en een 50 is dusdanig minimaal dat ik zeker geen .30 zou kopen.
Weet je het allemaal nog niet zeker en wil je "klein" haal dan een 500 size electro heli, dat scheelt je ook weer alle nitro start toebehoren en zo'n 500 vliegt even heel wat beter dan een R30.

Een .30 size nitro heli heb je net niets aan IMO. Wil je een 50 size nitro haal dan geen Raptor, iig niet nieuw das zonde ban je geld want je kopt een "verouderde" heli. Haal dan een T-REX600 of een Vibe 50 deze zijn toch echt even iets beter!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind de R30 een harstikke goede beginnersheli, die nog eventueel om te bouwen is naar een .50 als je al zo ver gevorderd bent.

Neem alleen niet de TT39.
Dit ding is lastig af te stellen en die extra problemen wil je niet als beginner.
Als je kunt zou ik de OS37 nemen.
GOED, STERK en makkelijk af te stellen.

Die levert meer power waardoor je zelfs soft 3D er mee kan doen.
Hier heb je een stuk meer lol mee.

P.S.
Van wie zijn dan die heli's in je avatar?

P.S.
Van wie zijn dan die heli's in je avatar?

Die zijn van mij. Misschien had ik het beter moeten verwoorden in mijn topic, want elektro heli's heb ik wel al. 2 E-sky's, een Trex 450 (welke nog elektronica nodig heeft).

Alleen vind ik ze erg wendbaar en er staat altijd teveel wind voor ;)

Nu vind ik 299 of 451 toch een vrij groot verschil voor iets waarmee ik wil gaan beginnen terwijl ik toch nog twijfel of het is wat ik wil. Als het iets is waar ik echt mee door wil gaan dan is de vervolg stap automatisch een 2e heli en dan kan het altijd nog denk ik.

Je hebt al 3 heli's en je wilt erachter komen met een nieuwe heli of dit wel iets is waar je mee door wilt gaan ?? :s

Precies..
Dat is ook de reden waarom ik mijn topic in Brandstof Specifiek geplaatst heb..

Ik heb de modellen wel staan, maar ze waaien om bij een zuchtje wind.. Vandaar dat ik een groter, steviger model wil proberen.

En dan had je hem eigenlijk juist in heli algemeen moeten zetten... ;)
Maar dat komt binnenkort vanzelf wel goed.
Ik ga je bevindingen volgen :)

Grt.Eric

als je naar het geld kijkt dan koop je ook voor
299 een .50 heli en een hele goede zelfs
kijk maar naar de hirobo sceadu evo 50
ja ze zijn nu zelfs minder als boven vermeld
op dit moment krijg ik les op deze geheel standaard
uit gevoerde heli ongelovelijk stabiel
en de instructeur vlieg er zelfs 3d mee met een .50 os hyper

dus sla je slag zou ik zeggen
dus een rede om .30 te vliegen is er niet
gr martin

3D kan ook met een 30er gevlogen worden, alhoewel je dan wel wat gecontroleerder moet vliegen.

Ik wou net zeggen, een 30' er is IMO gewoon een overbodig model, kan je beter een 50'er nemen die weer een stuk stabieler is voor een kleine meerprijs.

foutje! te snel op de toetsjes gedrukt!!!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
gegroet medevliegers,
Het is zoms moeilijk beslissen om een heli aan te schaffen. je ziet haast door de bomen het bos niet meer. raptors (mijn mening!) zijn verouderd maar nog steeds goeie heli's. voor de prijs/kwaliteit moet je het zeker niet laten. maar wordt het niet eens tijd voor wat vernieuwing? een RJX 50 bv.? de heli kan van "mild tot wild" de prijs is te vergelijken met een "gepimpte" TREX600N. de wisselstukken vallen ook aardig mee in prijs. met een TREX ben je ietwat

Een R50 gebruikt kopen voor weinig om mee te starten is ook een goed idee, alleen nu nog een R50 nieuw kopen vind ik geen goed idee want er is veel meer heli voor je geld.

gegroet medevliegers,
Het is zoms moeilijk beslissen om een heli aan te schaffen. je ziet haast door de bomen het bos niet meer. raptors (mijn mening!) zijn verouderd maar nog steeds goeie heli's. voor de prijs/kwaliteit moet je het zeker niet laten. maar wordt het niet eens tijd voor wat vernieuwing? een RJX 50 bv.? de heli kan van "mild tot wild" de prijs is te vergelijken met een "gepimpte" TREX600N. de wisselstukken vallen ook aardig mee in prijs. met een TREX ben je ietwat beperkt met instellingen in de kop. een RJX heeft 108 mogelijkheden!!! het is een relatief ongekend merk. zeker de prestaties zijn nog TE ongekend. en geloof me, da ding is een 50'r KILLER.
ikzelf ben een 90'r RJX aan het invliegen en't ziet er veel belovend uit.
in ieder geval, veel sucses met je keuze en........ vlieg ze!

Misschien is het wel een verstandiger idee om eerst eens een vlieglesje te nemen bij Flycam Lexmond (instructeur Michiel). Hij kan wat jij wil en kan je meteen laten voelen of het wel of niets iets is.
Kost je 50 euro, maar dat is nog altijd minder dan de afschrijving op een nieuwe Raptor 30 (tweedehands levert hij VEEL minder op). En persoonlijk denk ik dat je binnen een uur wel weet of je met een brandstoffer wilt gaan vliegen...
Dan scheelt het je een mogelijke tussenstap (30 -> 50) en ben je dus uiteindelijk goedkoper uit. En is het niets, dan heb je ook geen geld weggegooid!

Succes met alle overwegingen!

Ik ben indertijd ook begonnen met een Raptor 30 , dan hadden ze zoveel concurrentie niet ! Er is een groot aanbod van 2dehands heli's , maar laat je inlichten door 'kenners' voor daje koopt ! Mijn enige nieuwe heli dat ik heb gekocht was mijn 30 ,de rest waren mooie tweedehands!
Ik had wel dat ik het vliegen vlug onder de knie had en niet meer content was van de 30 dus dan maar omgebouwd naar een 50 ! Dus naar de toekomst toe beter een 50 ! Wat wel positief was aan een 30 is de langere vliegtijden daar je een kleinere motor draait , laatst een leerling geholpen met een 30 en die bleef maar hoveren . :p
Een goede keus in de elektronica is ook belangrijk zelf naar verkoop toe .
:cool:

Ik vrees... met grote vrezen, dat ik mij toch behoud tot elektro heli's (heb er al 2 van staan) en ik mij toch ga richten op vliegtuigen (waar ik er al tig van heb staan)

Bedankt voor jullie input..

Back